יישר כח לכ-30 מתנדבות במסגרת מיזם “שומרות עליך” המסייעות לאימהות בכפר סבא

בייחוד עכשיו: כ-30 מתנדבות במסגרת מיזם “שומרות עליך” מסייעות לאימהות בעיר. המערכה הביטחונית בדרום הצליחה להשאיר את אותותיה גם על העיר כפר סבא, ואילצה את תושביה  להתמודד עם קשיים רגשיים רבים,  בייחוד האימהות הצעירות. נשים אחרי לידה ואימהות לילדים קטנים, שמוצאות את עצמן במשך תקופה ממשוכת ספונות בבתים עם ילדיהן בצל ההסלמה בדרום. המיזם “שומרות עליך” בתמיכת ראש העיר, רפי סער, הוא פרי יוזמה של פז רענן מנחת קהילת “אם לדרך”. קהילה משותפת של המחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות באגף שח”ק, מועצת נשים ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, שפועלת מזה 11 שנה בכפר סבא, ומבקשת לתת מענה לכל הקשיים שהתגלו ואף התחדדו בימים אלה

הצטרפו לקבוצת כפר סבא שלנו – קבוצת הכפרסבאים בפייסבוק

במסגרת המיזם, נשים מתנדבות מלוות אימהות ומסייעות להן לייצר מרחב מאפשר ובטוח להסתגלות האימהית. הליווי בשגרה, מתבצע בבית היולדת פעם בשבוע לשעתיים. ב”שומרות עליך” הליווי בנוסף לביקורי הבית, מתבצע טלפונית. המיזם פונה למגוון רחב של נשים בעיר –אימהות החוות אתגרים, נשים חד הוריות, אימהות לתאומים נשים החוות דכדוך או דכאון אחרי לידה,  ועוד. המתנדבות עוברות הכשרה ומלוות באופן מקצועי על ידי יועצת משפחתית ומדריכת הורים.

סגן ראש העיר, דני הרוש ומחזיק תיק הרווחה: “אמא היא הלב הפועם של המשפחה, לכן הפרויקט ‘שומרות עליך’ הוא אמצעי חשוב לחיזוק החוסן המשפחתי והקהילתי. כפר סבא התברכה בקהילה איתנה וסולידרית. ערבות הדדית זו באה לידי ביטוי בשגרה ובייחוד בחירום ועל כך אנו מלאי הערכה ותודה”

עו”ד עדי לוי סקופ, יו”ר מועצת נשים: “קהילת ‘אם לדרך’ היא שבט נשי אמיתי המעניק חוסן, הכלה, תמיכה וביטחון לאימהות היולדות ומקור לגאווה עירונית עצומה, בוודאי בימים קשים אילו. אני מבקשת להודות לפז רענן יוזמת המיזם המובילה את הקהילה למעלה מעשור, לכל האימהות המתנדבות ולכל השותפים/ות להובלת הקהילה והמיזם. אני קוראת לכל אמא הזקוקה לסיוע בימים קשים אלה וחסרי ודאות, אל תהססי ופני אלינו! כולנו כאן עבורך ולמענך”.

מיזם “אם לדרך” זמין בפני אימהות תושבות כפר סבא ללא עלות: Raanan.family@gmail.com

מאת: אירית מרק

תגובות