צור עיטם עמיחי –  אמן מעניין ורבגוני | מאת ישראל הרצל

צור עיטם עמיחי הינו אמן יליד 1984, מעניין ורבגוני מהרצליה, חבר בקבוצת “קשת אמני כ”ס”.  עמיחי למד והשתלם במוסדות: בית ברל, בצלאל ואיל מקיאג’. עמיחי בוגר הפקולטה לאומנויות המדרשה לאומנות ובעל תואר ראשון בהוראת אומנות, מבית ברל. כמו כן למד עמיחי 4 שנים לתואר ראשון, במחלקה לאומנויות המסך בבצלאל, בשתי התמחויות: אנימציה קלאסית וסטופ מושן. 

באיל מקיאג’ למד את תורת האיפור.   אני מכיר טוב את עמיחי אמן המתמחה בניו מדיה: אומנות בינתחומית המשלבת רישום, איור, איפור, אנימציה ועריכת וידאו.   עבודתו היום יומית של עמיחי היא הוראת אומנות בבית ספר יסודי, ומורה פרטי בניו מדיה ובחדשנות פדגוגית.

הרבגוניות מתבטאת אצלו גם בשליטה בהרבה תוכנות ציור ומ

ולטימדיה, וגם בשימוש בהרבה  טכניקות בציוריו: פסטל, גואש, אנימציה, רישום, אקריליק, איור ממוחשב, קומיקס, פחם.    הוא כותב על עצמו באתר הפייסבוק שלו: “אָמַן אנימציה קלאסית. משלב דיסצפלינה בינתחומית: עיצוב, כתיבה ואומנות. מורה לרישום ולאָמַנוּת. חוקר ויוצר אָמַנוּת מתוך אהבה ותשוקה”. הציור שלו נע בין טכניקות שונות: טכניקת ליאונרדו שפיתח באומנות פלסטית , איור ממוחשב, שימוש באפליקציות בטכניקה של אנימציה קלאסית בשולחן אור (פליפ אנימיישן). שימוש באנימציית סטופ מושן. 

הייחוד שבאומנות שלו מתבטא בשכבות של מימדים בקונספט ובטכניקה. מאחורי כל ציור מסתתרת שכבה של צבע, רעיון או קו. הוא מאמין וחושב שהמציאות, איננה כפי שאנו חווים אותה-אלא היא מורכבת מרבדים. כל רובד הוא תהליך, שער, דרך למימד אחר שמכיל אותנו. הוא נוטה בציוריו להשתמש בצבעי אולטרא סגול.

לדבריו: “ אמונה היא הדרך להגשמה: לפני שאני מורה אני קודם כל תלמיד של החיים. זו נקודת המוצא שלי כאדם. התלמידים אותם אני מלמד הם נקודות אור של החיים, הם מתווה של דרכי שלי ואני מורה להם את דרכם שלהם. חשוב לי לעודד את התלמידים לחיזוק האור הפנימי שלהם בעצמם, לשאול מה הם אוהבים, במה הם טובים ואת כל אלו לחזק. הטיפים הללו טובים גם למבוגרים ולאלו שחוששים לקחת עפרון ולהתחיל ליצור”.

 

עבודה של צור עיטם עמיחי. צילום: באדיבות צור עיטם עמיחי

 

אסיים  –  בגיל שלושים החליט עמיחי לשנות את שמו ל”צור עיטם עמיחי”.

אצטט מדבריו: “משמעות השם והקשר ליצירה: במרבית מיצירותיי בנושא העיטם, מתואר רגע הלידה של היצור, רגע הטרנספורמציה שלו, מגלגול של מלאך לגלגול של נשמת עוף החול (פניקס), הנושא את משמעות השם שלי: צור (האש) ועיטם (הציפור).

תגובות