לראשונה בישראל: תלמידי י”ב מכפר סבא הקימו אתר להתמודדות עם בריונות ועבריינות ברשת, סמים, אלימות מינית
האתר הוקם במסגרת חלופה לבחינת הבגרות המסורתית במגמת קרימינולוגיה בתיכון רבין בעיר. לאחר העלאת האתר לאוויר, מציבים לעצמם תלמידי המגמה מטרה חדשה: להנגיש את האתר לבני נוער ברמה הארצית, באמצעות אתרי הרשויות המקומיות, אמצעי התקשורת והרשתות החברתיות.
תלמידי המגמה הציגו את האתר לראשונה בפני בכירי העירייה, ביניהם ראש העיר, רפי סער ומשנה ראש העיר, אורן כהן. במפגש, קיבלו בוגרי המגמה תעודת הערכה מראש העיר על הנגשת מידע וכלים לבני הנוער.
רפי סער, ראש העיר: “אחד מסודות ההצלחה של כפר סבא כעיר מובילה, היא הישענותה על קהילה מאוחדת איתנה ונוער איכותי. התוצר חסר התקדים שבני הנוער שלנו יצרו יחדיו כעבודת גמר, היא לא פחות מנכס מציל חיים. האתר החדש מספק לבני נוער ברחבי הארץ, כלים פרקטיים בשפה פשוטה ובגובה העיניים כדי להתמודד באופן מיטבי עם התנהגויות סיכון שלצערי טרם הצלחנו להכחיד מעלינו כחברה. תלמידים יקרים, אני גאה בכם ובתרומתכם לקהילת כפר סבא ולחברה הישראלית בכלל”.
במסגרת עבודת הגמר בה לקחו חלק 22 תלמידי המגמה, הם למדו וחקרו לעומק כל אחד מהנושאים, ואף ראיינו אנשי מקצוע מהתחום. מתוך אותם חומרים אספו ויצרו עשרות מאמרים, אינפוגרפיקות, מדריכים ממוקדים, כרזות מניעה, סרטונים ופודקאסטים במטרה ליצור מקור מידע אחד, נגיש אנונימי ואמין, שפונה לבני נוער בגובה העיניים.
לירון קול, תלמיד המגמה: “באתר שהקמנו בחרנו להציג את הנושאים הכי בוערים כיום שקשורים לבני נוער, בשפה שלנו. מדובר בתופעות שאנחנו נתקלים בהם ביום יום, אם זה בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, בבית הספר, אך כמעט ולא מדברים איתנו עליהן. המטרה שלנו היא לתת מידע וכלים פרקטיים לכל מתבגר כיצד להתמודד עם התופעות הללו ומה לעשות אם נתקלים בהן ברגע האמת”.
הפרויקט ביוזמת מרכזת המגמה, מעיין סייג, בהובלת תלמידי המגמה לקרימינולוגיה, ובשיתוף הנהלת תיכון רבין, אגף החינוך בעיריית כפר סבא והרשות למניעת אלימות סמים ואלכוהול.
לאתר מגמת קרימינולוגיה כפר סבא: actsmart.info

תגובות