כפר סבא: מלגות לסטודנטים עד 10 אלף שקלים

קרן המלגות ע”ש שושנה ופנחס ספיר בשיתוף מפעל הפיס ותכנית פרח באמצעות עיריית כפר סבא מתכבדת להציע מלגות לסטודנטים תושבי העיר. הקרן הוקמה לזכרם של שושנה ופנחס ספיר ז”ל, תושבי כפר סבא, ומעניקה מזה למעלה מ-40 שנים מלגות לתמיכה בלימודי השכלה גבוהה לבני העיר. גובה המלגה הוא עד 10,000 ₪ וזאת בתמורה ל-140 שעות מעורבות חברתית. 70 שעות עד תאריך 28.02.22 ו- 70 שעות נוספות עד תאריך 30.6.2022.

פנחס ספיר (1906-1975) שהיה אזרח הכבוד הראשון של כפר-סבא, כיהן בתפקידים ממלכתיים רבים, ביניהם שר האוצר, שר המסחר והתעשייה, חבר כנסת, מנכ”ל מקורות, יו”ר הסוכנות היהודית ועוד. בתפקידים אלו היה ממניחי היסודות לכלכלת ישראל ופיתוח המשק בשלושת העשורים הראשונים של המדינה. הוא גייס הון ציבורי ופרטי להשקעות, יזם הקמת מפעלים באזורי פיתוח, דגל ועסק בהקמת מקומות תעסוקה ברחבי הארץ ופעל להרחבת מערכת החינוך ושירותי הרווחה, וכך הטביע חותם אישי על תחומי הכלכלה והמשק.

שושנה ספיר (1906-1971) הייתה פעילה בהתנדבות בארגון אימהות עובדות בכפר-סבא ועסקה בפעילות למען רווחה של תושבי כפר-סבא ועזרה לפרט.

תכנית פרח הינה תכנית לאומית להשפעה חברתית המערבת אלפי סטודנטים בפעילות של חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית, טיפוח ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג.

תכנית פרח נולדה ב-1974 ביוזמתו של ד״ר רוני עטר, שהיה אז דוקטורנט במכון ויצמן, ובהשתתפותו הפעילה של פרופ’ חיים הררי מהמכון. רוני עטר הקדיש שש שנות התנדבות להקמת המפעל ולפריסתו בכל הארץ מהמרכז שבמכון וייצמן, עד להצטרפותו של המנכ”ל הראשון, עמי כרמלי, שהרחיב והעמיק את הפרויקט במשך למעלה משלושה עשורים.

טופס בקשה למלגת ספיר תשפ”ב

לתשומת לבכם: תהליך הגשת המועמדות למלגה כולל 2 שלבים:

שלב ראשון – מילוי הטופס וטעינת מסמכים רלוונטיים (יש להדפיס את עמוד ההצהרה לפני שליחה הטופס)

שלב שני  – חתימה על הטופס המודפס ועל הצהרת מפעל הפיס במרכז צעירים (על המועמד להגיע למרכז צעירים בכדי להשלים את תהליך ההרשמה)


 

קריטריונים להגשת המלגה:

א. העונים על אחד מהסטטוסים הבאים:

1. סטודנט מן המניין לתואר ראשון / שני (במוסד אקדמי מוכר ע”י המל”ג).

2. סטודנט/לקראת לימודים לאומנויות בבתי ספר על תיכוניים המוכרים ע”י משרד התרבות והספורט.

3. סטודנט/לקראת לימודים ללימודי תעודת הוראה המוכרת ע”י המל”ג.

4. לקראת לימודי התואר הראשון / תואר שני (במוסד אקדמי מוכר ע”י המל”ג).

5. במהלך שנה”ל הקרובה רשום הסטודנט ללימודים של שנה אקדמאית מלאה החל מסמסטר א’ 2021.

ב. העונים על כל הקריטריונים הבאים:

1. אזרחי ישראל, תושב כפר סבא (כרשום בתעודת זהות, החל מ-1.1.2021).

2. בגילאי 18-35.

3. הצטיינות בלימודים/ הצטיינות חברתית- מהווה יתרון.

4. הבקשה תיבחן על בסיס מצב סוציו-אקונומי של הסטודנט.

5. הוועדה שומרת לעצמה את הזכות לדון במקרים חריגים.

הערות:

– מועמדים הלומדים באוניברסיטה הפתוחה יוכלו להגיש מועמדות בתנאי שהינם רשומים ל-2 קורסים סמסטריאליים לפחות, ובכפוף להמצאת טופס אישור על היקף הלימודים בסיום כל סמסטר.

– זכאות סטודנטים למלגה כפופה לקבלת אישור לימודים תקף עבור סמסטר א’ וסמסטר ב’.

– מקבל המלגה יפעל למען הקהילה בכפר סבא בהיקף של 140 שעות מעורבות חברתית ובמסגרת הזמנים של השנה האקדמית תשפ”ב 70 שעות עד ה-28.2.2022 ו-70 שעות נוספות עד ה-30.6.2022.

– עתודאים ותלמידי מכינות קדם אקדמאיות אינם יכולים להגיש מועמדות למלגה הנ”ל.

– סטודנט שימצא זכאי למלגה יתבקש לדווח על שעות המלגה באפליקציה ייעודית.

תגובות