כפר סבא: 60 אחוז מתלמידות ותלמידי השכונה הירוקה ישובצו בחטיבות, ביניהם חטיבות בר לב, אלון, שז”ר ושרת

שומרים על עקרון האינטגרציה ואיזון בחטיבות – ועדת החינוך העירונית התכנסה היום לישיבה יחד עם נציגות ההורים, בה הוצג מודל השיבוץ העירוני. בין השאר הודיעה מנהלת אגף החינוך על ההחלטה לבטל את פיילוט האבטחה החדש שתוכנן להתקיים בשני אשכולות גנים – וזאת לאחר שהעירייה נענתה לבקשות ההורים.

ועדת החינוך העירונית התכנסה היום לישיבה, יחד עם נציגות ההורים, בה נידונו מספר נושאים – ביניהם השיבוץ לחטיבות, תוך שמירה על מודל האינטגרציה והצגת נתוני השיבוץ בשנת הלימודים תשפ”א.

הישיבה נפתחה בהצגת צוות אגף החינוך העירוני, בראשותה של אסנת חכמון, שנכנסה לתפקידה בחודש האחרון, במקומו של ד”ר אורי ארבל. בהמשך הוצגו בפני ההורים ומשתתפי הישיבה המטרות, אותן מציב האגף בתחומים:  הישגים לימודיים, הפעלת אקלים חינוכי מיטבי במוסדות החינוך בעיר, שיתוף ומעורבות התלמידות והתלמידים, כמו גם ההורים, בסדר היום הפדגוגי והחברתי וקווים ראשונים ל”תוכנית כפר סבא להתחדשות חינוכית”, עליה אמונים היועצים החיצוניים שר החינוך לשעבר שי פירון ומנכ”לית עיריית רעננה לשעבר מיכל הריש-נגרי – כולל מרחבי לימוד חדשניים ומטרות הלמידה במאה ה-21.

הישיבה נמשכה עם הצגת תוכנית מגדר ומיניות בריאה המופעלת במוסדות החינוך בעיר, כחלק מקידום שוויון, הוגנות והטמעת שפה חדשה. מוקד הדיון עסק במודל השיבוץ לחטיבות בכפר סבא.

על פי הנתונים שהוצגו בוועדה, במסגרת השיבוץ לשנת הלימודים תשפ”א, קיבלו 98 אחוז מכלל 1,251 תלמידות ותלמידי העיר שסיימו את בית הספר היסודי את מבוקשם ונרשמו לאחת החטיבות אותה ביקשו – זאת תוך שמירה על עיקרון האינטגרציה, איזון משאבים ומספרי תלמידים ושייכות חברתית.

מנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון, הציגה בפני הנוכחים את היערכות אגף החינוך לשיבוץ בוגרי בתי הספר היסודיים לחטיבות בשנת תשפ”ב, והדגישה כי עיקרון האינטגרציה, המאפיין את השיבוץ בכפר סבא, יישמר ויבוצע, בין היתר על ידי שיבוץ של כ-60 אחוז מתלמידות ותלמידי השכונה הירוקה בחטיבות בעיר, ביניהם חטיבות בר לב, אלון, שז”ר ושרת

אסנת חכמון מנהלת אגף החינוך

עוד הדגישה מנהלת אגף החינוך, כי השיבוץ יאפשר השנה פתיחת אפשרויות נוספות לשיבוץ של בתי הספר גולדה וגורדון, וכל זאת תוך דגש על שמירת עקרונות מודל השיבוץ שאושרר כבר בשנה שעבר, ושמירה על שייכות חברתית.

תגובות

תגובות