אם שכולה שומעת לראשונה ביצוע לשיר שכתב בנה, בטרם נהרג באסון המסוקים

פרויקט הנצחה ביוזמת מרכז הצעירים בעיריית כפר סבא, הפגיש לראשונה בין מוזיקאית שהלחינה וביצעה את השיר שכתב סרן ירמי כהן ז”ל לבין אימו;

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: “ביום זה קהילת כפר סבא מרכינה ראשה, ומתייחדת עם זכר החללים. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול להנצחת חללינו בשלל אמצעים יצירתיים למען הדורות באים”.

 

מפגש סוחט דמעות: בת שבע כהן, אמו של סרן ירמי ז”ל, נפגשה לראשונה עם הזמרת צליל דיין והאזינה לביצוע בכורה לשיר, שכתב בנה שנה לפני מותו. ירמי, קצין שריון נהרג באסון המסוקים בשנת 1997. המפגש שנערך לאחרונה (7.4) ביוזמת מרכז הצעירים בעיריית כפר סבא, הוא חלק מפרויקט הנצחה משודר לזכר חללי צה”ל בעיר.

 

הצטרפו לקבוצה המובילה בעיר – כפר סבא שלנו

הצטרפו ולחצו כאן לקבלת כל החדשות, האירועים החשובים והמבצעים השווים בכפר סבא – לחצו כאן 

 

אמו של ירמי כהן ז”ל, בת שבע איבדה בצעירותה גם את אחיה, ירמי, שנהרג במהלך מרדף אחר מחבלים. היא מספרת: “ביום האסון לא ידעתי שירמי עלה על אותה טיסה ללבנון. צפיתי בשידורי החדשות על אסון המסוקים ובכיתי על החיילים שנקטפו בטרם עת. לאחר מכן ניסיתי להתקשר אליו, אך ללא מענה. שיחה אחר שיחה, ואיש לא ענה לי. רציתי לצלצל להבין שהכול בסדר אתו. כך היה במשך שעות ארוכות עד שהגיעה הדפיקה בדלת. אז כבר הבנתי, התפללתי בלב וחשבתי ‘אלוהים, אל תעשה לי את זה פעם שניה. אני יודעת מה זה כשדופקים בדלת’. נעמדתי על יד הדלת וצעקתי – ‘אני לא פותחת לכם, לכו מפה!’ ואז הבת שלי הגדולה תמכה בי מאחור, והפצירה בי לפתוח את הדלת. מאז עולמי נחרב. אין יום בו אני לא בוכה. איך פספסנו את הילד הזה.

“ירמי אהב את העולם ופעל כל חייו כדי לעשות טוב. הוא ילד של שלום ואהבה, התנדב בקהילה מגיל צעיר והיה מאוד אהוב על סובביו. כשהיה בן 16, נהג לשחק כדורסל עם קבוצה שברובה הייתה מבוגרת ממנו, אחד מהם היה ראש העיר שלנו, רפי סער. עד היום הכדורסל שלו שמור בבית. 23 שנה עברו מאז מותו והכדור חזק כפי שהיה אז, כלל לא איבד אוויר. כאילו עדות לכך שירמי ממשיך לחיות איתנו. אנחנו חשים את נוכחותו סביבנו כל הזמן”.

לאחר מותו, מצאו אחיותיו של ירמי מכתבים ושירים רבים שכתב במהלך השנים. במסגרת פרויקט ההנצחה, פנתה בר שלו לצליל דיין בבקשה לבחור שיר אחד מאותו פנקס ולהלחין אותו. השיר הנבחר נכתב לזכר חברו של ירמי, אשר אף הוא נהרג שנה לפניו בתאונת טיסה

צליל דיין אשר הלחינה וביצעה את השיר, מספרת: “המפגש עם בת שבע היה מאוד מרגש, כשאני שרה אני עוצמת את העיניים וכשפקחתי אותן בסיום השיר, ראיתי שבכתה. זה היה רגע מאוד עוצמתי. התחבקנו והיא סיפרה לי על הבן שלה ושלא ידעה כמה רגש ולב יש לו, עד שלא נחשפה לכל אותם שירים שכתב. לתחושתי הלחנת המילים של ירמי ז”ל היא לא רק להנציח אותו, אלא להחיות אותו באותו הרגע. אני שמחה וגאה לקחת חלק בפרויקט החשוב הזה של עיריית כפר סבא, ושיכולתי לתת משהו מעצמי עבור משפחתו”.

“כשצליל שרה, יכולתי להרגיש את ירמי. הביצוע שלה נהדר, והקול שלה מרגש ועושה חסד למילים של ירמי. אני רוצה להודות לכולם על פרויקט ההנצחה החשוב. הנצחת הבנים שלנו הוא מה שנותר לנו המשפחות. חשוב לנו שיכירו את ירמי. בשיר שצליל הלחינה ומבצעת נכתב: ‘אל תפחד חבר, אני לידך’ – והנה הוא באמת בא לידו. עכשיו הוא אתו שם למעלה”.

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: “ביום זה קהילת כפר סבא מרכינה ראשה, ומתייחדת עם זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אנו מחבקים אתכן – משפחות יקרות, שאיבדו את היקר להן מכל על בטחון מדינת ישראל, ונאלצות לחיות עם השכול מידי יום. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול להנצחת חללינו בשלל אמצעים למען הדורות באים”.

במסגרת פרויקט ההנצחה, הפיק מרכז הצעירים כפר סבא סרטון ייחודי ליום הזיכרון, אשר כולל בין היתר גם את סיפורו של סרן צחי בן טוב ז”ל. אימו יהושבע סיפרה: “בגיל שלוש צחי אמר לי ‘אני אוהב את כל העולם וכל העולם אוהב אותי’ – היום אני יודעת כי זו הייתה נבואה המגשימה את עצמה. כשבגר, צחי החל בלימודי הרפואה באוניברסיטת ת”א. צחי נהרג בענסריה שבלבנון באסון השייטת, לפני 22 שנה. יחד עימו נהרגו באותו מבצע 12 מלוחמי השייטת. היום בו הודיעו לנו על מותו הוא גם יום ההולדת של אביו, שלמה. לא פלא ש-9 חודשים לאחר מכן גם אביו נפטר”.

שידור פרויקט ההנצחה “מנגנים זיכרון” – הווידאו שיעלה בדף הפייסבוק והאינסטגרם של עיריית כפר סבא, כולל ראיונות של אימהות שכולות כפר סבאיות וביצוע קטעי שירה לזכר החללים.

תגובות