ביוזמתו המרגשת של יו”ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה, חבר המועצה ממה שיינפיין, הוקם מוזיאון שואה וירטואלי

לראשונה בישראל: עיריית כפר סבא הקימה מוזאון שואה וירטואלי לתושביה

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: “אנו ממשיכים לקיים את חובת ההנצחה. לצערנו, השורדים הולכים ומתמעטים אך זיכרונותיהם יזכו לחיי נצח במוזיאון החדש”

מנציחים את זיכרונם וזיכרונותיהם: לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, משיקה עיריית כפר סבא את מוזאון השואה הווירטואלי, הראשון מסוגו בישראל, להנצחת סיפוריהם של שורדות ושורדי שואה תושבי העיר.

לחצו כאן להצטרפות לקבוצה המובילה בעיר – כפר סבא שלנו

באתר המוזאון מוצגת מפת עולם אינטראקטיבית. באמצעות בחירת שנה על ציר הזמן, ניתן להגיע למקומות שונים בעולם ולקרוא את סיפורי גבורתם של השורדים הכפר-סבאיים.

את רעיון הקמת מוזאון השואה הווירטואלי הגה, יזם והקים יו”ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה וחבר המועצה אברהם (ממה) שיינפיין.

המוזאון הווירטואלי הוקם על ידי עיריית כפר סבא, באמצעות מנהלת מינהלת הגמלאים- אגף קהילה, אורית בראון ובשיתוף מכללת בית ברל וחברת “טרסה” -המתמחה בבניית אתרים המאפשרים שיתוף זיכרונות מכל מקום בעולם. את סיפורי השואה ניתן להעלות באופן עצמאי לאתר, ואלה נערכים על ידי אנשי מקצוע.

בנוסף, האתר מציג ראיונות משודרים של שורדות ושורדי השואה הכפר-סבאיים, בהן הם משתפים את תלאות המלחמה, העלייה לארץ ישראל והחיים החדשים בתום השואה.

אחד מהם הוא סיפורו של אברהם פוקס, שהיה בן 7.5 כשנלקח לאושוויץ עם אמו. הוא שרד לבדו את זוועות המלחמה, ומספר: “לא ידעתי כלום על פלשתינה, אבל ידעתי שאני נוסע למדינה יהודית”.
סיפור נוסף הוא סיפורה של פנינה קלטמן, שסיפרה: “היינו כל כך רעבים שקילפנו קליפות מהעצים ושתינו שלג. הבטן הייתה נפוחה מרעב, הרבה מילדי המשפחה מתו גם סבא וסבתא מתו ואי אפשר היה לקבור אותם. אני זוכרת ששכבתי על-יד סבתא המתה הרבה זמן”.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “הנצחת זיכרון השואה, הגבורה והתקומה הוא חובתנו כדור ממשיך. פרויקט ההנצחה הכפר סבאי יאפשר לנו להעביר לדורות הבאים את סיפור גבורתם הלא ייאמן של שורדות ושורדי השואה הכפר-סבאיים ולהנציח את הנספים. הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת הנצחה והנגשה שטרם נראתה בתחום המוניציפלי, מתוך אחריות שלנו כלפי תושבינו השורדים ואני מזמין את משפחות השורדים להיכנס לאתר ולהנציח את סיפורי הגבורה של בני משפחותיהם”.

יו”ר מינהלת גמלאים, אזרחים ותיקים ושורדי שואה וחבר המועצה, אברהם (ממה) שיינפיין: “הנצחת זיכרון השואה וסיפורי השורדות והשורדים היא חובה לאומית המוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו, למען אלה שעברו את התופת הקשה מכל ושרדו את אכזריותם של הנאצים. אני מודה לכל השותפות והשותפים, לתמיכתם של ראש העיר ומנכ”ל העירייה לפרויקט החשוב הזה ומזמין את תושבות ותושבי העיר להעלות את סיפורי השורדים”.

לאתר מוזיאון השואה הווירטואלי של כפר סבא לחצו כאן 

מאת: אירית מרק

תגובות