הבית הגאה הראשון בשרון נחנך בכפר סבא

הבית הגאה הראשון בשרון נחנך היום (16.6) בכפר סבא. הבית הגאה שהוקם בידי עיריית כפר סבא ובשיתוף הפורום הגאה בעיר הוא המרכז הגאה ה-3 בישראל שמוקם בידי רשות מקומית. האירוע המרגש שכלל תקיעת מזוזה וגזירת סרט, נערך במעמד ראש העיר, רפי סער; שר הבריאות, ניצן הורוביץ; ח”כ הרב גלעד קריב; ח”כ יוראי להב הרצנו; ח”כ לשעבר, אורלי פרומן; סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין; חברת המועצה, פליאה קטנר ומחזיקת תיק הקהילה; חברי הפורום הגאה; חברי האגודה למען הלהט”ב, ועשרות תושבים

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “זהו רגע היסטורי מבחינתנו. כעיר פלורליסטית, הדוגלת בסבלנות ושוויון, זהו צעד טבעי – לחבק ולחזק את הקהילה הלהט”בית. אני גאה בעירי, הראשונה בשרון ובין הראשונות בישראל כולה, שמקימה בית גאה לתושביה. ולא זאת בלבד, כפר סבא היא בין הערים הראשונות בישראל שמכירות בזוגות ידועים בציבור. החודש עיריית כפר סבא הוגיעה כי ננפיק תעודת ‘הכרה בזוגיות’ המשווה את הזכויות העירוניות של זוגות נשואים, לזוגות שאינם מוכרים במשרד הפנים. זוהי דרכנו לעשות את המעשה הראוי, בתקווה כי גם ערים נוספות תלכנה בעקבותינו. היום, אנחנו עומדים כאן יחד כדי לומר לכם, חברי הקהילה, שיש לכם בית חם ותומך בכפר סבא”.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, אשר זהו האירוע הראשון בו לוקח חלק מאז השבעתו לממשלה, אמר לנוכחים בטקס: “‘עלה בידכם’. זהו הישג נהדר של עיריית כפר סבא שאינו מובן מאליו. גם היום לצערי אנו עדים למסע של שנאה וניסיונות להפחיד ולהצעיד אותנו אחורה בידי גורמים שונים, והנה למרות אותם ניסיונות גם בכפר סבא יש היום בית גאה. זהו צעד יפהפה של עיריית כפר סבא למען התושבים שלה, מי ייתן ונראה בית כזה בכל עיר גדולה בישראל. בית כזה הוא לתפארת החברה הישראלית”.

סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין: “כפר סבא היא עיר חופשית, פלורליסטית ובעיקר עיר של אהבה לבני ובנות האדם באשר הם. הקהילה הלהט”בית בעירנו היא אחת מהפעילות ביותר בארץ, במיוחד ביחס לגודל האוכלוסייה כאן. היה לנו חלום להקים בית לקהילה הגאה. הפכנו אותו ליעד מרכזי בפעילותנו והגשמנו אותו במלואו. ביחד עם אירועי חודש הגאווה ברחבי העיר והפעילות הנרחבת לאורך השנה יש כאן אמירה ברורה וחד משמעית. נמשיך לתמוך בקהילה ולדאוג שבכפר סבא כולם ירגישו בבית”

חברת המועצה פליאה קטנר ומחזיקת תיק הקהילה: “פתחנו בגאווה את הבית הגאה בכפר סבא, הראשון בשרון. בית שיכיל את כולם וכולן, ייתן מקום ויהווה בית לחברי הקהילה הלהט”בית. יחד אנחנו הופכים את כפר סבא להיות מהערים המובילות והפלורליסטיות בישראל ואני מזמינה את כל מי שרוצה לקחת חלק לבוא ולאהוב”.

הבית הגאה בכפר סבא יהווה קורת גג לקהילת הלהט”ב ובני משפחותיהם ובו צפויים להתקיים מגוון שירותים שמעניקה עיריית כפר סבא לקהילה הגאה וכן פעילויות התנדבותיות ותרבותיות.

תגובות