איחור באבחון מחלה

איחור באבחון מחלה

אחד האלמנטים החשובים ביותר בטיפול והתמודדות מול מחלה או מקרה רפואי הוא אבחון בזמן, ואבחון מקדים של סרטן או שבץ מוחי יכולים להציל חיים. עורך דין שמואל קשיוב המתמחה במקרי רשלנות רפואית יכול לעזור לכם למצות את כלל זכויותיכם.

גילוי מקדים של מחלה יכול להציל חיים. איחור באבחון או היעדר אבחון מונע את האפשרות לתת למטופל את הטיפול המתאים. אם נפלתם קורבן לאבחון מאוחר או אבחון שגוי, יכולה להיות לכם עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.
התביעות הנפוצות בתחום הן על רקע של מחלות ממאירות כמו סרטן, דלקת קרום המוח אצל ילדים, או מקרי לב, מכיוון שהן יכולות להותיר את המטופל עם נזק קשה ואף להוביל למותו.
איחור באבחון או היעדר אבחון יכולים גם להתבטא באופנים הבאים:

  • ניהול מעקב רשלני אחר מצבו של החולה
  • פענוח שגוי של בדיקות מעבדה
  • אי הפניה לבדיקות רלוונטיות – אלמנט הזמן הוא חשוב ביותר, מכיוון שבדיקות רלוונטיות בזמן הנכון יכלו למנוע התדרדרות ולספק את הטיפול המתאים.
  • אי קבלה של היסטוריה רפואית מלאה של החולה – ההיסטוריה הרפואית משחקת תפקיד חשוב באבחון מחלה, מכיוון שהיא מכילה בתוכה את הזמן בו החולה הבחין בתסמינים, מחלות עבר, תרופות שהחולה נטל או נוטל, וכל מידע אחר שעשוי להיות רלוונטי. זוהי אחריותו של הרופא לחקור כל זאת, וברגע שלא עשה זאת, הוא חשוף לטעויות באבחון.
  • ביצוע בדיקה גופנית או בדיקה אבחנתית באופן רשלני 

חשוב לציין כי לא כל טעות באבחון היא בהכרח מקרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית נחשבת כמובהקת ברגע שמוכח כי הרופא סטה מאמצעי הזהירות המקובלים ויש צורך להוכיח את הקשר בין הנזק שנגרם להתנהלותו של הרופא. טעויות באבחון, איחור באבחון והיעדר אבחון כלל ייחשבו כמקרה של רשלנות רפואית כאשר מוכח שהיו לרופא את כל הכלים לאבחן את המחלה או המקרה באופן מדויק, ומחוסר זהירות או תשומת לב הדבר לא קרה. במקרה של גידולים ממאירים זה יכול לפגוע בסיכויי המטופל להחלים, וכך גם באירועי לב או שבץ מוחי, ויש לכך השלכות הרות גורל גם במובן הנפשי והכלכלי.

עורך דין שמואל קשיוב מתמחה בתביעות רשלנות רפואית כ-10 שנים, במהלכן ייצג בהצלחה מאות לקוחות בתביעות מול קופות חולים, בתי חולים וחברות ביטוח. עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית זקוק מעבר לידע המשפטי, גם ידע רפואי וקשרים עם רופאים מומחים רבים. לכן, אלמנט הניסיון הוא אלמנט חשוב.
במקרי תביעה של רשלנות רפואית יש צורך באבחונים רבים מרופאים מומחים, לצורך הערכת נכות ואו מדידת הנזק. להערכותיהם משקל רב בהצלחת התביעה. למשרדו של עורך דין שמואל קשיוב קשרים רבים עם טובי המומחים לצורך מיצוי מירבי של זכויות הלקוח.

תגובות