לילך ביטי, מנהלת בית הספר היסודי אופירה נבון בכפ”ס מסיימת תפקידה לאחר 11 שנות ניהול בית הספר

לילך ביטי, מנהלת בית הספר היסודי אופירה נבון מסיימת את תפקידה לאחר 11 שנים של ניהול בית הספר. “הובלתי את הקמת מסלול כיתות המחוננים של בית הספר ואני גאה בקהילה חוצת הכיתות שיצרנו כאן בבית החינוך”

מאת: אירית מרק

לילך ביטי, מנהלת בית הספר היסודי אופירה נבון בכפר סבא פורשת ומסיימת את תפקידה, לאחר 11 שנות ניהול.
ביטי מספרת בראיון מיוחד ובלעדי לאתר השרון פוסט על צמצום אוכלוסיית בית הספר לפני למעלה מעשר שנים, ההתחדשות בשנים האחרונות והפרויקט בו היא מאד גאה : הקמת מסלול כיתות המחוננים בבית הספר, שהחל עם כיתה אחת לפני כשבע שנים וכולל היום שתי כיתות בכל שכבה ומהווה מסלול מאוד מבוקש בעבור אוכלוסיה זו

“לאחר פתיחת בית הספר דבורה עומר ואכלוס שכונות האוניברסיטה והשכונות הסמוכות, הלך והתמעט מספר התלמידים בבית הספר אופירה נבון, ולצד הזדקנות האוכלוסייה, ידעתי שאנחנו מוכרחים לנקוט בצעד שייחד את בית הספר שלנו”, מספרת ביטי השבוע. “יחד עם מנהל אגף החינוך דאז, דב רקוביץ’, הובלתי מהלך של קליטת תלמידים מחוננים לתוך בית הספר. עד אז דובר באוויר על זה שיש כוונה להקים מסגרת של כיתת מחוננים בתוך כפר סבא, אבל זה נשאר ברמה ההצהרתית בלבד. בשנת 2014 נפתחה בבית הספר כיתת המחוננים הראשונה ומאז, במשך שבע שנים, קולטים לביה”ס תלמידות ותלמידים מכל שכונות העיר. כיום יש לנו כבר בכל שכבה שתי כיתות מחוננים (עם עד 26 ילדים בכיתה). ומשנה הבאה האוכלוסייה בהית הספר תגדל גם בזכות העובדה שייפתחו שתי כיתות א’ רגילות, בנוסף לכיתות המחוננים”.

לדבריה, פרויקט המחוננים הזרים לבית הספר תקציבים רבים. “ידעתי שכל אוכלוסיית בית הספר תהנה מהשידרוג בעקבות פתיחת כיתות המחוננים ויצרנו, יחד עם כל צוות בית הספר תחושת קהילה וגאוות יחידה חוצת כיתות”.

בית הספר פיתח עם השנים סביבות למידה ייחודיות כמו חדר טינקרינג, חדר רובוטיקה הי טק לצד לאו טק. תלמידים למדו תכנות וקוד לצד שיעורי אמנות, שחמט, מבשלים אנגלית, מיינדפולנס ומענה לפן הרגשי. עוד היא מספרת בגאווה “מידי שנה השתתפנו בתחרות הסייבר הארצית ותלמידנו גרפו את המקומות הראשונים”.

בימים אלה נמצא בית הספר, כשאר בתי הספר היסודיים בעיר, בתהליך של הגדרת הייחודיות שלו, כאשר במסגרת זו, הובילה לילך ביטי בשנתיים האחרונות פיתוח ייחודיות שהחל בכיתות א’ ו-ב’ – למידה “מחוץ לקופסה”, כזו המאפשרת לתלמידים למידה במרחבים מגוונים, עצמאות וסקרנות. מדובר בלמידה באווירה משפחתית, עם תשומת לב אישית לכל תלמיד ותלמידה ומעבר של קבוצות ילדים בסביבות שונות, במקום למידה פרונטלית רגילה בכיתה.
“זו למידה חווייתית, שיוצרת בעצם ‘מסע אחר’ עבור התלמידות והתלמידים שלנו”, היא אומרת בחיוך. “זה משהו שונה וחדשני ממה שהיה נהוג בעבר ומאפשר תפיסה חינוכית פורצת דרך, והכל בתוך מערכת החינוך הממלכתית”.

ראש העיר, רפי סער, אמר לאתר השרון פוסט : “לילך היא בעצם דמותה של מערכת החינוך החדשה – מערכת של חדשנות, של למידה אין-סופית, של פיתוח יצר הסקרנות והחקר אצל התלמידים וזאת באמצעות פיתוח תוכניות לימוד חדשניות, יציקת תוכן שונה ואחר והכנסת אווירה מכילה ומאפשרת, המקדשת את יכולותיהם של כל תלמיד ותלמידה. אני מודה ללילך על שנות ניהולה את בית הספר ומאחל לה הצלחה רבה בהמשך”.

תגובות

תגובות