סיפורה של גלריה ארטמבט

הגלריה Artמבט נוסדה בפברואר 2012 בסיועם וביוזמתם של  הציירת אדית כהן ג’וור ובעלה אלי כהן ג’וור מבעלי הבית לדיור מוגן הותיק והידוע בכפר סבא – ,המבריא”. אוצרת הבית הקבועה היתה אביה ממון.  

 Artמבט – גלריה מעוצבת, מאובזרת באמצעי תצוגה ותאורה חדישים, הציגה אמנים עכשוויים בתערוכות המתחלפות אחת לחודש במהלך 7 שנים. הגלריה נסגרה עם פרוץ מגיפת הקורונה. והמקום נסגר למבקרים בצורה שוטפת כמו כל הבתים האחרים לדיור מוגן.

הגלריה תרמה רבות לאיכות דיירי “המבריא” שזכו לראות אמנות טובה. ביקרו בה אלפי אנשים נוספים שהגיעו מבחוץ במיוחד כדי לצפות בתערוכות המתחלפות והשתתפו באירועי הפתיחה, הרצאות ושיחי גלריה עם האמנים שהציגו במקום.

קבוצת האמנים “נקודת מבט” נטלו חלק פעיל בימיה הראשונים וסייעו בחשיבה ושמירה על רמה אמנותית  גבוהה.

הגלריה זכתה להכרה של קברניטי העיר ושל ראשי התרבות בה, ואכן היא תרמה לחיי הרוח של כפר סבא וסיפקה אלטרנטיבה מכובדת נוספת לחללי התצוגה העירוניים, וכן אירועי תרבות ברמה גבוהה.

בנוסף לתערוכות הרבות שהוצגו בה, יש להזכיר את פרויקט הדגל שלה – תערוכות “לוח שנה” שהתקיימו בכל תחילת שנה ובהן הופקו ונמכרו לוחות שנה עם תמונות מהתערוכות השונות. ההכנסות נתרמו לעמותות המזון של העיר.

בתום כל תערוכה האמנים המציגים תרמו עבודה לאוסף הגלריה. כך הצטבר אוסף מכובד שהוצג בתערוכה עשירה שנקראה “מאוסף הגלריה”, גרמה לעניין רב ואף הטלויזיה הקהילתית מצאה לנכון להפיק עליה כתבה. חלקו של האוסף נתלה על באולמות הבית לרווחת הדיירים. 

תגובות