ביטול מועד בגרות במתמטיקה “התלמידים, עברו תקופה קשה ולחוצה ולא היה הוגן להגישם לבגרות תחת לחץ”

הורים לתלמידים בתיכונים הלינו על דחיית מבחני הבגרות שהיו אמורים להתקיים זה לא מכבר ונדחו למועד אחר.

משרד החינוך קבע כי ההחלטה לגבי קיום מועד הבגרויות היא אוטונומיה של מנהלי ביה”ס. בישיבה משותפת של הפיקוח ממשה”ח, אגף החינוך ומנהלי התיכונים בכפר סבא, הוחלט במשותף כי תלמידי אגף שח”ר וחינוך מיוחד בלבד ייגשו לבגרויות, שכן אוכלוסיות אלו, המוחרגות גם ע”י משרד החינוך, אינן מתמודדת היטב עם שינויים.
מנהלי בי”ס ברשויות הסמוכות כגון: נתניה, רעננה, הרצליה )מלבד 50 תלמיד אגף שח”ר-מב”ר( ורמת השרון קיבלו החלטות דומות ותלמידיהם לא נבחנו

מהעירייה נמסר כי מספר שיקולים הובילו לקבלת ההחלטה ע”י המנהלים, בשיתוף ועדי ההורים, משרד החינוך ואגף החינוך: “ראשית, ביטחון התלמידים והתלמידות. במצב הקיים לעת קבלת ההחלטה, לא יכולנו להבטיח עמידה בהנחיות פיקוד העורף ושמירה מיטבית על בטחון הילדים, שכן- לא קיימים מספיק מרחבים מוגנים בתיכונים בהם יכולנו להשתמש.

עוד נמסר כי “בניגוד לרשויות אחרות, בהן לכל בי”ס שש שנתי )חטיבה ותיכון( יש בי”ס נוסף סמוך, כך שעמדו לרשותם מרחבים מוגנים מספקים- בכפר סבא התיכונים
נמצאים במתחם אחד ללא בתי ספר נוספים צמודים )מלבד חטיבת רמון( ועל כן ניתן היה להתייחס רק למרחבים בתיכונים.
ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לביטחון הילדים לאחר שנבחנו כל שאר האפשרויות האחרות. שנית, מצבם הנפשי של התלמידים. מנהלים והורים הפיצו כי ישנם תלמידים שנמצאים בחששות וחרדה בשל המצב הבטחוני- דבר שפוגע ביכולתם ללמוד לקראת הבחינה ו/או לעבור אותה בהצלחה. תפקידנו, לקחת בחשבון גם את מצבם הנפשי של התלמידים, שעברו תקופה קשה ולחוצה ולא היה הוגן להגישם לבגרות תחת לחץ. משה”ח נתן מועד נוסף לבגרויות בדיוק בשל סיבות אלו”.

תגובות