ראש העיר רפי סער: “שכונת יוספטל תצא להתחדשות עירונית. חבל שיש מי שפועל נגד זה ומדליף ליישובי הסביבה פרוטוקולים שלנו”

ראש העיר רפי סער הצהיר במהלך ישיבת מועצת העיר וכמענה להצעה לסדר של חברי האופוזיציה אשר הוצגה על ידי חבר המועצה פנחס כהנא, בנוגע להתחדשות עירונית כי: “שכונת יוספטל תצא להתחדשות עירונית. נקודה. סוף פסוק”.

עוד הוסיף ראש העיר ואמר בהתייחס לנושא שנדון בוועדת המשנה העירונית ושהודלף תוך כדי ישיבה לגורמים חיצוניים: “בשביל לקדם את הפרויקטים של שכונות כיסופים ויוספטל צריך קרקע חלופית וכבישי תחבורה ותשתיות ומבני ציבור. עצוב לי מאוד שפרוטוקול ועדת המשנה זלג החוצה בזמן אמת לכל מיני מושבים באזור, לגן חיים, לצופית, למועצה האזורית. אנו נמצאים בהתנגשות חזיתית בין עיריית כ”ס למועצה. יש נושאים שחשובים לעיר כפר סבא ונקדם אותם, כמו פינוי-בינוי שכונת יוספטל. אני לא מוכן שמשפחת אבוטבול ומשפחת בוזגלו ומשפחת עבד יגורו בדירת 50 מטר של עמידר כשיש קרקעות באזור שלא פוגעות חלילה בשום משק או דמגוגיה אחרת. “לצורך פינוי-בינוי יוספטל אנחנו צריכים את כביש 541 והוא ייסלל ויאפשר יציאה מסודרת של תושבי צפון כפר סבא מחוץ לעיר. כך יהיה”

אושרת גני גונן
ראש עיריית כפר סבא רפי סער

המאבק על הכביש המדובר גרם לסכסוך בין ראש עיריית כפר סבא לראש מועצת דרום השרון, אושרת גני גונן שהתראיינה בנושא בפורומים שונים ואמירותיה זכו לתגובה חריפה מעיריית כפר סבא “כפר סבא פועלת למען תושביה ובאחריות כלפי תושבי האזור כולו בסוגיות רבות שנוגעות לשמירה ולשיפור איכות חיי התושבים, דוגמת המאבק בתחנת הכוח. הביקורת אותה מעלה ראש המועצה בנוגע לתוכנית תמ”ל 1088 תמוהה שכן היא נולדה וקודמה בעת כהונתה כמנכ”לית עיריית כפר סבא החל מ-2013 ובינואר 2018 הוכרז בקבינט על קידומה בותמ”ל.
תוכנית זו תאפשר קידום ופיתוח תשתיות, וכביש שמחבר את צדה הצפוני של כפר סבא למערכות תחבורה וקרקע משלימה לפיצוי היזמים של תוכנית הפינוי-בינוי בשכונת יוספטל ודיור בר השגה לזוגות צעירים. “תהליכי פינוי-בינוי מקודמים במטרה שתושבי השכונות ייהנו מחלוקה צודקת של נכסי המדינה על מנת לתקן עוולות עבר. התנגדותה של ראש המועצה לכך ורצונה להשאיר את תושבי יוספטל מקופחים, מנותקת מהמציאות. העירייה תמשיך לפעול למען רווחת וטובת תושביה ואנו מציעים לאושרת גני-גונן להתרכז בעשייה למען תושביה ולהתמודד עם משבר האמון שיש לה עמם, לאחר שבחרה להתנהל בחוסר יושרה כלפיהם בעניין הדפו”.

גני גונן הגיבה לדברים “עבדתי בעיריית כפר סבא 21 שנה, 3 מתוכן כמנכ”לית. אני מכירה היטב את העיר אוהבת את תושביה ומכירה בצרכיה. אני גם מכירה היטב את צרכי המרחב הכפרי בו גדלתי וחייתי כל חיי, ספגתי ערכים של אהבת הארץ ואהבת האדמה, וסלידה מלוחמנות וחומרנות. אני מאמינה בחיזוק מימשקי עיר כפר, בו האזורים הכפריים והשטחים הפתוחים משמשים עורף חקלאי ואקולוגי לעיר ומאפשרים פעילויות פנאי. תקופת הקורונה לימדה את כולנו על החשיבות של החקלאות המקומית והעורף הכפרי הצמוד לעיר. ההשתלחות בחקלאים והניסיון לשסות את אנשי העיר באנשי הכפר, בפורומים רשמיים של עיריית כפר סבא, תוך שימוש בכינויי גנאי והאשמתם של אנשי הכפר במצוקת תושבי שכונות כפר סבא דוחה. תוכנית המיתאר של העיר מאפשרת תוספת של 17000 יחידות דיור בגבולות העיר לרבות תכניות להתחדשות עירונית בשכונות. אין צורך להחריב את המושבים והקיבוצים מצפון וממזרח לעיר בתוכנית בינוי מפלצתית, אותה מנסה לקדם ראש עיריית כפר סבא לצורך הצפת השטחים החקלאים והפתוחים באלפי יחידות דיור בביניינים גבוהים, לפני מיצוי תוכנית המיתאר. בכהונתי כמנכ”לית עיריית כפר סבא, התנגדתי לתוכנית זו בשם העיר כפר סבא, ובכך מימשתי את מדיניות מועצת העיר, כדי להגן על העיר מפני קריסה כלכלית ותחבורתית. המועצה האזורית דרום השרון תמשיך לשתף פעולה עם כל הרשויות הגובלות בה לשם פיתוחו של האזור באופן מידתי, ותתנגד בכל תוקף לתוכניות בלתי נחוצות ובלתי מידתיות. נמשיך לשתף פעולה עם כל הרשויות באזור לטיפול בנושאים אקולוגים, במסגרתם מובילה המועצה האזורית דרום השרון את המאבק בתחנות הכוח המזהמות ואת המאבק להעברת דיפו המטרו משטחי מושב גן חיים למיקום בתחום המועצה ליד טירה”.

הצעה לסדר מטעם האופוזיציה

באשר להצעה הסדר שהועלתה על ידי האופוזיציה, התייחס ראש העיר רפי סער ואמר “אני מציע לחברי הוועדה שישמרו על האינטרסים של כפר סבא. אנחנו לא נמצאים בפוליטיקה. המשפחות בשכונת יוספטל סובלות שנים רבות. יש שם דירות שלא ראויות למגורים ואנחנו עושים מאמץ גדול לקדם את הפרויקטים האלה, ואתם יודעים את זה היטב. אז בבקשה מכם, תשמרו על האינטרסים של כפר סבא”.

 

תגובות