בהצלחה לאלוף משנה ערן אוליאל, מכפר סבא שכיהן כמפקד חטיבת כפיר ויוצא לדרך חדשה

אלוף-משנה שרון אלטיט מונה למפקד חטיבת “כפיר”. טקס החילופים נערך אתמול (ה’) במחנה “מכבים”, במעמד מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, מפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג׳ו, מפקד עוצבת “הבזק”, תת-אלוף אבי רוזנפלד.

אלוף-משנה שרון אלטיט מחליף בתפקידו את אלוף משנה ערן אוליאל, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות, אלטיט יהפוך למפקד החטיבה הראשון שהתחיל בה את שירותו הצבאי.

מדברי מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק: “פיקוד על חטיבה הינו אירוע מיוחד. ערן, בעת עזיבתך נותרים שלושה דברים- האנשים, הנורמות והמשפחות השכולות. בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים אשר במרכזה השתנות החטיבה- פיקודך הנחוש ומנהיגותך הציבו את החטיבה בשורה הראשונה. שרון, מח״ט כפיר מוביל אחריו חמשת אלפים חיילים וחמשת אלפים זוגות הורים. זו משימה גדולה מאוד וייחודית בצבא ההגנה לישראל. אתה מהקצינים הטובים ביותר שלנו ויש לי את הביטחון שתוביל את החטיבה לפסגות חדשות”.

מפקד חטיבת “כפיר” היוצא, אלוף-משנה ערן אוליאל: “במהלך השנתיים האחרונות הייתה לי הזכות לפקד ולעצב את החטיבה בתקופה של תנופת שינויים עצומים ששמים כיום את החטיבה בשורה הראשונה כחטיבה מתמרנת ורב זירתית, חטיבה שמובילה בצה״ל ביכולות הלחימה בשטחים הבנויים, וחטיבה שמשימתיות, מקצועיות, צניעות ומשפחתיות הם המאפיינים המובילים בה. בתקופה זו, מפקדי ולוחמי החטיבה ביצעו תעסוקות מבצעיות ביהודה ושומרון ובעזה, בגזרות מורכבות ואינטנסיביות, ובפועל סיכלו פיגועים רבים ולשמחתי בכל מפגש עם האויב ובמיוחד בשבועיים האחרונים של מבצע ‘שומר החומות’, הגיעו לניצחון והשפיעו בפועל על המציאות הבטחונית והפכו אותה לטובה יותר”

 

מדברי מפקד חטיבת “כפיר” הנכנס, אלוף – משנה שרון אלטיט: “כשקיבלתי את הבשורה כי אני עתיד להצטרף לחבורה מצומצמת של פיקוד על חטיבה סדירה ושאתמנה למפקד חטיבת כפיר, התמלאתי סיפוק וגאווה. החטיבה עברה כברת דרך מקצועית וערכית. מפקדי הכיתות, המחלקות, הפלוגות והגדודים, אנשי המפקדה ולוחמי חטיבת כפיר. אתם האנשים שעל כתפיהם מונחת האחריות להוביל את הכוחות עד לעמידה במשימה ועד לניצחון. לוחמי החטיבה, ההולכים אחרינו המפקדים, הינם הטובים ביותר”.

 

תגובות