מדוע זה חשוב לחסוך לפנסיה מגיל צעיר?

מדוע זה חשוב לחסוך לפנסיה מגיל צעיר?

אף אחד לא רוצה להיות זקן העניין הוא שלא משנה מה נעשה בסוף נגיע לזקנה ואז השאלה איך החיים שלנו ייראו. אחד הדברים החשובים ביותר בזקנה זה שיהיה לנו די כסף לממן את החיים שלנו. עליכם לדעת כי אי אפשר לסמוך על הכסף שהמדינה נותנת מכיוון שזה מעט מאוד ולכן האופציה החכמה ביותר היא לפתוח קרן פנסיה שממנה נקבל כספים לאחר שנגיע לגיל פרישה. על רקע זה אנו חייבים לציין כי עקב אפקט הריבית כדאי לכם לחסוך כסף מגיל צעיר. עליכם להבין כי ככל שתחסכו מגיל צעיר יותר לקרן הפנסיה שלכם כך היא תהיה רווחית יותר וזאת עקב הריבית שמטפסת כל הזמן ומוסיפה לנו כספים. אם תתחילו לחסוך מגיל 20 זה עדיף בהרבה מאשר אם תתחילו לחסוך בגיל 30 ועל כך יש לתת את הדעת

האם זה משנה לאיזה חברת השקעות אני הולך בשביל הפנסיה שלי?

עליכם לדעת כי יש הרבה מאוד חברות המציעות קרנות פנסיה ואנו צריכים לבחור בחכמה את קרן הפנסיה שבה אנו מעוניינים. ככל שנבחר קרן פנסיה יותר טובה כך הפנסיה שלנו תהיה יותר גדולה. עליכם להבין כי ההבדל בין קרן פנסיה ברמה גבוהה ובין קרן ברמה נמוכה יכול להסתכם במאות אלפי שקלים עקב תשואות שונות של קרן הפנסיה ולכן יש משמעות אדירה לשאלה באיזה קרן אנו בוחרים. עליכם להבין כי ככל שתבחרו חברת השקעות טובה יותר כך היא תענה על הצרכים שלכם בצורה יותר טובה וזה משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת.

בחרו מסלול שמתאים לצרכים שלכם בקרן הפנסיה

עליכם לדעת כי בקרנות הפנסיה יש מסלולים שונים. למשל יש מסלולים למי שנמצא בגיל עשרים, שלושים או חמישים, יש מסלולים אשר מותאמים למי שנמצא לפני גיל הפרישה ויש מסלולים המותאמים למי שרק התחיל לחסוך. כמובן שככל שמטפסים בגיל כך רמת הסיכון בקרן הפנסיה הולכת וקטנה וזה משהו שכדאי לכם לתת עליו את הדעת. לכן כאשר אתם בוחרים בית השקעות עם קרן פנסיה אתם צריכים לבחור מסלול אשר יתאים לכם. התאימו את המסלול לפי רמת הסיכון שאתם רוצים לקבל וכך גם תרוויחו יותר וגם תסכנו פחות את הכסף שלכם ולכן חשוב מאוד לבחור מסלול המתאים לצרכים שלכם ולרצונות שלכם.

על מה אני צריך להסתכל כאשר אני בוחר קרן פנסיה?

כאשר אתם בוחרים קרן פנסיה אתם צריכים קודם כל להסתכל על התשואות שלה אך לצד זאת אתם חייבים גם לבחון את העמלות שתשלמו על הקרן. עליכם להבטיח כי העמלות הללו ודמי הניהול של קרן הפנסיה יהיו נמוכים ככל האפשר וזאת עקב העובדה כי העלות של דמי הניהול יכולה להגיע לעשרות ומאות אלפי שקלים ולכן יש לצמצם את העלויות ככל האפשר.

תגובות