לראשונה בארץ: פרויקט חדשני לאומנות רב תחומית מונגשת יושק בבית האומנים בכפר סבא, בשיתוף “תו המשווה” ו”אומן בעירו”

לראשונה בארץ: פרויקט חדשני לאומנות רב תחומית מונגשת יושק בבית האומנים בכפר סבא, בשיתוף עם עמותת “תו המשווה” ועמוות “אומן בעירו” המקומית

פרויקט חדשני לאומנות רב תחומית מונגשת ומכלילה ייחנך ביום ראשון 08.03 בבית האומנים בכפר סבא, במסגרת פרויקט משותף עם עמותת “תו המשווה” – “נשמע כמו צבע”, בשיתוף עם עמותת “אומן בעירו” המקומית.
פרויקט “נשמע כמו צבע” פותח על ידי עמותת “תו המשווה” עבור ילדות וילדי העיר – עם וללא מוגבלות, בתמיכת מפעל הפיס, והוא כולל את הנגשת האומנות בתחומים שונים, ביניהם מוזיקה, משחק, ספרות, אומנות פלסטית ועוד. זאת במטרה לאפשר תהליך אומנותי-חברתי מכליל ומשותף לקהילה עם ובלי מוגבלות, בדגש על קבלת השונה.
מדובר בהמשך שיתוף פעולה בין העמותה לעירייה, שהחל בקיום אירועי פסטיבל “תרבות מונגשת ללא גבולות” בסוכות 2019, במסגרתו התארחו עשרות ילדים כבדי שמיעה מהרשות הפלסטינית בעיר ונהנו יחד עם ילדות וילדי העיר ממופעי מוזיקה, הצגות וסדנאות מונגשות. מחצית מהילדים מהרשות הפלסטינית אף זכו לקבל מכשירי שמיעה ולשמוע בפעם הראשונה בחייהם.

ראש העיר, רפי סער: “עיריית כפר סבא מובילה ומקדמת על נושא שוויון זכויות לילדים ובוגרים עם מוגבלויות ומקיימת פעילויות מגוונות, החל מהגיל הרך, לכלל האוכלוסייה – להעלאת המודעות לנושא חשוב זה. הפרויקט החדש הוא נדבך נוסף בפעילות הרחבה שאנו מקיימים ונמשיך לפעול למען תושבים ותושבות עם ובלי מוגבלויות, בכל התחומים”.
הפרויקט, שיחל כאמור ב-8 במרץ מיועד לילדות ולילדים בגיל 6-14, לפי חלוקה לשתי קבוצות, שיפגשו את הסופרת והאומנית נגה אלגום ואת אומן הסאונד דניאל דוידובסקי, בליווי האומניות מעמותת “אומן בעירו” תרזה חורין קרגולה יו”ר העמותה, בת שבע האס, גילת גור אריה גרינברג, ציפי נוימן ונעמי לינזן.
תוצרי הסדנאות אותן יעברו הילדים יוצגו ב-24.05 בבית האומנים בעיר.

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות, לירית שפיר-שמש: “אני גאה בעיר שלנו כפר סבא כעיר ראשונה מסוגה שמקדמת שיתוף פעולה כה ייחודי וחדשני. הגישה אל אנשים עם מוגבלויות והחשיפה אליהם כשותפים שווים בעלי יכולות, רצונות ושאיפות, צריכה להתקיים מגיל צעיר. אני מאמינה שזו תהיה רק הסנונית הראשונה לשיתופי פעולה שבדרכים קסומות יביאו לנו בעתיד שינוי חברתי משמעותי בגישה כלפי אנשים עם מוגבלויות וכולנו נצא נשכרים”

לירית שפיר שמש

חברת מועצת העיר העיר ומחזיקת תיק התרבות, עו”ד עדי לוי-סקופ: “אני מודה לכל השותפים והשותפות למיזם הנפלא, המקדם תרבות שוויונית המאפשרת לכל אחת ואחד למצות את הפוטנציאל האישי שלה ושלו בכל תחומי החיים בכלל, ובתחום התרבות והאמנות בפרט”

עדי לוי סקופ
עדי לוי סקופ

מנכ”לית והמנהלת האומנותית של עמותת “תו המשווה”, רינת אבישר: “אנו נרגשים לקראת השלב הבא בשיתוף הפעולה המתמשך עם עיריית כפר סבא, בחגיגה של שילוב אומנויות, שיתוף פעולה בין-תחומי ראשון מסוגו ואני בטוחה שמי שייקח חלק בפרויקט יחווה מסע רב-גוני מצמיח ומעשיר. אני מודה לעיר כפר סבא ואומניה, המחבקים את נושא קבלת האחר, ולמפעל הפיס, שתומך במיזם”.

תגובות