מנכ”לית פייסבוק בזום עם 100 תלמידות שכבת ט מכפר סבא: “אל תפחדו, קפצו למים הקרים”, עודדה אותן

100 תלמידות שכבת ט’ בכפר סבא מתוכנית “נערות לשליחות במדע”, נפגשו ב-ZOOM עם מנכ”לית פייסבוק ישראל, עדי תאני סופר, ושמעו ממנה על הדרך והמסלול בהם צעדה עד למינויה כמנכ”לית.
“אחד הדברים שגיליתי על נשים בכל הגילים הוא שהנושא של ביטחון עצמי מעסיק אותן הרבה”, סיפרה תאני סופר לתלמידות. “אחת הבעיות הגדולות של נשים היא שאין להן מספיק ביטחון עצמי. להיות בטוחה בעצמך זו תכונה חזקה, אך דווקא אנשים שלא בטוחים בעצמם יש להם יותר ‘דרייב’ ליצור ולהביא עוד דברים. דווקא חוסר ביטחון עצמי יכול להוות מנוע”.

כאשר נשאלה איזה תלמידה הייתה, השיבה מנכ”לית פייסבוק ישראל: “הייתי תלמידה משקיענית, למדתי איך ללמוד, איך להתמודד עם משהו שאין לי ביטחון בו והייתה לי מוטיבציה משוגעת לסגור פערים. כשאני משווה את ישראל לכל העולם, היזמים והיזמיות שלנו לא מפחדים לטעות וזה בעיניי הכי מסמל את המשמעות של מה זה ביטחון עצמי”

תוכנית “נערות שליחות למדע” היא תוכנית בהובלתה של רויטל נאמן יהל, מנהלת אשכול פיס כפר סבא, המתקיימת זו השנה הרביעית במטרה לעודד נערות לבחור במגמות מדעיות טכנולוגיות בבחירה שלהם בתיכון.

ראש העיר, רפי סער, בירך על היוזמה ואמר: “יש לנו בכפר סבא תלמידות מצוינות, מובילות, שאני בטוח שנראה ונשמע עליהן בעתיד בצמתים הכי חשובים של מקבלות ומקבלי ההחלטות. תוכנית ‘נערות שליחות למדע’ היא תוכנית חשובה לעידוד תלמידות לבחור במגמות מדעיות טכנולוגיות והיא נדבך נוסף בפעילות העירונית הנרחבת למען שוויון מגדרי והעצמת נשים בעיר שלנו”.

מנכ”לית פייסבוק ישראל, שהוזמנה למפגש עם התלמידות בעיר, מספרת כי לא התלבטה לרגע אם להגיע. “אני מקבלת מאות הזמנות להרצאות ולחלקן אני מסרבת, אבל כשהוזמנתי למפגש של נערות צעירות בעיר כפר סבא לא הייתה לי בכל התלבטות, כי אני נורא אוהבת את ישראל ובתוך ישראל אני נורא אוהבת את הסטארט-אפ ניישן”.

עוד הוסיפה תאני סופר ואמרה לתלמידות הכפר-סבאיות: “אני יודעת בוודאות שנמשיך להצליח ושאתן – נערות יקרות תלכו ללמוד מקצועות מדעיים, וחלק מכן בעתיד תשתלבו בתעשיית ההי-טק. אני בטוחה כי תפעלו להזניק אותה עוד יותר קדימה ותרימו אותה לגבהים חדשים”

מאת: אירית מרק

תגובות