תואר בשביל העניין והנשמה – לימודי ספרות ומבע יצירתי

השיקולים המנחים את מרבית הצעירות והצעירים המנסים להחליט כיום בנוגע לתחום הלימודים אליו ינסו להתקבל הם לרוב שיקולים פרקטיים, דוגמת תעסוקה עתידית או לימודי המשך. מגמה זו מאפיינת במידה מסוימת את מרבית העולם בו אנו חיים כיום ואת רוב תחום הלימודים הגבוהים, שכן שיקולי תעסוקה והכנסה פונקציונאליים למיניהם תופסים את קדמת הבמה עבור מרבית האנשים. עם זאת, עבור לא מעט אנשים אלו אינם השיקולים היחידים או אפילו החשובים ביותר. עבורם, העניין האישי בתחום הנלמד והערך המוסף הנפשי והרוחני שמעניקים הלימודים הם החשובים ביותר. לימודי ספרות ומבע יצירתי מהווים דוגמה מצוינת לתחום לימודים שכזה

 

פיתוח המבע והכישורים היצירתיים לצד אפיקי עבודה ולימודי המשך – לימודי ספרות

נתחיל עם מה שמושך במיוחד חובבי ספרות ויצירה למסלול לימודים לתואר בספרות ומבע יצירתי, הוא העניין, האהבה והתשוקה של הסטודנטים והסטודנטיות  לספרות וליצירה, להיכרות מעמיקה יותר עם העולם הזה כמו גם לפיתוח עצמי בכל הנוגע לכתיבה ספרותית, כתיבת שירים ומבע מילולי באופן כללי. במסגרת לימודי ספרות זוכים להיכרות מגוונת ומעמיקה ביותר עם עולם זה, נהנים מקורסים וסדנאות של טובי ומוכשרי היוצרים בישראל, מתנסים בפועל בכתיבה ושיפור שיטתי של יכולות הכתיבה והיצירה, לומדים לעומק גם ספרות ילדים ואף יוצאים יחד להצגות תיאטרון וכד’.

אך זה ממש לא הכל – בלימודי ספרות נפתחות בפנינו דלתות ואפשרויות שונות אשר ניחנות גם בערך שימושי בלתי מבוטל. בתחומים שונים בתוך עולם הספרות והיצירה ניתן למצוא גם משרות, פרויקטים ואפשרויות תעסוקה למיניהם, החל מעולם ספרות הילדים הדינמי והתוסס ועד לעבודה ספרותית ויצירתית מסוגים שונים על פרויקטים אלו ואחרים, כמו גם כמובן אפשרויות להישאר באקדמיה וללמוד לתארים מתקדמים יותר. רבות ורבים אף ממשיכים לאחר מכן לקריירה אקדמית בתחום, או קריירה פדגוגית בעולם הספרות ובמדעי הרוח במגוון מוסדות לימוד שונים, הן של השכלה גבוהה והן של השכלה תיכונית.

ומה בנוגע למקום בו מומלץ להירשם למסלול מהסוג של לימודי ספרות ומבע יצירתי? ובכן, במידה ומעוניינים בסביבה הלימודים העשירה והתומכת ביותר ובסיכויים הטובים ביותר לאינטראקציות פוריות עם אנשים אחרים בעלי עניין מיוחד בתחומים אלו, כדאי להירשם למוסד לימודים המציע תוכניות עשירות ומבוססות ללימודי ספרות, הפועלות כבר מספר שנים לפחות. במכללות המתמחות בתחום החינוך, למשל, ניתן למצוא לא פעם מסלולים מגוונים ומעניינים במיוחד בתחומי האומנויות ומדעי הרוח, ובפרט בלימודי ספרות ומבע יצירתי.

תגובות