מיזם חדש נחנך בכפר סבא – “צומחים בפארק”, המכשיר אנשים עם חסמים תעסוקתיים בתחום הגינון

מיזם ייחודי להעסקת אנשים עם חסמים תעסוקתיים, הושק אתמול (21.6) בפארק כפר סבא. המיזם מבית קבוצת “שכולו טוב” ובשיתוף עיריית כפר סבא, הוביל להקמת משתלה מוריקה, והינו פרויקט שיקומי המספק הכשרה חקלאית, ומאפשר לאנשים עם חסמים תעסוקתיים להתנסות בתעסוקה במשתלה פעילה, בטבע. סופו של תהליך ההכשרה המשתתפים יוכלו להשתלב במגוון המקצועות בתחום הגינון

אירוע ההשקה נערך במעמד ראש עיריית כפר סבא, רפי סער; סגן ראש העיר, דני הרוש; חברת המועצה, לירית שפיר שמש, מחזיקת תיק הנגישות; מנכ”ל קבוצת “שכולו טוב”, עופר כהן; מנהל פארק כפר סבא, מוטי מורי; ורכזת סל שיקום מחוז מרכז – צפון במשרד הבריאות, דנה לבוק.

ראש עיריית כפר סבא רפי סער: “במקום הנפלא הזה בפארק כפר סבא, בין הניצנים לעלים המוריקים, אנחנו מספקים לאנשים המיוחדים שאיתנו היום, את ההזדמנות לרכוש כלים מעשיים בתחום החקלאות ולהתפרנס בשוק התעסוקתי. אני מגיע לפה ונפעם כל פעם מחדש מהעבודה המדהימה שלכם, והיכולות שאתם מגלים. זה לא מובן מאליו. כחברה מחובתנו לסייע לכל סוגי האוכלוסייה לפרוח כעצמאים, וזה לא משנה למי. ערבות הדדית היא אחד מאבני היסוד של קהילת כפר סבא, ובעיני המיזם הנפלא הזה כאן בפארק כפר סבא מגלם בדיוק את זה. אנחנו מחבקים אתכם, ומעריכים מאוד את העשייה שלכם”.

חברת המועצה, לירית שפיר ומחזיקת תיק הנגישות: “נושא התעסוקה לאנשים עם מוגבלויות הוא מאתגר במיוחד, גם אני התמודדתי בעולם התעסוקה ולכן שמחה על הדרך החדשה שלכם ומאחלת לכולכם שתצליחו כשווים בין שווים”.

עופר כהן, מנכ”ל עמותת שכולו טוב: “אני גאה להשיק את תוכנית צומחים בפארק בשיתוף עיריית כפר סבא – תוכנית שנבנתה עבור אנשים עם חסמים תעסוקתיים שמחפשים עשייה בסביבה שונה,  בטבע, בסביבה צומחת וירוקה. תוכנית ההכשרה תאפשר לפתח מיומנויות חשובות, בין היתר  – אחריות  והתמדה, אני נרגש לראות את המשתלה ומאמין שהמשתלה תגרום לנו לצמוח ביחד – כחברה, כקהילה וכאנשים”.

קבוצת “שכולו טוב” הינה הקבוצה הגדולה בישראל הפועלת לשיקום והכשרת אנשים עם מוגבלויות בכל שנה הקבוצה מלווה לשיקום תעסוקתי עבור כ 6,000 מקבלי שירות. הקבוצה פועלת למען שילוב אנשים עם חסמים תעסוקתיים בחברה ע”י שיקום פרו אקטיבי במגוון מותגים המהווים מרכזי הכשרה תעסוקתיים וחברתיים. מיזם “צומחים בפארק” מצטרף למיזמים נוספים של העמותה שמאפשר לאנשים עם מוגבלות לרכוש ידע ולפתח קריירה ובכך להשתלב בחברה הישראלית.

קרדיט צילום: גיא מועלם

אפרים בר יהודה, עובד פארק כפר סבא מזה שנתיים ומתמודד עם תסמונת דאון, מספר: “אני בנאדם רגיל לחלוטין, לא מוגבל, רק שונה. האנשים פה בפארק ובכלל בעיר כפר סבא מקבלים אותי יפה, כמו שאני. יש הרבה מאוד אנשים טובים בכפר סבא, סובלנים. אני רוצה רק לחיות את החיים שלי באושר כמו כולם ובשביל שזה יקרה חשוב לתת לכולם הזדמנות שווה לעבודה בכבוד. לא לגחך או לצחוק על אנשים שונים, חשוב לזכור שכל אחד – לא משנה מי הוא או עם מה הוא מתמודד, יש רגשות ועלול להיפגע. מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך”.

תגובות