מזל טוב, אורן כהן סגן ראש העיר

לפני כ- 13 שנים אורן כהן, סגן ראש העירייה הושבע לראשונה כחבר מועצת עיר, כהן אחד מוותיקי חברי מועצת העיר בכפר סבא. החל מהיום, לראשונה יכהן באופן רשמי בתפקיד סגן ראש העיר

מאת: אירית מרק

יו”ר הקואליציה, אורן כהן, בראיון מיוחד ובלעדי לאתר השרון פוסט עם כניסתו לתפקיד סגן ראש העיר בשכר. כהן, שנחשב לאחד מחברי המועצה המוערכים והערכיים במועצות העיר לדורותיהם, יכנס בבוקר יום חמישי, היום, ברגל ימין ללשכת הסגן, עד לתום הקדנציה. כהן, יד ימינו של ראש העירייה, זוכה להערכה רבה גם בקרב הציבור, אליו הוא קשוב. את תפקידיו הרבים הוא לוקח ברוב חשיבות ומשמעות ומקדיש שעות רבות מזמנו לרווחת הציבור. עד היום בהתנדבות מזה 13 שנה. בשנתיים וחצי הנותרות, יקבל שכר.

עוד טרם תוצאות הבחירות המקומית בשלהי 2018 ובתחילת הקדנציה של ראש העיר, רפי סער, הביע סער אמון מלא בכהן הן בשל יכולותיו והן בשל ניסיונו רב השנים בעשייה הציבורית ובמגזר העסקי

ראש העיר רפי סער ואורן כהן

למעלה מ- 20 שנים עסק כהן בפעילות ציבורית התנדבותית במגוון רב של תפקידים. בעברו בתפקידיו בעולם העסקי כיהן כסמנכ”ל ומנהל בכיר בחברות מוכרות במשק, בתחומי ביטחון, רכב, שינוע וכו. בתפקידים אלו רכש ניסיון ניהולי, הבנה עסקית כלכלית וניהל מאות עובדים.

לאורך השנים כחבר מועצת עיר הפגין דומיננטיות חסרת תקדים בדיוני המועצה ונחשב לאדם אהוד על הבריות בשל נועם הליכותיו ובה בעת אסרטיביות בקידום הנושאים הקרובים לליבו. 

כיום אורן כהן, כסגן רה”ע מחזיק בארבעה תיקים: תיק הספורט, תיק העלייה והקליטה, תיק החינוך הציוני וממשל ורגולציה. בנוסף, עומד בראשן של מספר וועדות משמעותיות בפעילות העירונית: ועדת המכרזים העירונית, ועדת הביטחון, ועדת העסקים הבינוניים והקטנים, ועדת הקליטה והעלייה. כמו כן, חבר באסיפת המורשים של מפעל המים, ועדת כספים, ועדת הביקורת ועוד.

בעברו, היה יו”ר דירקטוריון גלי השרון, מ”מ יו”ר הפועל כפר סבא וחבר המועצה הציבורית של כפר השילוח. 

אין ספק שתפקידו כסגן ראש העירייה היא פסגה שסימן לעצמו לפני שנים.

בתקופת שירותו הצבאי שירת ביחידת דוכיפת ובהמשך בחטיבת השריון כקצין קשר וקצין מבצעים, והשתחרר בדרגת דרגת רב סרן.  בהשכלתו הינו בעל תואר BA התמחות בכלכלה וניהול, תושב כפר סבא רוב חייו, נשוי לטלי ולהם 3 בנות

אורן כהן

לאחרונה, בתו הבכורה נישאה לבחיר ליבה, באירוע נכחו שרים, חברי כנסת, חברי מועצת עיר ואורחים נוספים.

בשעות הפנאי עם רישיון משיט כסקיפר, נוהג להפליג עם המשפחה והחברים, מתאמן בקביעות, קורא ספרים ונהנה מזמן איכות עם משפחתו. השבוע נפגשנו לראיון חגיגי לרגל המעמד

  • אורן כהן, מתרגש?

“האמת, כן. מאוד”

  • מבין מגוון התפקידים שאתה עומד בראשם, מאיזה תפקיד אתה הכי נהנה?

כמי שגדל בהפועל כפר סבא וכמחזיק תיק הספורט בקדנציה זו אני זוכה להוביל את מערך הספורט בעיר. גם נושא החינוך הציוני מאוד קרוב לליבי, במסגרת זו אני יוזם פעילויות רבות. רק לאחרונה הוצאתי טיול לירושלים בירת הנצח בעקבות חזונו של בנימין זאב הרצל, בסיום המטיילים נכחו בטקס ממלכתי לזכרו בהר הרצל, במעמד ראש הממשלה ונשיא המדינה. 

  • מהן תכניותיך העתידיות בתקופת כהונתך בתיקים עליהם אתה אמון?

סימנתי לי מספר יעדים בכהונתי כסגן רה”ע, כאשר העיקרי ביניהם הוא הוספה ושדרוג מתקני הספורט בעיר למען התושבים, לפתח ולהגדיל פעילויות בענפי הספורט השונים, לתמוך בעמותות ובספורטאים המוכשרים שיש לנו בעיר, המעניקים לנו גאווה רבה. בנוסף, אמשיך להוביל את הפעילות הציונית והערכית בתיאום עם השלטון המקומי והארצי. והכי חשוב – גולת הכותרת מבחינתי היא יישום מדיניות ‘דלת פתוחה’ לכלל תושבי העיר”

  • איך אתה רואה את הקואליציה העירונית כיו”ר הקואליציה?

