הלך לעולמו, ותיק לוחמי תש”ח סא”ל במיל’ אליעזר דובדבני שנפצע בקרב על כפר סבא המערבית
ביום ב’ (31.5) נערכה הלוויתו של סא”ל במיל’ אליעזר דובדבני ז”ל, יוצא חטיבת אלכסנדרוני, מלוחמי תש”ח ובוגר קורס הקצינים הראשון של צה”ל

דובדבני ז״ל, נולד במאי 1927 והתנדב בגיל 16 למשטרת היישובים העבריים. מאוחר יותר התגייס להגנה, עבר קורס קצינים ועם הקמת צה״ל התגייס לחטיבת אלכסנדרוני שהייתה שותפה ללחימה מעין גדי שבדרום ועד לכרמל בצפון. כיום – חטיבת אלכסנדרוני היא חטיבת מילואים של יוצאי גולני בעיקר.

במהלך מלחמת העצמאות דובדבני ז״ל שימש בתור קצין מודיעין ומפקד הסיירים בגדודו והשתתף במספר מבצעים, ביניהם “מבצע מדינה” לכיבוש כפר סבא הערבית – שם נפצע. על אף פציעתו חזר לאחיו לנשק והשתתף במבצעים נוספים לאחר מכן. עד פטירתו היה חבר פעיל בעמותת אלכסנדרוני הפועלת לשימור מורשת החטיבה והנחלתה בקרב לוחמי החטיבה.

חטיבת אלכסנדרוני הייתה אהבה גדולה שלו ומשפחתו מספרת שעד לימיו האחרונים נהג ללבוש חולצות עם סמל החטיבה בגאווה גדולה ולספר סיפורי גבורה מתקופת שירותו בחטיבה.

בהלוויה קיימה משפחתו את בקשתו האחרונה – לעטוף את ארונו בדגל החטיבה ולהשמיע את המנון החטיבה. רס״ן במיל׳ מוטי פסל, ורס״ן במיל׳ שלומי בן שושן, מפקדי פלוגות בחטיבה, הניחו את זר החטיבה על קברו.

רס”ן במיל’ מוטי פסל, אשר בנוסף לתפקידו כמ״פ, אחראי על ליווי וותיקי היחידה ושמירה על מורשת אלכסנדרוני מספר: ״זכיתי להעביר בשנה שעברה הרצאה ללוחמי החטיבה ביום הזכרון. אליעזר שיתף אותנו בסיפורו ובמשמעות מעשיו. הדגל שהונף בתש”ח, הדגל בו נעטף ארונו של אלי ז”ל הוא אותו הדגל שאנחנו, לוחמי החטיבה מניפים היום. המשימה שלנו זהה: אבטחת קיומה וחוסנה של מדינת ישראל. אנחנו ממשיכים בגאווה את דרכם של לוחמי תש”ח ונכונים כמוהם לכל משימה עד לנצחון״.

הלוויתו של אלי ז״ל התקיימה בתאריך סמלי ביותר – 31.5, תאריך ההכרזה על הקמת צה״ל. פועלו כאחד הקצינים הראשונים בצה״ל תישאר חלק בלתי נפרד מזכרונו, והשפעתו על החטיבה תישאר מוערכת לעד.

תגובות