אפקט הקורונה: זינוק בביקוש לפנטהאוזים בהרצליה ובכפר סבא בשנת 2020

אפקט הקורונה: זינוק בביקוש לפנטהאוזים בהרצליה ובכפר סבא בשנת 2020

נתוני אתר יד 2: כ-27 אלף גולשים חיפשו פנטהאוזים בהרצליה בשנה החולפת – 47 מתעניינים על כל דירה שהוצעה למכירה בעיר

משבר הקורונה שאפיין את שנת 2020 הביא לעלייה בביקוש לדירות פנטהאוז בערים הרצליה וכפר סבא. לפי נתוני אתר יד 2, בשנה האחרונה היו בהרצליה כ-27 אלף גולשים שחיפשו דירות פנטהאוז, ו-578 מודעות של דירות שהוצעו למכירה – יחס ביקוש/היצע של כ-47, כלומר שעל כל דירה שהוצעה למכירה היו 47 מתעניינים. הרצליה מדורגת במקום החמישי מבין הערים המובילות בישראל מבחינת יחס הביקוש/היצע, אחרי כפר סבא, רחובות, רשל”צ ואשדוד. בכפ”ס כ-20 אלף איש חיפשו פנטהאוזים באתר יד 2, והיו 259 דירות שהוצעו למכירה – יחס ביקוש/היצע של כ-79. כפ”ס מובילה את דירוג הערים ביחס ביקוש/היצע, ואחריה רחובות וראשון לציון.

רוני בריק, נשיא כבוד של התאחדות הקבלנים בוני הארץ ויו”ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, התייחס לפער בין הביקוש להיצע של דירות בהרצליה וכפר סבא, ואמר כי “ערי השרון הן מהמבוקשות בישראל למגורים, אבל היצע הדירות בהן רחוק מלספק את כל הביקושים, מלאי הדירות הולך ומצטמצם, וקצב ייצור הדירות ממש לא מספיק להדביק את קצב הגידול באוכלוסיה וכן בביקושים, במיוחד על רקע משבר הקורונה. אני קורא למקבלי ההחלטות בשלטון המקומי וגם המרכזי לעודד את הבנייה באזור השרון – אם בהתחדשות עירונית או בקרקעות פרטיות – ובכמויות ענק. אני קורא לעיריות גם לשחרר חסמי בירוקרטיה שמכבידים ומעכבים מאוד את הבנייה בערי השרון, ויפה שעה אחת קודם”.

העלייה בביקושים לפנטהאוזים בהרצליה ובכפר סבא תואמת למגמה הארצית, לפיה חלה עלייה חודשית עקבית בביקושים לדירות פנטהאוז מאז חודש אוקטובר 2020, ונכון לחודש פברואר האחרון היו באתר כ-122 אלף גולשים שחיפשו יח”ד כאלה, זינוק של כמעט פי 3 מכמות הביקושים בתקופה המקבילה ב-2020. בחודש פברואר הוצעו למכירה באתר 6,300 דירות פנטהאוז בארץ, כך שעל כל דירה היו 19 מתעניינים.

בסך הכל כ-709 אלף גולשים חיפשו בשנה האחרונה פנטהאוזים בארץ באתר יד 2, כשכמות החיפושים בחודש פברואר היתה הגבוהה ביותר בחלוקה לחודשים. לעומת הביקוש לפנטהאוזים, ההיצע לדירות כאלה באתר יד 2 הסתכם ב-18 אלף יח”ד בלבד בשנה האחרונה, יחס ביקוש/היצע של כמעט 40, כלומר שעל כל דירה שהוצעה למכירה היו 40 מתעניינים.

תגובות