בוחרים מעשנת: הכירו את הכלי הבא שלכם

בוחרים מעשנת: הכירו את הכלי הבא שלכם

לא עוד סיר בישול, או מחבת מיוחד, אפילו לא תנור איכותי למטבח – הכירו את המעשנת, כלי קולינרי ייחודי שפותח דלתות לטעמים שחלקנו לא פגש מעולם. המעשנת הנה כלי עתיק יומין, עם גרסאות בנות אלפי שנים מכל העולם. החוט שמחבר ועובר דרך כל המעשנות הוא הטכנולוגיה שהוא מציע לאדם – שימוש בעשן ובחום לצורך שימור ושינוי הטעם של המזון שלנו, והפיכת המזון למשהו חדש בהתערבות פשוטה וברורה.

כמו בכל דבר שהופך פופולרי, גם המעשנות מגיעות היום עם מגוון מאוד רחב, שבעודו מייצר אפשרויות בחירה רבות, עלול לייצר בלבול, בטח בקרב אותם האנשים שאינם עסוקים בעישון מזה חיים שלמים, אלא רק נכנסו לתחום. לכן כדאי מאוד לקרוא מעט ולהבין מה ההבדלים בין המעשנות השונות כדי שתוכלו לבחור את מכשיר העישון הנכון ביותר עבורכם.

מעשנות שונות לאנשים שונים:

לכל אחד מאיתנו יש מרחב שונה פנוי למיקום המעשנת שלו, וגם צורך שונה ותקציב שונה לגמרי, כך שהאפשרויות השונות למעשנות מאפשרות לכם למצוא בדיוק את מה שאתם צריכים:

  1. מעשנת פחם – ברזל יצוק עם קרמיקה מובחרת ועבה במיוחד, עם מדחום המאפשר לכם לבדוק שאתם לא שורפים את המזון אלא מעשנים אותו, העישון הקלאסי שמשתמש בפחם המפיק עשן ארומטי במיוחד, ומשרת את חובבי עישון המזון מזה אלפי שנים.
  2. מעשנת גז – עשויה פלדה, עם מערכת וויסות טמפרטורה, קערת מים פנימית לעישון מאוזן יותר, ואפשרות הכנסת שבבי עץ לארומה ועישון לצד השימוש בגז, חסכוני ובריא.
  3. מעשנת משולבת גריל – בעצם גריל פלדה עמידת חום עם רשתות צלייה מפורצלן, כאשר מובנית במכשיר גם אפשרות לשינוי מיקום הגריל, הרחקתו מהאש, ויצירת תהליך עישון, כולל שמירה על הטמפרטורה הנכונה לעישון (או צלייה).

מעשנת ברמה גבוהה

למרות שהטכנולוגיה של עישון המזון הנה עתיקה כאדם בעצמו, הרי שהמשענות המודרניות שתמצאו בשוק בימינו מגוונות עד מאוד, ולא מזכירות את המעשנות העתיקות. יעילות המעשנות המודרניות גבוהה ללא הכר, וחסכונית בחומר. המעשנות מגיעות בגדלים שונים וסקאלת מחירים גמישה. מעשנת של באלקו היא בחירה נבונה למי שמחפש מכשיר עמיד וחזק, מעשנת שתלך איתכם שנים רבות ותיתן לכם את התוצאות שאתם מחפשים.

בקטלוג המעשנות והגרילים תמצאו את מה שאתם מחפשים בקלות, ותוכלו לראות את הגדלים השונים הזמינים לכם, כדי להתאם את המעשנת למרחב שתוכלו ותרצו להקצות לה. אם אתם רוכשים מעשנת עם גריל, וודאו כי אתם רוכשים את המעשנת עם משטח צלייה המתאים בגודלו לצרכים שלכם, שכן יש הבדל גדול בגודל הגריל במידה ואתם מכינים רק לעצמכם או נוהגים לארח חברים ומשפחה. חלק מהמעשנות הכוללות גריל מציעות מדפים רבים, משטחי צלייה גדולים, ובעצם נותנים מענה גם לאלו מאיתנו שנוהגים לעשות “על האש” ולארח הרבה אנשים.

תגובות