שלב נוסף במאבק העירוני נגד המטוסים החולפים מעל שמי כפר סבא: מדידת הרעש, להסטת נתיב הטיסות

שלב נוסף במאבק העירוני נגד המטוסים החולפים מעל שמי כפר סבא: בשבוע הבא תחל מדידת הרעש, על מנת להביא להסטת נתיב הטיסות

ראש העיר, רפי סער פנה בחודש שעבר לשרת התחבורה בבקשה להתערב בנושא.

סער : “נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להביא סוף למטרד שמדיר שינה מתושבי העיר”

בשבוע הבא יחלו בעיר מדידות רעש מטוסים, החולפים מעל שמי כפר סבא – כשלב נוסף במאבק העירוני שמטרתו להביא להסטת נתיב הטיסות, ושבגינו פנה לאחרונה ראש העיר רפי סער לשרת התחבורה, ח”כ מירב מיכאלי.

במכתבו של ראש העיר, שנשלח לשרה כבר לפני כשבועיים, כתב ראש העיר לשרה מיכאלי, כי “בשבועיים האחרונים החלו לחלוף מעל שמי כפר סבא מטוסים בדרכם לנחיתה בנתב”ג בגובה נמוך, כשמנועיהם רועמים. מדובר בעיקר מעל השכונות המזרחיות של העיר, בסביבה שקטה. מבירור שנערך מול מינהל רשות התעופה האזרחית, הסתבר שמדובר ב’ניסוי’, שתכליתו ‘חלוקת הרעש’ סביב נתב”ג, תחת הנימוקים השגורים (שלא לומר שחוקים) בדבר ‘בטיחות’ ו’שמיכה קצרה’ (מבחינת הרעש”.

עוד כתב ראש העיר לשרה, כי “נימוקים אלה, למיטב ידיעתנו (לאחר שביררנו עם מומחים) אינם נובעים כלל מבטיחות הטיסה. מדובר בסטטוס, שאין לו אח ורע בעולם, המביא לא רק לירידה באיכות חיים, אלא לפגיעות בריאותיות המשפיעות על כל מרקם החיים. פיילוט זה פוגע בעיר הגדולה והמשמעותית בשרון ובערי הסביבה, ומדובר במאות אלפי תושבים, מה שלא הגיוני ובטח שלא סביר זה”.
בהמשך לכך, במטרה לטפל במטרד הרעש, יתקיימו כאמור החל מהשבוע הבא מדידות רעש, שתוצאותיהן יועבר למשרד התחבורה.
ראש העיר, רפי סער: “לא ניתן שתושבות ותושבי העיר ימשיכו לסבול מרעש מטוסים העוברים מעל ראשיהם במשך כל שעות היום, לרבות בשעות הלילה. הפגיעה באיכות חיי תושבינו חייבת להיפסק. נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להביא סוף למטרד שמדיר שינה מתושבי העיר”.

תגובות