מחפשים שירותי נוטריון?

מחפשים שירותי נוטריון?

נוטריון הוא בעצם עורך דין, פשוט עו”ד שקיבל סמכות מטעם המדינה (משרד המשפטים ליתר דיוק) לערוך ולאשר מסמכים שונים, מסמכים שנדרשים באישור מיוחד, על כן אישור-נוטריוני. מסמכים אלו, לאחר שעברו אישור נוטריוני, ניתנים לשימוש כראיה משפטית חוקית בישראל, ואף כמסמך רשמי מחוץ למדינה.

מרבית הציבור נפגש עם הצורך בתעודות עם חתימה נוטריונית במקרים של רישום ללימודים בחו”ל או הגירה למדינה אחרת. אחרים נפגשים עם הצורך הזה באירועים משפטיים, והמונים פוגשים בצורך זה במהלך רכישת הבית שלהם, פעולה שכמעט כל ישראלי מבצע פעם אחת בחיים – לקיחת משכנתא ורכישת דירה. 

מה מציע נוטריון?

נוטריון מציע מספר שירותים:

  1. תרגום נוטריוני – תרגום מסמכים רשמיים נעשה לרוב על-ידי נוטריון המקובל על ידי המדינה אליה המסמכים צריכים להגיע. בשנים האחרונות למשל עלתה קרנם של עורכי-דין נוטריונים המתרגמים באופן רשמי לפורטוגזית, אך ניתן למצוא בישראל תרגום נוטריוני לעשרות שפות, כולל צרפתית, ספרדית, אנגליות, וכיו”ב.
  2. ייפוי כחנוטריון יכול לחתום על ייפוי כוח נוטריוני, מסמך שמסמיך אדם לבצע פעולות בשם אדם אחר. ייפוי הכוח הכללי נחתם בנוכחות עו”ד נוטריון, מה שמעיד כי החתימה נעשתה באופן חוקי לגמרי. הסיבה היא שייפוי כוח כללי מאפשר לאדם לבצע מגוון כה רחב של פעולות בשמו של אדם אחר, כך שמוטב שהחתימה תהיה מקורית ואמיתית, במפגש מול עד המוסמך על ידי המדינה – כלומר עו”ד נוטריון. ייפוי כוח נוטריוני נוסף הוא דרישת המדינה למסמך זה במהלך עסקאות נדל”ן. כלומר, עסקת מקרקעין דורשת נוכחות וחתימה של האדם הנרשם בטאבו. עסקאות גדולות אלו, בעלות ערך כלכלי רב, יש לבצע בעצמכם, ואם תרצו לייפות את כוחו של אדם אחר לעסקה, יש לבצע זאת בחתימה על מסמך בנוכחות נוטריון.
  3. אישור העתק נוטריוני – ממש כמו כל חוזה רגיל, נהוג לייצר העתקים גם במסמך נוטריוני, כלומר מסמך שעבר אישור. הסיבות מגוונות ושונות, אך הבסיסית שבהן היא כי מדובר במסמכים מודפסים, שעלולים להתבלות עם השנים, ובכדי לשמור על קבילותם יש לוודא כי יש העתקים נאמנים למקור, שמורים ובטוחים, לרוב בכספת של עורך הדין ו\או בבית הלקוח.

עורך דין – שהוא גם נוטריון

לא כל עורכי הדין הם נוטריונים, אך כל הנוטריונים הם עורכי דין, מה שאומר שתוכלו לקבל שירותים שונים ומגוונים אצל הנוטריון שלכם. לרוב כאשר אתם במהלך כלשהו, עסקי, פרטי וכיו”ב, הדורש מסמכים נוטריונים, הרי שיש לכם צורך בעו”ד. נוח יותר לעבוד עם אותו האדם, ולבצע את כל המהלך עם עורך הדין שהוא גם נוטריון, מה שיחסוך לכם זמן וכסף.

דוגמא לכך היא אישור הסכם ממון. הסכם הממון הוא בעצם חוזה לכל דבר, הסכמה בין שני צדדים על חלוקה מסוימת של ממון, או לרוב אי-חלוקה מסוימת, בכדי לשמור על הפרדה בין המצב המשפחתי למצב הכלכלי של האינדיבידואל, ולמנוע, או לנסות למנוע, סכסוכים על-רקע כלכלי במידה ובני הזוג יחליטו להיפרד. הסכמים אלו ברי תוקף רק לאחר אישורם בבית המשפט, אפילו שאינם דורשים חתימה של נוטריון.

תגובות