דיור מוגן בשרון – למי זה יכול להתאים?

כשאנשים מבוגרים מפסיקים לעבוד ויוצאים לפנסיה, עולות לא פעם מחשבות ותהיות מה הלאה, מה עכשיו, איך אפשר למלא את החיים וליהנות מהזמן הפנוי שנוצר ומהזמן שנותר באופן כללי. 

 

ישנם אנשים שבוחרים לבלות את הזמן עם הילדים והנכדים כמה שאפשר, אחרים בוחרים להשתמש בכספי הפנסיה והחסכונות השונים שצברו בשביל לנסוע בעולם, אחרים מחפשים לעצמם תחביבים שונים, כאלה שמעולם לא יכלו להתפנות אליהם או לא מצאו בהם עניין עד כה. 

 

אך יש גם מי שבחרו לעשות תפנית משמעותית בחייהם ולהחליט כי הם לא רוצים לגור עוד בדירה פרטית והם מחפשים להתחבר לקהילה פעילה ותוססת של בני הגיל השלישי שעונים לדרישות הללו. המחשבה הזו יכול לעלות מסיבות שונות, גם אם מחפשים סביבת דיור מוגן בשרון או בתל אביב הסיבות הן רבות ומגוונות.

 

מה זה בעצם דיור מוגן?

 

הרעיון של דיור מוגן, הוא לספק מקום ייחודי, איכותי ובלעדי עבור אנשים מבוגרים, בני גיל הזהב, אשר יכולים להתגורר במקום, כל אחד בדירה משלו. המקום מספק לא מעט אטרקציות ואפשרויות שונות וייחודיות לפעילויות, אשר חלקן הוא לא יוכל למצוא בסביבת המגורים שלו או שהוא יצטרך לשלם עבורן עלויות לא מעטות. 

 

כשמדברים על דיור מוגן בשרון, הכוונה היא לדיור מוגן בסביבת מגורים שקטה ורגועה רחוקה מהעיר הגדולה ונמצאת ביישובים שונים באזור או אפילו ביניהם. בכל מקרה, כל המתחמים נמצאים באזורים שקטים, שלווים ורגועים מאוד, מה שמוסיף כמובן לאיכות החיים במקום, וליכולת של הדיירים לחיות את החיים בשקט ובשלווה. 

 

האם דיור מוגן מתאים לי?

 

כל אדם מבוגר צריך לשאול את עצמו, לפני שהוא מתחיל לחפש דירה בסביבת דיור מוגן, האם זה מתאים לו, האם זה מתאים לאופי שלו ובכלל האם זה רלוונטי עבורו. מעבר לשאלת הגיל או היכולות ליהנות ממה שיש למקום להציע (עד כמה הוא אדם עצמאי שאיננו נזקק לטיפול ותמיכה של גורמים חיצוניים), יש גם את שאלת ההתאמה. 

 

כלומר, האם באמת הוא רואה את עצמו מסוגל להיות באחוזת דיור עם אנשים נוספים בני גילו. האם הוא מסוגל לראות את עצמו, יוצא מתוך סביבת הנוחות הטבעית שלו, סביבה שלעיתים הוא חי במשך שנים רבות, ועובר בגיל מבוגר לסביבה אחרת, אליה הוא יצטרך להסתגל פיזית וחברתית. 

 

כל אדם מבוגר צריך לשאול את עצמו, גם אם הוא ירגיש נוח להשתלב בסביבה כזו. יש אנשים שזה טבעי בשבילם, הם מרגישים נוח עם אנשים בני גילם, אחרים עלולים להרגיש תחושה לא קלה, שכן הם רגילים להיות בחברת אנשים צעירים. התשובות לשאלות אלו, יעזרו להחליט האם נכון לעבור לסביבת דיור מוגן חדשה או האם מומלץ לשקול אפשרויות נוספות. 

תגובות