סגירת מעגל של מנכ”ל משרד החינוך ברעננה

העיר רעננה זכתה היום (ג’) לביקור מרגש של מנכ”ל משרד החינוך, עמית אדרי. עמית יליד רעננה, ביקש לבקר בבתי הספר בהם למד כילד ושהיו עבורו תחנות במסע החיים. אל הביקור התלוו מנהלת המחוז מרכז הגב’ ורדה אופיר והמפקחות
הביקור נפתח בבית הספר היסודי ‘ברטוב’. במקום חיכתה לו הפתעה מרגשת, בדמותו של המנהל המיתולוגי מר פנחס ברטוב, אשר יחד שיחזרו אירוע אישי מלפני 44 שנים שהתרחש בבית הספר. במפגש הפתיע המנהל ברטוב בן ה93 את המנכל אדרי בזיכרון צלול של אירוע, בו עמית בן ה-8 נשלח לחדר המנהל בעקבות תלונה של מורה על התנהגות לא נאותה. המנהל שהכיר את עמית כילד טוב, בחר שלא להענישו, אלא הגיש לו סוכריה, התיישב לצידו, שם את ידו על כתפו והסביר לו בנועם את המשגה במעשהו. לאחר מכן ליווה אותו חזרה לכיתה, שם עמית הילד מיהר להתנצל בפני המורה. עמית זכר היטב את אירוע וציין כי מבחינתו, הדרך בה בחר המנהל לנהוג, הותירה בו חותם והפכה לאירוע מכונן ממנו לקח שיעור לחיים המלווה אותו גם כיום בתפקידו כמנכ”ל משרד החינוך ועל כך נאמר – מורה טוב מורה לחיים!

המנכל עם המנהל המיתולוגי פנחס ברטוב

התחנה הבאה במסע היה חט”ב אלון. במרכז הפיס הצמוד לחטיבה קידמו את פניו בנגינה ושירה בוגרי מגמת המוזיקה עדן וליאם. כאשר לפתע נכנסה לאולם הגברת מלכי קידן מהמורות הותיקות שליוו את עמית במהלך לימודיו בחטיבה. ההתרגשות העלתה זיכרון נוסף משנת 1982 מלחמת שלום הגליל, וגם שנה ראשונה בחטיבה, התלמידים של אז, כמו התלמידים של היום, היו חשופים לתקופה מאתגרת, שהשפיעה עליהם רגשית וחברתית. המחנכת אתי רז הבינה, שהדבר לו זקוקים הילדים יותר מכל, הוא שינוי, והיא בחרה להוציא את הילדים ללמוד באוויר הפתוח בחלקת הדשא ליד אולם הספורט וזו הפכה לסביבת הלמידה החדשה, מעיד עמית “מהסתכלות בפרספקטיבה אחרת, אני זוכר את העוצמה הרגשית של תחושת הנשימה והאוויר הצח. זה הפך את בית הספר למקום עוצמתי, בטוח ומשמעותי עבורנו התלמידים, וכיום אני רואה באתי רז המחנכת כאבן דרך חינוכית משמעותית בחיי, כמורה שהיתה לה לא רק הרגישות להבין למה אנחנו התלמידים זקוקים, אלא גם ליישם בחשיבה אחרת ולא שגרתית”
בהמשך המפגש התנסו הנוכחים בתרגול של תיאטרון פלייבק בהנחיית המורה סיגל קונרד שיזמה והקימה את תיאטרון הפלייבק בבית הספר, ופגשו את התלמידים במגמת הרובוטיקה והיזמות עטורי הפרסים.

התחנה האחרונה בביקור היתה תיכון אוסטרובסקי. בו המנהל שי שטרן, דאג להפתעה משלו למנכ”ל, כאשר את פניו קיבלה לא אחרת מהמורה המיתולוגית והאהובה הגב’ תמי הרצנשטיין המורה לספרות. עמית מיהר והדגיש, כי אהבתו הרבה לקריאת ספרים, נוצרה בזכות התייחסותה האישית רבת הערכים. בהמשך הביקור קיבלו האורחים המכובדים סקירה מהירה על תמונת מצב בית הספר אשר הייחודיות שלו בהיותו מוסד הקולט שיעור גבוה של תלמידים עולים חדשים, שרובם מגיע לבגרות מלאה! המנכל אדרי נכנס לשיעור תגבור שהתקיים באחת הכיתות וזכה להפתעה מרגשת נוספת בדמות מורתו לתנך הגב’ תמי בלנק ששמחה לראותו ואף והזמינה אותו להצטרף לשיעור..
מנהלת המחוז הגב’ ורדה אופיר אמרה, כי היא יצאה בתחושה אופטימית ומחזקת, וציינה כי מחמם לב לראות מוסדות חינוך ותיקים המקפידים גם כיום לשלב ערכים וחדשנות. היא הוסיפה, כי אולי בין התלמידים של היום, יושב גם התלמיד, שיזכה גם הוא לחזור בעתיד לעיר בתפקיד מנכ”ל משרד החינוך!
*
קרדיט תמונות: דוברות משרד החינוך מחוז מרכז

תגובות