יו”ר ועד גני הילדים, צביקה דוידוביץ, קורא להורים להגיע להפגנה “לא ניתן לפגוע בהורים”

יו”ר ועד גני הילדים, צביקה דוידוביץ, קורא להורים להגיע להפגנה ביום שני, 12.7, בשעה 1730 ליד בניין העירייה “אני מבקש לבוא בהמוניכם, על טפייכם ומשפחתכם – זה הרגע להשמיע קול! לא ניתן יד לפגיעה בארנק של ההורים, לא ניתן יד לפגיעה בסיכומי עבר ולא ניתן לעירייה לפעול באופן חד צדדי”.

הרקע להפגנה הוא סיכום הפגישה של ועד הורי הגנים העירוני עם נציגי העירייה מיום 6.7.2021: “העירייה טוענת ששילמה בכסף הזה לעובדים בגין חל”ת וכדומה. בנוסף, העירייה אינה מתכוונת לכבד סיכומים קודמים המתועדים בין השאר גם בסיכום פגישה שהתקיימה באוגוסט 2019. הגם שהוסבר להם שמסמך זה נוסח על מנת לסכם ולתעד מידע ותעריפים שכבר היו קיימים, מבחינתם תוקף המסמך היה לשנת הלימודים שעברה ואינו רלוונטי לשנה הנוכחית. אנחנו טענו בתמורה שלא כך מתנהלת רשות שלטונית. זה מסמך שהוכן על ידי העירייה בעצמה ובראיית ההורים אין לו תוקף סיום”.

עוד טוען דוידוביץ כי הוועד מבין המורכבות ואת העול הכלכלי אך לא ניתן לעשות שינויים באופן רטרואקטיבי של סיכומי עבר. “נוסיף עוד כי ועד ההורים ניסה במהלך השנה ליזום מספר ישיבות בנושא אך העירייה דחתה את הבקשות שוב ושוב. כמו כן, כשאנחנו ההורים התחייבנו בעבר מצידנו לנושאים מסוימים (שעת ארוחה, תל”ן ועוד), לא קצבנו זאת בזמן.

ימי קייטנה 14 או 17 – “בראיית העירייה זאת מתנה שאין בכוונתם לתת השנה. הוסבר להם שזה חלק מהתחייבויות וסיכומי עבר – לא מעניינם. הסברתי שגם בלוח השנה הנוכחי שהעירייה עצמה הוציאה יש 17 ימים – לא מעניין. בנושא החזר כספי על סגרים וכדומה אמרו שיועבר להורים בימים הקרובים. ביקשתי הודעה מסודרת והם תמהו מדוע. טענו ששלחו SMS להורים.

“לא ניתן לעשות שינויים בשלב הזה של השנה כי היא כבר לקראת סיום. אלה הסכומים שידענו עליהם. העירייה לא ציינה לאורך כל השנה סכומים אחרים (למרות שכאמור הפצרנו בהם לקיים פגישה בנושא). לא ייתכן שינוי רטרואקטיבי וחד צדדי של הסכמים עם ההורים. לא ייתכן שהעירייה נכנסת לגירעון ואז שולחת יד לכיסים של ההורים, כי זה הכי קל ונוח”.

מהעירייה נמסר בתגובה: “עיריית כפר סבא נמצאת בשיח מתמשך עם ועד הורי גני הילדים. נמשיך לדון בנושא כדי לשקף ולהסביר את אופן החישוב שנעשה על ידינו”.

מאת: אירית מרק

תגובות