לימודי צילום מקצועי

לימודי צילום מקצועי

בעידן הטלפונים החכמים והרשתות החברתיות כולנו מרבים לצלם ולהצטלם, ורבים משקיעים בתחביב הצילום שלהם. בין חובבי הצילום יש לא מעט אנשים המעוניינים לקחת את התחביב שלהם צעד אחד קדימה ולהתמקצע בתחום הצילום. ענף הצילום הוא דינמי ומגוון, יש בו תתי ענפים שונים כמו צילום סטודיו, מוצר, אירועים, נוף, פורטרטים, צילום אדריכלי ועוד.

אם אתם רוצים לעסוק בצילום או לקחת את התחביב שלכם כמה צעדים קדימה – מומלץ להירשם ללימודי צילום בבית ספר מוביל ומוכר. כדאי לדעת כי בית הספר לצילום מציע קורסים ברמות שונות, אך חשוב להתחיל עם קורס למתחילים כדי לרכוש את הידע הבסיסי והחשוב ביותר לתפעול המצלמה ולצילום בתנאי תאורה ובמצבים שונים. 

קורסים לצילום המיועדים למתחילים

קורס צילום למתחילים נועד להקנות את הידע והכלים הנדרשים לשליטה מלאה במצלמה ובתוצאות הצילום. במהלך הקורס מכירים ומבינים את מושגי היסוד בתחום הצילום, מכירים את המצלמה הדיגיטלית ורוכשים טכניקות בסיסיות לעבודה נכונה על המצלמה כמו חשיפה, עומק שדה וכו’. במסגרת הקורס למתחילים לומדים נושאים רבים כמו תנועה בצילום, שפה צילומית (אור, קומפוזיציה, צבע וכד’), ומפתחים יכולות וטכניקות לצילום איכותי ואמנותי, כאשר אחת ממטרות הקורס היא לפתח את יכולות הצילום ככלי לביטוי אישי.

בבית ספר לצילום מציעים גם קורס שנתי הנקרא צילום ועיבוד תמונה, הקורס מוכר לתוכנית ההכשרה המקצועית מטעם משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, וניתן להשתמש גם בכספי הפיקדון. הקורס השנתי כולל 290 שעות לימוד אקדמיות ובסיומו הבוגרים מקבלים תעודה מוערכת מטעם בית הספר לצילום ותעודת גמר מטעם משרד העבודה.

אפשרות נוספת של לימודי צילום היא לבחור קורס משולב שמטרתו להכשיר צלמים מסחריים ומקצועיים, הקורס כולל נושאים כמו עיבוד תמונה, צילום ועריכת וידאו, פיתוח שפה צילומית אישית, סמינר עסקי להקמת ולניהול סטודיו לצילום ועוד. בסמסטר השני מתחילים התמחות מעשית אצל צלם מקצועי ומוכר.

קורסים לצילום למתקדמים

בוגרי קורס יסודות הצילום וכן מועמדים השולטים במצלמה וברשותם ידע בסיסי בצילום, יכולים להירשם לקורס צילום למתקדמים. הקורס נועד להרחיב ולהעמיק את הידיעות והשליטה בתחום הצילום ובנוסף רוכשים ידע טכני מעמיק יותר ומתרגלים צילומי רחוב, נוף וטבע, צילום תיעודי וחדשותי/עיתונאי, צילומי סטודיו, צילומי לילה עם חשיפות ארוכות ועוד. בוגרי הקורס זוכים לידע רב ולכלים מתקדמים המאפשרים להם להשתמש בצילום ככלי לביטוי אישי ואמנותי.

צלמים מקצועיים ובוגרי קורסים למתחילים יכולים להמשיך ללמוד בבית הספר לצילום כדי להרחיב את הידיעות שלהם בתחום ועל מנת לרכוש כלים מתקדמים יותר ולהתנסות בהם. 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי הקורסים

כאשר בוחרים לימודי צילום חשוב להתייחס למשך הקורס, מיקום בית הספר, נושאי לימוד, סגל מרצים, ציוד נדרש וסוג התעודה וההכשרה המקצועית לבוגרי מסלול הלימודים. ישנם הבדלים משמעותיים בין הקורסים השונים, ויש קורסים המתאימים לרמת מתחילים ומסלולים המיועדים למתקדמים. בנוסף, ניתן להשתתף בסדנאות יום לצורך העשרת הידע בתחום ספציפי, וכדי להתפתח במקצוע המאתגר חשוב ללמוד כל הזמן.

בוגרי הקורסים לצילום מקבלים תעודה מטעם בית הספר, אם הם נרשמו לקורס במסגרת תוכנית ההכשרה המקצועית של משרד העבודה הבוגרים מקבלים תעודה נוספת ממשרד העבודה. אפשרויות התעסוקה לבוגרים הן מגוונות, אפשר לעבוד אצל צלמי אירועים חברות צילום, סטודיו פרטי לצילום, להקים עסק עצמאי ולעבוד כצלמי מוצר או מזון, צלמי תדמית, עורכי וידאו ועוד.

תגובות