השינויים בקווי האוטובוסים ומסלולם בכפר סבא נכנסו לתוקף

כפר סבא: הושקו קווים חדשים ועודכנו מסלולי קווים אחרים, במטרה לייעל ולשפר נסיעתם.

מאת: אירית מרק

קו 9 בין הוד השרון לכפר-סבא (מחליף את קו 3 בהוד השרון)

הקו יחל נסיעתו ברח’ ז’בוטינסקי בהוד השרון, ויסיים באזור התעשייה בכפר-סבא, דרך תחנת הרכבת סוקולוב בהוד השרון. בכפר-סבא יעבור הקו ברחוב ויצמן, בשכונת האוניברסיטה ובאזור התעש. בנוסף, הקו יתוגבר בנסיעות חדשות ויחולו שינויים בלוחות הזמנים

מטרופולין

שינוי במסלול קו  10 בין כפר-סבא לרעננה

נקודת המוצא / הסיום של הקו תוסט לאזור התעשייה – רחוב התעש בכפר-סבא, במקום שכונת קפלן. משם ימשיך הקו בנסיעתו דרך רחוב לוי אשכול, שכונת קפלן, שכונת האוניברסיטה קרית החינוך ברחוב אז”ר ובי”ח מאיר. בנוסף, תתוגבר תדירות הנסיעות בקו.

שינוי במסלול קו  29 בין כפר-סבא להרצליה, דרך רעננה

בקו זה יחולו שינויים בערים כפר-סבא והרצליה בשני כיווני הנסיעה.

בכפר-סבא: מסלול הקו יקוצר והוא יאפשר נסיעה מהירה יותר. הקו ייצא מאזור התעשייה בכפר-סבא, יעבור דרך רחוב לוי אשכול, יחזור דרך רח’ בן יהודה לרח’ התעש ומשם לרח’ ויצמן לכיוון הרצליה. למעשה, תחנות הקו  הנוסעות לכיוון הרצליה תהיינה בכיוון ההפוך לתחנות היום (בדומה למסלולו של קו 2). בנוסף, הנסיעה בקו לא תעבור דרך שכונת קפלן. תושבי השכונה המעוניינים להגיע למרכז העיר, יוכלו להתנייד באמצעות קו 2. מאידך, נוסעים המעוניינים להגיע לבי”ח ‘מאיר’, יוכלו להתנייד באמצעות קו 10.

בהרצליה: מסלול הקו בעיר לא יעבור בשכונת הרצליה ב’, בשער הים (חופי הים ברחוב רמת ים) ובהרצליה פיתוח. הקו ייסע ממרכז העיר ישירות לאזור התעשייה ולמרינה. שינוי זה רלבנטי רק לימים ראשון עד חמישי. בימים שישי ובמוצ”ש ייסע הקו במסלולו המקורי, עם מעבר בהרצליה פיתוח.

תושבי כפר-סבא ורעננה המעוניינים לנסוע להרצליה פיתוח / חוף הים בימים ראשון עד חמישי יוכלו להגיע לתחנת לב הפארק/ בית לוינשטיין ברעננה באמצעות קווים אחרים, ומשם לעלות על קו 31 החדש. בנוסף, יחולו שינויים בלוחות הזמנים של הקו.

שינוי במסלול קו  39 בין כפר-סבא להרצליה

תחנת המוצא / הסיום בקו זה תוסט לבית העלמין המזרחי בעיר כפר-סבא – “מנוחה נכונה”, הקו ייסע לאורך כביש מס’ 55 במקום לאורכו של רחוב התעש בכפר-סבא. בנוסף, תתווספנה 5 נסיעות חדשות בכל כיוון ויחולו שינויים קלים בלוחות הזמנים.

