מרגש : אנה סוזט-סטי פיפיר, בת ה18 מגרמניה הגיעה לישראל לכפר על מעשי משפחתה הנאצית וקראה “די לאנטישמיות”
מרגש מאוד : אנה סוזט-סטי פיפיר, בת ה18 מגרמניה הגיעה לישראל כדי לכפר על מעשי משפחתה הנאצית וקראה “די לאנטישמיות”.
עשרות משתתפים לקחו היום חלק (2.6) באירוע מיוחד בכפר סבא – “מצעד העמים”. האירוע שהתקיים ברחבת העירייה, נועד להעביר מסר של אחדות ושלום ולהעלות את זיכרון השואה והמאבק באנטישמיות. הטקס הינו שיתוף פעולה של עיריית כפר סבא עם ארגון “מצעד העמים” (march of life) העולמי.
רפי סער, ראש העיר אמר בטקס: “העמידה שלנו יחד נועדה להעביר מסר של אחדות ושלום. לא נאפשר מתקפות גזעניות, ולא נסבול אמירות פוגעניות – לא כלפי יהודים, ולא כלפי אף ישראלי באשר הוא. אנחנו פה היום בטקס “מצעד העמים”, כדי לזעוק את קריאתנו המשותפת לשלום. רק לאחרונה, תושבי ישראל, מדרום ועד צפון, עמדנו איתנים מול מתקפה רצחנית של ארגון טרור, שמנהיגיו אינם מבחינים בין חיילים לילדים וזקנים, ומבקשים לקטול חיי יהודים בשם אותה שנאה. התקיפות המופנות כלפי מדינת ישראל הוכיחו לנו שוב, שהשנאה לא הפסיקה לרדוף את העם היהודי גם בביתנו אנו”.
לקחו חלק בטקס: ראש העיר, רפי סער, דני הרוש, סגן ראש העיר, חברי מועצה, בכירי הנהלת העיר ועובדיה; יגאל אבן זיו, מנהל הארגון העולמי, “march of life” סניף ישראל; אנה סוזט-סטי פיפיר, נציגת הארגון העולמי גרמניה; תמר פארן גת, מנכלי”ת עמותת סביון למען האזרח הוותיק; תמי בן אור, יו״ר עמותת אלומה; אורנה שידלובסקי, נציגת תוכנית סל”ב לניצולי שואה; נוער מקבוצת מנהיגות לזכרו של דולב קידר, שבמרכז הנוער הקהילתי; ותושבים רבים.
אנה סוזט-סטי פיפיר, בת ה18 נציגת הארגון העולמי מגרמניה סיפרה לקהל על ההיסטוריה המשפחתית שלה. “נולדתי למשפחה נאצית שאני מתביישת בה. סביי היו נאצים פעילים בSS ובמחנה ההשמדה אושוויץ. כשגיליתי על פעילותם, ידעתי שאני צריכה לכפר עליה. אני פה כדי לתמוך במדינת ישראל ולומר די לאנטישמיות”.
ארגון “מצעד העמים” נוסד בגרמניה, במטרה להעלות את מודעות העולם לזיכרון השואה, לחזק את המאבק באנטישמיות ואת התמיכה במדינת ישראל.
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏אדם אחד‏, ‏עומד‏‏ ו‏פעילות בחוץ‏‏

תגובות