“מבזים”: עובד העירייה הביע חרטה, התנצל וננזף חמורות, אך האופוזיציה מתעקשת להעלות זו הפעם השישית הנושא בעניינו

מאת: אירית מרק

אמש התקיים דיון סוער ביותר, כאשר עלה שוב ובפעם השישית החודש, נושא עובד העירייה שננזף על מעשה חמור שעשה, התנצל והביע חרטה עמוקה.

ברם, התנצלותו, הבעת החרטה והנזיפה שנרשמה בתיקו, לא סיפקה את אוסנת ספורטה, חברת מועצת העיר, שהעלתה אמש בפעם השישית את הנושא בתוך חודש ימים.

בישיבת מועצת העיר, אמש, שוב העלתה כאמור ספורטה הנושא תחת הכותרת “ניצול עובדי עירייה לפגיעה בזכויות חברי מועצה מהאופוזיציה : עיריית כפר סבא תגבש חומרי עזר להדרכת עובדי העיריה בהתמודדות עם מצבים בהן ניתנת להם הוראה לבצע מעשה העלול לבזות את עיריית כפר סבא. עיריית כפר סבא תעביר הדרכות לכל דרג מנהלי המחלקות והאגפים ביחס לאופן עבודתם מול הדרג הנבחר ודרכי התמודדות עם מצבים בהן ניתנות הנחיות אסורות על פי דין”. 

התבטאויותיה של ספורטה הקפיצו את עורכת דין עדי לוי סקופ, אשר בדרך כלל שומרת על איפוק בישיבות. עו”ד לוי סקופ הוכיחה את ספורטה “לא פעם ראשונה שאתם מטילים דופי בחברי מועצה ועובדי עירייה, זה פשוט מבזה. וזו לא פעם ראשונה שאתם מבזים. הרמזים האלה.., מה זה הרמיזות שנועדו לשסות? לפלג? מה זה הדברים האלה? יש לכבד את עובדי העירייה וחברי המועצה. מערכת היחסים מורכבת אבל הבסיס הוא לכבד אחד השני. לכל מילה שנאמרת יש משמעות, לכל אמירה יש השפעה, על עובדים על העתיד שלהם, מצופה מכל חבר מועצה לכבד ולשקול היטב. עצם הצעת ההחלטה יש בה לשון הרע. וזה קורה שוב ושוב. הדרך לתקן היא לא לייצר עוול גדול יותר”

עו”ד עדי לוי סקופ
סגן ראש העיר המיועד, אורן כהן: “אנחנו לא מפריעים כאשר אתם אומרים את דברי ההבל והבלע, הגסות, ונותנים לכם את הכבוד שאולי מגיע לכם בספק, בכל דיון שמתקיים אנחנו שוב ושוב ושוב שומעים את היועץ המשפטי איך אתם ברגל גסה שוברים את מהות הדיון, מדברים אל ראש העיר באופן בוטה, בגסות, עושים מניפולציות ולמרות כל שבירת הכללים הגסה הזו

אורן כהן

אתם באים להטיף לנו מוסר?! הרי ראש העיר דיבר על האירוע ואתם שוב מתחילים לספר סיפורים שהיו ולא נבראו, ובשבוע הבא נראה אתכם שוב ממחזרים אותם נושאים, מציע לכם לעשות קוד אתי להופיע באופן ראוי בפני הציבור ואז תשקלו שוב להעלות הצעות כאלה במועצה”. 

אחד מעובדי העירייה המקורב לנושא אמר כי הוא מאוכזב מאוד מההתנהלות בנושא. “אנחנו העובדים המומים. עד שלא יפטרו את עובד העירייה שחטא הם לא יירגעו? מה הם רוצים לוודא? שהוא יישאר חסר פרנסה? האם לא מספיקה הנזיפה שקיבל? לא בושה לחזור ולהעלות הנושא ולגרום לעובד להסתכן באיבוד עבודתו? אנחנו כואבים את כאבו ולא ניתן לפגוע בעובדים ולהשפילם בפומבי. מסרי תודתנו והערכתינו לחברי המועצה עדי ואורן היחידים שניסו להגן ולשמור על זכויות העובדים. לא נעים היה לראות שכל השאר שתקו מול הרמיזות על העובדים”.

תגובות