שינוי במסלול קו  2  בכפר-סבא (פנימי)

תחנת המוצא / הסיום בקו זה תוסט לבית העלמין המזרחי בעיר כפר-סבא – “מנוחה נכונה” במקום בשכונת קפלן בכפר סבא. בנוסף, הקו יתוגבר בנסיעות חדשות ויופעל במשך כל ימות השבוע בתדירות של 15-30 דקות.

תגבור תדירות בקו 42 בין כפר-סבא לפתח תקווה

לראשונה יופעל הקו גם בימי שישי במתכונת של 9 נסיעות לכל כיוון, לרווחתם של הנוסעים.

שינוי במסלול קו 11 בין הוד השרון לכפר סבא

תחנת המוצא / הסיום של הקו תוסט לשכונה הירוקה בכפר סבא במקום מסוף רעננה, ותעבור דרך תחנת הרכבת רעננה דרום ובית החולים ‘מאיר’ בכפר סבא. בנוסף, יחולו שינויים קלים בלוחות הזמנים של הקו.

קווי שירות שפעילותם תופסק לחלוטין:

קו 5 פנימי בכפר-סבא

כמענה לקו זה ניתן להתנייד באמצעות קו 9 (שכ’ האוניברסיטה<->הוד השרון), קו 2 (קפלן<-> מרכז העיר ושכונת עלייה) או קו 10 (קפלן<->רעננה).

קו 1 פנימי בין כפר- סבא

כמענה לקו זה ניתן להתנייד באמצעות קו 2 למרכז העיר.

קו 68 בין רכבת סוקולוב לשכונה הירוקה בכפר-סבא

כמענה לקו זה ניתן להתנייד באמצעות קו 1 לתחנת הרכבת ברעננה.

רפי סער, ראש העיר: “מדובר בבשורה משמעותית לתושבי כפר סבא. מערך התחבורה הציבורית בעיר הוא אמצעי הכרחי להפחתת עומסי התחבורה בכבישים, לצמצום פליטת המזהמים לאוויר, ולשיפור איכות חיי התושב. התוכנית האסטרטגית החדשה הנה ארוכת טווח ומושתתת על צרכי התושבים בשטח. חשוב לציין כי מדובר רק בפעימה ראשונה מתוך בשורות חשובות נוספות בעתיד הקרוב. בזכות תוספת הקווים שיצרנו, תגבור קווים קיימים והסטת מסלולם ליעדים פופולריים בעיר, שיפרנו משמעותית את מערך התחבורה הציבורית בעיר ושדרגנו את המענה לתושב”.

סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: “כפר סבא עוברת לתחבורה ציבורית נוחה ויעילה. לאחר עבודה של שנתיים, שיתופי ציבור ברחבי העיר, שעות עבודה רבות ומאמצים גדולים מול משרד התחבורה, אני שמח לבשר על תחילת המהפכה התחבורתית בכפר סבא. הקווים מעתה יהיו הגיוניים יותר, מותאמים לצרכים של שנת 2021 ועם יעדים ומסלולים שימושיים. מדובר רק בהתחלה. יישום הרשת השלמה ימשיך במכרז שיוציא משרד התחבורה בשנה הבאה, בו יהיו כל הקווים החדשים ובתדירות גבוהה הרבה יותר מזו שהורגלנו אליה. ביחד עם שבילי האופניים שאנחנו סוללים בימים אלה ונתיבי התחבורה הציבורית שבהקמה נציע אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי ונוכל לפתור את בעיית הפקקים ועומסי החניה מהשורש”.

ליבנת כהן דן, סמנכ”לית השיווק והשירות של מטרופולין: “השינויים נולדו מתוך הבנת הצרכים של תושבי האזור והנוסעים בקווים העירוניים, ומתוך מטרה לייעל את מפות השירות. מטרופולין בשיתוף משרד התחבורה, נתיבי איילון והרשויות המקומיות פועלת על-מנת לבסס באזור השרון רשת קווים טובה ותדירה יותר. נמשיך להיות קשובים לציבור הנוסעים בכל עת”.

תגובות