מרכז רפואי מאיר: סיב מתכת באורך 2 סנטימטרים הוצא מהלוע האחורי של מאיה בת התשע

גוף זר מתכתי באורך של 2 סנטימטרים הוצא לפני מספר ימים מצווארה של מאיה בת התשע על ידי מומחי המחלקה לאף אוזן גרון במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.
“הכל החל לפני כחודשיים”, מספרת שירן אמה של מאיה. “אכלנו פשטידה ולפתע מאיה הרגישה כאילו משהו דוקר אותה בגרון. היא התחילה לכחכח המון עד שהקיאה. לאחר מכן היא הרגישה טוב יותר, וחשבנו כי זה מאחורינו. לאחר יומיים מאיה התקררה והעלתה חום, הצוואר שלה נתפס, והיא התקשתה להזיזו”.
שירן מספרת כי ערכו בדיקות שונות ומקיפות בהן ניסו להבין מדוע צווארה של מאיה לא משתחרר, וחשבו כי ייתכן שהצוואר נתפס בגלל שהיא מקוררת וחולה. בשלב מסוים הציעה אף האוסטאופתית, אליה הלכו, לגשת לאורתופד. לפני ההגעה לאורתופד עברה מאיה צילום רנטגן צווארי. למרבה ההפתעה, בצילום התגלה גוף זר מעל לכניסה לוושט, בקיר הלוע האחורי ומאיה נשלחה לבדיקה במחלקת אף אוזן גרון במרכז רפואי מאיר
לדבריהם של ד”ר דן גוטמן, סגן מנהל מחלקת א.א.ג וד”ר גיל צויזנר, רופא בכיר במחלקה מאיה הגיעה עם טורטיקוליס – כיפוף של הצוואר וחוסר יכולת ליישרו כשהראש מוטה הצידה. לאור צילום הרנטגן בו נראה גוף זר, מאיה עברה בדיקת סי.טי שהראתה גם היא גוף זר מוארך בסמוך לעמוד השדרה הצווארי. מאיה הוכנסה לחדר ניתוח שם נבדקה באמצעות אולטרסאונד וסיב אופטי שהוחדר דרך הפה, ובאמצעות חיתוך בקיר הלוע האחורי אכן הוצא גוף זר מתכתי, שאורכו כ-2 ס”מ, שנראה כמו סיב ממברשת ניקוי של מנגל.
למחרת הניתוח, אליו לוותה מאיה על ידי פני חנוכה הליצנית הרפואית שלנו, הצליחה מאיה להזיז את צווארה והמשיכה בהתאוששות טובה במחלקת כירורגית ילדים.

תגובות