דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי אישר הדוחות הכספיים לשנת 2020

דירקטוריון החברה לתרבות הפנאי התכנס השבוע (6.6) במסגרת אישור הדוחות הכספיים לשנת 2020. ראש העיר, רפי סער פתח את הישיבה: “אנו חווים שנה וחצי מאתגרות הכוללות התמודדות עם חוסר פעילות ממשלתית, חוסר יציבות ואי ודאות. המציאות הזו הובילה את החברה לתרבות הפנאי להתנהלות בתקופת חירום. באופן טבעי, המצב החדש השפיע גם על הכנסות העירייה והתאגיד. מצד אחד ממשלת ישראל לא שיפתה את הרשויות כנגד נזקי הקורונה וכמו כן, סייענו רבות לעסקים המקומיים בין היתר באמצעות ביטול ארנונה לעסקים. עקב כך נאלצנו להתמודד עם ירידה משמעותית בהכנסות.

“במקביל חווינו עלייה בהוצאות כתוצאה מתשלומים שוטפים – שכר עובדים, החזרי הורים, מתן מענה לצרכי משבר הקורונה ועוד. משבר הקורונה הביא אותנו לגירעון תקציבי ויחד עם זאת אנו מתמודדים עם המשבר באופן שקול ונכון. לקראת ספטמבר אנו צפויים להשלים את הפערים הקיימים ולסגור את הגירעון. חשוב לי לציין כי כל אמירה אחרת לפיה, ירידה בהכנסות אינה מוצדקת, פשוט אינה נכונה. עיריית כפר סבא תספק את המענה הטוב ביותר לתושבים ברמה הגבוהה ביותר, לצד הגירעון הזמני בהכנסות. לכן לא ניקח צעד אחורה בעשייה העירונית, ולא נצמצם את הפעילות או נפגע במתן המענה לתושבי העיר.

עוד אמר ראש העיר כי הנהלת העירייה פועלת להמשיך לפתח ולהניע את המנוע הכלכלי לצד המשך פעילות שוטפת למען תושבי כפר סבא. “אנו מנהיגים מדיניות של אומץ ולא פחד. ישנם שלושה דברים אשר יישארו בראש סדר העדיפויות שלנו – ‘חינוך, תרבות ורווחה’. ערכים אלו מהווים השקעה בתושבי העיר בטווח הארוך. היתרה התקציבית הקיימת בחברה לתרבות הפנאי מיועדת להמשך ההתנהלות הרציפה למען התושבים וכן משמשת ככרית בטחון בעת משבר. חשוב להבהיר כי חרף המציאות הקיימת, לא נייקר את החוגים להורים, ונשאיר את המחירים לתושבים כמות שהם”.

שרון פז, מנהלת החברה לתרבות הפנאי, הציגה בפני חברי הדירקטוריון את הדוחות הכספיים לשנת 2020 של התאגיד. בין דבריה, הסבירה פז כי שנת 2020 העמידה אתגרים רבים בפני החברה. אתגרים אלה באו לידי ביטוי בין היתר בהפעלת הצהרונים במסגרת קבוצות קטנות, היערכות והתמודדות עם כניסה ויציאה מסגרים וכן בידודים, המשך קיום אירועי תרבות ופנאי בעיר במסגרת הזום, כולל הקונסרבטוריון. “ממשלת ישראל לא העניקה לנו שיפוי כלשהו למרות המשבר הארצי. בהתאם לכך, מחזור החברה צומצם משמעותית לשנה זו, הן ברמת ההכנסות והן תוך התאמת ההוצאות למחזור הכספים. בנוסף לכך מגבלות הקורונה הקטינו משמעותית את פעילויות הקהילה ופנאי שאנו מורגלים להעניק לתושבי העיר בשגרה. כסיכום, למרות המגבלות המשמעותיות החברה המשיכה להעניק שירותים מלאים ככל הניתן בכלל תחומי פעילותה ותוך מתן שיקול דעת כלכלי ואחראי”.

חבר המועצה לשעבר, אמיר גבע הוסיף ושיבח את התנהלות החברה: “ישנה התנהלות טובה של שנת משבר הקורונה ע”י החברה לתרבות הפנאי, הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2020 בהחלט מעידים על כך”.

צביקה דוידי, גזבר העירייה התייחס אף הוא להתנהלות התקציבית לאורך השנה: “בהתחשב בתנאים המורכבים עמם העיר התמודדה בשנה האחרונה, הנתונים הכספיים אשר מוצגים היום בהחלט משביעי רצון, וזה אינו מובן מאליו”.

בנוסף, התייחס ראש העיר להתנהלות החברה מול עובדיה, “חרף האתגרים הרבים, החברה לתרבות הפנאי פעלה תוך נקיטת אחריות, רגישות רבה והתחשבות במאות עובדי התאגיד. אני מבקש להודות לשרון פז, מנכ”ל החברה לתרבות הפנאי ולרונן אלסטר, מנהל הכספים בחברה שהיטיבו לנווט יד ביד את החברה למקום מיטבי”.

תגובות