תנורים נכונים הם תנורים שמתאימים למטבח שלכם, וכדאי שתדעו איך למצוא אותם

תנורים הם מכשירים שמשמשים לאפיית מתכונים אהובים והופכים את הארוחה המשפחתית או החברתית לאירוע מושלם. יחד עם זאת, מציאת התנור המושלם יכולה להיות משימה מורכבת במהלך שיפוץ מטבח או בניית בית חדש.

קיימים שיקולים רבים בבחירת תנורים, והם כוללים את המחיר, הגודל, הסוג, הצבע והמראה. בחירה נכונה של תנור משמעותי להצלחת התפקוד במטבח והשיפוץ הביתי שלכם לטווח הארוך. הנה כמה שיקולים שכדאי לחשוב עליהם בבחירת תנור המטבח המתאים ביותר לצרכים שלכם.

שיקולי קניית תנורים שמותאמים למטבח

  • איזה סכום אתם מעוניינים להשקיע?
  • מה גודל המטבח שלכם?
  • אילו תכונות אתם רוצים שיהיו לתנור שלכם?
  • על איזה דגם חשבתם?

שיקול הגודל

כמובן שגודל התנור שתבחרו תלוי במידה רבה במציאת הדגם המתאים למטבח שלכם, והמקום הפנוי שיש לכם. 

כך שיש לקחת בחשבון את הגודל שהכי יתאים לעיצוב המטבח שלכם, באמצעות בחינת החלל הפנימי של התנור וכן המידות החיצוניות שלו על מנת לוודא שהוא יתאים לשטח שיש לכם ולגודל התנור שאתם מחפשים.

תנורים בילט אין או משולבים

בשיקולי בחירת תנורים מתאימים, יש להחליט אם ההתאמה היא לתנור בילט אין או תנור משולב עם כיריים. בתנורים בילט אין יש בדרך כלל פחות שטח מאשר בתנורים משולבים, אז קחו את זה בחשבון בבחירת הגודל. בהתאם למיקומם, תנורים בילט אין לרוב נוחים יותר להכנסת והוצאת מזון, מכיוון שלא יהיה צורך להתכופף הרבה. 

בנוסף, כיריים נפרדות מפנות מקום למטה לארונות, אבל יתכן שתרצו תנור משולב אם יש לכם מקום מוגבל במטבח. יהיה עליכם לקחת בחשבון את שטח ההתאמה משני צידי מיקום התנור לצורך הצבת פריטים חמים.

שיקולי תחזוקה

מעטים האנשים שנהנים מניקוי תנורים, אבל הימנעות מבחירת תנור פירולטי שיש לו תכונת ניקוי עצמי יכולה לחסוך כסף.

מכיוון שלעתים קרובות לתנורים אלו יש יותר בידוד, הם נוטים לשמור על חום טוב יותר בהשוואה לדגמים אחרים של תנורים, מה שעשוי לחסוך בעלויות החשמל, ולסייע בקיזוז הוצאות נוספות.

סוגי תנורים

קיימים שלושה סוגי תנורים בסיסיים שכוללים שיטות אפייה שונות: תנורים קונבנבציונליים, משולבים או תנורי קיטור. בתנורים קונבנציונליים יש בדרך כלל שני גופי חימום, ותנורי קיטור משתמשים באדים שמקורם במיכל מים. 

לתנורים משולבים יש את הנוחות של שילוב עם תכונות של תנורים קונבנציונליים או קיטור ביחידה אחת, והם פופולריים במטבחים יוקרתיים.

שיקול המיקום

אם תבחרו בתנור בילט אין או בתנור משולב, תצטרכו להחליט היכן למקם אותו במטבח. ראשית יש את שיקולי הפרקטיות. תזדקקו למרחב שימושי ליד התנור לצורך הנחת מאכלים חמים, כך שיש צורך במרחב של שיש או אי בקרבת מקום. 

יש לקחת בחשבון גם את הקרבה של מכשירי מטבח אחרים לתנור, על מנת להפחית את הצורך להתהלך יותר מדי במהלך הבישול. אי למטבח הופך להיות פריט עיצוב פופולרי והצבת התנור לידו הוא רעיון עיצובי טרנדי נוסף.

תגובות