פתרונות מתקדמים ליישור שיניים

את הפתרונות הישנים ליישור שיניים כמעט כולם כבר מכירים. אלה כמובן אותם הסמכים, ה”ברזלים”, הגשר לשיניים שנראה בבירור כשמדברים, משוחחים או מחייכים. אך כפי שמסביר אורטודנט תל אביב ד”ר אלון זיידמן, אחד המובילים ביישור שיניים בארץ, קיימים פתרונות הרבה יותר מתקדמים. נסביר על כמה מהפתרונות המובילים כיום, שמתאימים לבני נוער אבל לא פחות מזה, גם מתאימים למבוגרים. 

שלושה פתרונות, מכנה משותף אחד 

הפתרונות המתקדמים ליישור שיניים מתחילים על פי רוב באבחון מדוקדק של מצב נוכחי. נעזרים בצילומים ובסריקות דיגיטליות, על מנת לבדוק את עמדת השיניים. כך ניתן לגלות בצורה מדויקת את העמדה של כל שן ושן ולתכנן יישור אפקטיבי במיוחד. שלושת הפתרונות שיכולים לבוא בחשבון, עם מכנה משותף אחד הם:

  1. שיטת אינקוגניטו. 
  2. שיטת ווין. 
  3. שיטת הקשתיות השקופות.  

 

הדבר המשותף לשיטות הללו טמון בכך שהיישור נעשה מתחילתו ועד סופו בצורה בלתי נראית (אינקוגניטו – כלומר לא ידוע, לא מזוהה). עובדה זו חשובה מאוד למבוגרים שמרגישים מאוד לא בנוח כשהסביבה רואה שהם משתמשים בגשר ליישור שיניים. כל אחת מהשיטות הללו, את הדגשים עיקרים שלהן נציג בהמשך, מייצגת את הדרך ההגיונית והמתקדמת – יישור לשיניים, שאף אחד לא יכול לראות. 

במקום גשר רגיל – הגשר הפנימי 

פתרונות מתקדמים כגון אינקוגניטו או ווין (WIN)  פותרות את הבעיה על ידי שימוש בגשר פנימי. הגשר הזה מוצמד לשיניים, אך לא לחלק החיצוני כמו הסמכים הוותיקים. במקום זאת, מצמידים את הגשר לצד הפנימי. האמצעים המשמשים בטיפול מותקנים כך שלא תיווצר אי נוחות. הגשר מאפשר לכם לחייך בחופשיות, לאכול, לשתות, הכל כרגיל. ייצור הגשר נעשה בהתאמה מלאה למטופל, לפי מבנה השיניים וביחס לתוצאות שאליהן רוצים להגיע. עם גמר היישור עצמו, ניתן לבצע את ביסוס התיקון, על ידי קיבוע. 

Invisalign, פלאי הקשתיות השקופות 

מלבד האפשרות להתקנת גשר פנימי סמוי, כגון בשיטת אינקוגניטו או ווין, קיימת דרך שונה לגמרי, עם תוצאות מעולות. שיטה זו נקראת Invisalign, במשמעות של יישור בלתי נראה. לאחר סריקת שיניי המטופל ובדיקה מדוקדקת של האורתודנט, יוצרים תוכנית לבניית סט של קשתיות שקופות. את הקשתיות הללו מלבישים באופן עצמאי מעל השיניים, ובכל תקופה מוגדרת עוברים מסט אחד לסט אחר. 

אלה קשתיות בלתי נראות, שמותאמות ליישור שיניים ומאפשרות בכל עת להסיר את הפלטה, לאכול, לצחצח שיניים והכל כרגיל. הקשתיות מזיזות אט אט את השיניים, עם התייחסות פרטנית לכל שן ושן. סוג הטיפול הזה מבוקש מאוד בקרב מבוגרים מעל גיל 18, אך ניתן להתאים אותו ללא קושי גם לבני נוער, לאחר בדיקה אורתודנטית ותוכנית טיפולים אישית. 

דגשים חשובים: 

  • תוצאות היישור לרוב טובות יותר מאשר הפתרונות הוותיקים. 
  • הפתרונות המתקדמים ליישור שיניים עשויים לקצר את זמן הטיפול, בחלק מהמקרים. 
  • הדרכה מקיפה ניתנת על ידי האורתודנט לפני ובמהלך הטיפול. 

תגובות