נתינה לקהילה, מה זה נותן לנו?

ערבות הדדית היא ערך שמקדם אותנו. מאז שאנו ילדים אנו לומדים כמה חשוב לתת לאחר, ולרוב לא מגלים לנו כמה חשוב גם לתת לעצמנו. אבל למה, אם הדבר הכל כך מובן מאליו הוא לחשוב על טובת עצמך, למה מלמדים אותנו שחשוב גם לתת לקהילה ולמען הקבוצה? מהם היתרונות של נתינה לקהילה וגם – לאילו תסביכים היא מובילה?

מקום בקהילה

הצורך לא להיות לבד הוא צורך בסיסי של בני האדם כמו גם של בעלי החיים. התאגדות סביב מכנים משותפים כמו משפחה, מטרות ותשוקות – היו קיימים מאז ומעולם. פעמים רבות, גם הנתינה לקהילה לה אנו משתייכים נעשית מתוך חשיבה כמעט אנוכית – הצורך לא להישאר לבד.

אנו רוצים להיות נאהבים ושייכים, ומשתוקקים להרגיש מוערכים. כמובן, השמחה שעל פני האחר בכל רגע נתון משחררת גם עבורנו רגש של שמחה. וגם להיפך – כשאנו נחשפים לסיפור עצוב, או לאדם שעוברות עליו חוויות עצובות – מיד גם אצלנו נהיה קצת עצוב בלב.

אם כך, אולי לא כל מה שאנו עושים למען האחר הוא במחשבה ישירה על מקומנו בקהילה? מובן שלא. רגש האמפתיה הוא רגש טבעי ומהיר יותר מכל מחשבה אנוכית מתוכננת במודע או שלא במודע. האמפתיה היא התגובה הראשונית שלנו למצב של האדם שמולנו. אנו לרגע מהיר מרגישים הזדהות, ורוצים באמת ובתמים שיהיה לאדם הזה טוב יותר. 

השילוב של האמפתיה האמיתית והכנה, יחד עם הצורך בשייכות – שניהם יחד מניעים אנשים רבים לעבר נתינה לקהילה אשר ממש כביצה ותרנגולת עושה לנו טוב לא פחות משעושה לקהילה.

דרך מיוחדת לתרום לקהילה – מלאכי יום ההולדת

זהו מיזם שפועל למען ילדי נזקקים, שלא זוכים למסיבת יום הולדת בסכומי עתק, ושהוריהם מתקשים לשלם גם על מסיבת יום הולדת פשוטה יותר. המטרה היא לשמח את ילד יום ההולדת ולחסוך להוריו את ההוצאה הבלתי אפשרית הזו ומבלי שהילד ירגיש בחסר. 

איך זה עובד? מנהלת העמותה יצרה מאגר גדול ביותר של ערכת יום הולדת ובה קישוטים, פרסים ומשחקים. ישנה אפשרות להתנדב כמפעילים ולשמח ליום אחד את הילד ואת משפחתו ולהעניק להם זיכרון מתוק שילך איתם שנים קדימה.

על המתנדבים להיות אנשים בעלי שמחת חיים, שיכולים לקבל את ערכת יום ההולדת ולהפעיל מסיבות עבור ילדים בגילאי גן עד סוף בית הספר היסודי. בנוסף ישנו צורך במתנדבים שיאפו עוגות עבור האירוע וכן גם בכאלה שיוכלו לדאוג לכיבוד.

רגע, אבל צריך להתחייב לתקופה? התשובה היא לא. המתנדבים נרשמים למאגר המתנדבים של העמותה, ובעת הצורך מתקשרים אליהם המארגנים ומבררים אם יוכלו להירתם בתאריך המיועד. המתנדב יקבל את ערכת יום ההולדת מראש ואת כל פרטי המסיבה אליה יגיע.

תגובות