הסככות ב-13 מגרשי ספורט יישארו סגורות עד לסיום עבודות חיזוק

הסככות ב-13 מגרשי ספורט יישארו סגורות עד לסיום עבודות חיזוק וקבלת אישור הנדסי משלושה קונסטרוקטורים

עיריית כפר סבא הזהירה רשויות אחרות לגבי הסככות, שתוכננו על ידי אותו קונסטרוקטור בערים שונות ברחבי הארץ

רפי סער, ראש העיר: “יבוצע בדק בית בחברה הכלכלית ויוסקו מסקנות”.

עיריית כפר סבא עדכנה היום, שני 22.03, כי הסככות בב-13 מגרשי ספורט בעיר, הנושאות קירויים סולאריים, יישארו סגורות עד לסיום בדיקה מקיפה וביצוע עבודות חיזוק, כך שיעמדו בסטנדרט מחמיר של בטיחות. זאת, לאחר שבדיקה יזומה של העירייה העלתה כי הסככות, אשר קיבלו אישור הנדסי כנדרש עם הקמתן, לא עומדות בסטנדרט הבטיחות הנדרש.

כזכור, בעקבות קריסת סככה בבית ספר כדורי בגליל התחתון, הנחתה העירייה את החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, אשר הקימה את הסככות בעיר, לבחון את בטיחותן. הסככות נסגרו לבדיקה ושלושה קונסטרוקטורים שונים נשכרו לצורך הבדיקה (אחד מטעם הקבלן, השני מטעם החברה הכלכלית והשלישי מטעם ועדה עירונית בראשות מהנדסת העיר).

עם התקדמות הבדיקות, התחוור כי קיים פער בין תוצאות הבדיקות הראשוניות, על בסיסן הקונסטרוקטור אישר את פתיחת המגרשים, וכי הסככות אינן עומדות בתקן הנדרש, ונדרשות עבודות חיזוק נוספות על מנת לייצר בטיחות מיטבית. הסככות נסגרו מיידית והחלו עבודות חיזוק ושיפור.

בימים אלה מתבצעות בדיקות מעבדה קפדניות באמצעות מכשור מתקדם בשטח, על ידי הקונסטרוקטור החיצוני, שמונה על ידי מהנדסת העיר, ובהתאם להמלצותיו יבוצע מפרט חיזוקים משמעותי ונרחב.

בעקבות כך, הורה ראש העיר רפי סער למנכ”ל העירייה, איתי צחר, לתחקר לעומק את אופן הקמת הסככות על ידי הקונסטרוקטור האחראי להקמה ולנתינת האישורים ההנדסיים. “בכוונתנו למצות את הדין עם האחראי על תכנון הסככות” אמר סער.

במקביל, פנתה עיריית כפר סבא לכלל הרשויות בישראל בהן נבנו סככות דומות על ידי אותו קונסטרוקטור, ועדכנה בממצאים – וזאת מתוך תחושת אחריות ציבורית.

יודגש, כי הסככות בעיר תיפתחנה רק לאחר אישור יציבות סופי של שלושת הקונסטרוקטורים, ולאחר שתעמודנה בסטנדרט הבטיחות המחמיר ביותר.

כלל הדוחות ההנדסיים יהיו זמינים לציבור בזירת השקיפות העירונית.

תגובות