תושבי כפר סבא ודרום השרון הבוקר בהפגנה מול הות״ל: עצרו את הקמת מפלצת מוסך הרכבות מול ביתנו

תושבי כפר סבא ודרום השרון בהפגנה מול הות״ל: עצרו את הקמת מפלצת מוסך הרכבות מול ביתנו

עשרות תושבי כפר סבא ודרום השרון הפגינו הבוקר מול משרדי הות״ל בירושלים בשעה שהתנהל דיון בנושא הקמת מוסך רכבות מזהם 200 מטר מבתי תושבי כפר סבא, ובמסגרתו עולות טענות המתנגדים השונים להקמתו

״אנחנו דורשים לעצור באופן מיידי את תכנון מפלצת מוסך הרכבות מול ביתנו. גם הוועדה המחוזית קבעה כי יש חלופות טובות יותר. חייבים לעצור את זיהום האוויר והשמדת האדמות החקלאיות. הבית שלנו לא מוסך רכבות!

״מתחם טירה-אייל הוא המתחם העדיף לשמש כדיפו מנקודת ראות תכנונית-מטרופולינית. חלופת טירה-אייל, שמאופיינת כמוקד תחבורתי כולל, תגדיל את הביקוש למטרו, תתרום לבניית מתחם מוקד תעסוקה, תרחיב הזדמנויות לקבוצות חלשות ותתרום להפחתת פליטת מזהמי אוויר וגזי חממה.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער:”לא ניתן להפוך אף שכונה בכפר סבא למוסך! ממשיך להיאבק בכל הכח נגד מיקום הדיפו! הגעתי הבוקר לירושלים כדי להשמיע באופן ברור את קול התושבים והאזור נגד העוולה המתוכננת על ידי הות”ל (הועדה לתשתיות לאומיות), בפני החוקרת שמונתה לבדוק את הטענות הצודקות שלנו נגד התוכנית. האלטרנטיבה כבר מוסכמת על ידי כל ראשי הערים והרשויות בשרון: הקמת הדיפו במחלף אייל, בסמוך לטירה.
זהו צעד מתחשב יותר, סביבתי יותר וגם מציע חיבור חברתי יותר למדינה – המיקום האלטרנטיבי יאפשר לקו להגיע עד מזרח השרון ויחבר את כל הפריפריה והיישובים הערביים לרשת המטרו. פתרון שהוא גם צודק וגם תיקון היסטורי, אז איזו סיבה יש לא ליישם אותו? הדיון שהתקיים היום הוא חלק במאבק ארוך ומתמשך שאנחנו מובילים לצדכם התושבים. לא נוותר ולא נרפה מהמאבק עד שהפיתרון הצודק, המתבקש והמוסכם יאומץ על ידי הות”ל”.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים יושבים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק השכונות הירוקות, עו”ד עדי לוי-סקופ: “לא יקום ולא יהיה דפו בצפון השכונה הירוקה 80 ולא נאפשר בשום אופן פגיעה כה אנושה במרקם הסביבתי הירוק ובאיכות חייהם של עשרות אלפי תושבי ותושבות השכונה והמושבים. החלופה המוצעת במחלף אייל היא מיטבית מכל הבחינות ומאפשרת תיקון היסטורי של חיבור הפריפריה למרכז תוך ראיה רבת שנים קדימה לעיצוב עתידה של המדינה. אנו קוראים לרשויות התכנון להתעשת, לעשות חישוב מסלול ולהורות על סילוק הדפו מקרבת בתי המגורים”.

תגובות