חוקרים את שינויי האקלים בבית הספר: כנס מיוחד התקיים בחטיבת בר לב בכפר סבא לתלמידות ותלמידי שכבת ט’

משבר האקלים הוא  נושא משמעותי ומרכזי על סדר היום, שנוגע לכולנו וכמובן לבני הנוער. כחלק מהלמידה בנושא, התקיים בשבוע האחרון כנס מיוחד אודות השפעות שינויי האקלים על הסביבה, בו לקחו חלק כל תלמידות ותלמידי שכבה ט’ מחטיבת בר לב בכפר סבא

את הכנס יזמה וארגנה הרכזת לאנגלית, חגית גולדשטיין, ולקחו בו חלק פרופסורים מהאקדמיה, שתחום מומחיותם הוא חקר השפעות שינויי האקלים על הסביבה, מטאורולוג ממשרד החקלאות ונציגים של אגף הקיימות בעיריית כפר סבא והיחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון.

התלמידות והתלמידים האזינו להרצאות שונות אודות ההתחממות הגלובלית ומשמעותה, אי החום העירוני, מעבר לשימוש באנרגיות ירוקות ועוד, וצפו בסרטונים המדגימים את ההתחממות הגלובלית ואת השפעתה על בני האדם ועל הטבע. בהמשך התחרו בצוותים על רעיונות להמצאות ויוזמות חברתיות למזער את השפעות שינויי האקלים על הסביבה. בסיום החגיגי הוזמנו כל משתתפות ומשתתפי הכנס לחתום על אמנה דיגיטלית שמטרתה שמירה על כדור הארץ.

ענת עומר, מנהלת חטיבת בר לב: “אני שמחה על קיומו של יום עיון זה, שמטרתו הייתה לקדם את המודעות ואת השמירה על הסביבה שבה כולנו חיים, וגם לנקוט בכמה פעולות חיוביות כדי לשנות את המצב הקיים. אנו מבקשים לעודד כל אחד ואחת ממשתתפות ומשתתפי הכנס לעשות משהו למען הטבע ולשפר את חיינו בהווה ובעתיד. גם אם מדובר במעשה קטן, תרומתו תהיה משמעותית אם כל אחד ייקח זאת על עצמו ויבדוק כמה הוא משפיע על כדור הארץ. לצערנו, יש יותר ויותר תופעות טבע קיצוניות, כמו סופות, שיטפונות, תקופות יובש – תופעות המשפיעות לא רק על בני האדם, אלא מתבטאות גם בהכחדת בעלי חיים, זיהום בכלל וזיהום פלסטיק בפרט. אם כל אחד ואחת ישמרו על כללים פשוטים וקלים לביצוע, נגדיל את הסיכוי לעולם עם עתיד טוב יותר”.

הדס קרואני רכזת חינוך לקיימות באגף הקיימות והחדשנות: “חגית הצליחה לייצר מפגש מרתק, מרגש ואקטואלי בין תלמידות ותלמידים לנשות ולאנשי אקדמיה סביב נושא משבר האקלים. ההרצאות היו מרתקות, התלמידים היו קשובים והמפגש הבלתי אמצעי וההזדמנות לשמוע מפי מומחים מה קורה בארץ ובעולם, מהווה עבור התלמידים הצצה לעשייה שבחוץ.  אני מקווה שההמשך ליום השיא הזה יהיה פיתוח יוזמות חברתיות של התלמידים, על מנת להפחית ולהתמודד עם השלכות משבר האקלים”.

תגובות

תגובות