בקדנציה זו הקואליציה העירונית הינו מארג חזק של אנשים שעובד באופן טוב יחד. בהובלת ראש העיר אנו מצליחים לבצע פעילות עירונית ענפה, לפתח ולבנות את העיר. בסקר חברתי שנערך לא מכבר זכתה  כפר סבא להוביל בשביעות רצון תושביה”.

  • ומה לגבי האופוזיציה?

לשמחתנו איננו נסחפים אחרי הטלת הרפש של האופוזיציה, צלחנו את כל המכשולים אותם הם מעלים”. 

  • האם תתמודד בבחירות הבאות על ראשות העיר?

לא. אין לי כל כוונה להתמודד מול רה”ע רפי סער מסיבות רבות: הראשונה ביניהן, כי אין בכך כל צורך ויחד אנו עושים עבודה מצוינת. השנייה, היא הכרת הטוב, קיבלתי את אמונו של רה”ע לא במקרה ולא בכדי אני מחזיר לו אמון חזרה”. 

  • כמה מילים על קודמך בתפקיד, עילאי הר סגור. 

עילאי השתלב היטב בעשייה העירונית, יחד עם חברי סיעתו הצלחנו לעשות דברים חשובים  ומשמעותיים למען כפר סבא, ידענו לצלוח ולגשר על מחלוקות”. 

  • כיצד תציין את כניסתך לתפקיד?

בעוד כשבוע, ב- 22 ביולי ייערך טקס קביעת מזוזה בלשכתי, לאירוע יוזמן הציבור, במעמד ראש העיר ובהשתתפות, חברי מועצת העיר וחברי כנסת”.

  • אורן, איך ההרגשה להיכנס לתפקיד כה רב אחריות?

לאחר שנים של פעילות ציבורית ענפה בתחומים רבים ובהתנדבות מלאה, אכנס ללשכתי בחיל וברעדה, ביראת קודש כמעט, אני רואה את עצמי בא לעבדות ולא לשררה חלילה.  אהיה משרתם הנאמן של תושבי כפר סבא מכל הלב ואשמח להיות נגיש לכל אחד ואחת”.

  • יש תיק שהיית רוצה לקחת בנוסף?

אשמח לקבל על עצמי כל תפקיד וכל תיק שיטילו עלי ראש העיר או מועצת העיר”.

  • יש משהו שהיית משנה אם היה תלוי בך?

הייתי שמח לשנות את סגנון השיח של מועצת העיר ודי לחכימא ברמיזא”.

  • עם מי מהאופוזיציה אתה יותר בקשר?

אני בקשר טוב עם מרבית חברי מועצת העיר ובכלל עם חברי האופוזיציה”.

  • איזה חבר אופוזיציה זוכה להערכתך בפעילותו?

ככלל הייתי שמח אם חברי האופוזיציה יפעילו יותר מאמצים בעשייה, אך דרכם בבחירתם. אני מעריך את מעורבותו ומקצועיותו של פנחס כהנא. יש גם נוספים”.

  • יש לך כוונות לשנות כעת משתהייה לך סמכות ותקציב? מה הדבר הראשון שתעשה?

אשאף ואפעל להגדלה משמעותית של תקציב הפעילות בספורט. יש לכך חשיבות אסטרטגית ברמה העירונית”.

  • איך היחסים שלך עם ראש העיר? יש לך חופש פעולה?

מערכת היחסים שלי עם ראש העיר מצוינת ובאמון הדדי ואני נהנה משיתוף פעולה מלא עמו. יאמר לזכותו של ראש העיר רפי סער שהוא מגלה מעורבות רבה ובנושאי הליבה אנו רואים עין בעין. אנו יודעים למצוא את המכנה המשותף במרבית הנושאים”.

  • איך היית מסכם שנתיים וחצי במועצת העיר? 

היו אלו שנתיים וחצי עשירות, כיו”ר הקואליציה הייתי שותף לחיבור בין מרכיבי הקואליציה השונים ולסנכרון ביניהם. קיימתי פעילויות מגוונות כגון: טיולים והרצאות בתחום החינוך הציוני.

“כיו”ר ועדת הביטחון, הקמנו סיירת ביטחון חדשה בשכונות המזרחיות, כיו”ר ועדת העסקים הבינוניים והקטנים הובלנו מהלכים משמעותיים בייחוד בתקופת הקורונה. דאגתי גם למעורבותם של  משרדי הממשלה השונים וזכינו לביקורים של שרים מהממשלה לרבות ביקורם של שר החינוך, השרה להגנת הסביבה ועוד”.

  • מילה לציבור לסיום?

“תודה רבה רבה עם מלוא ההערכה למאות הברכות והחיזוקים שאני מקבל עם כניסתי מהציבור וממשפחתי המורחבת. אין ספק שהצלחתי בתפקיד היא הצלחת הכלל ואני מתכוון להמשיך ולעבוד אף יותר קשה בהמשך הקדנציה”.

תגובות