כיצד אליפות אירופה בכדורגל תשפיע על כלכלת אירופה?

כל מי שחובב כדורגל, בוודאי עוקב אחר אליפות אירופה בכדורגל. מדובר על אחד מאירועי הספורט הכי גדולים בעולם, ואירוע כדורגל עוצר נשימה. אך לא מדובר על אירוע ספורט בלבד, יש כאלה שרואים את אליפות אירופה בתור אירוע שישפיע על כלכלת אירופה. בכל פעם שנערכת אליפות אירופה (פעם אחת בכל ארבע שנים) ניתן לראות כי ישנה השפעה מסוימת. גם השנה באירופה כולה מצפים להשפעה הייחודית של טורניר הכדורגל הספציפי הזה. בשונה מהמונדיאל, כאן ניתן לראות איך ההשפעה של הטורניר באה לידיי ביטוי. אז כיצד היורו (אליפות אירופה) משפיע על כלכלת אירופה? 

 

עשרות מיליוני תיירים מכל העולם

אומנם מדובר על אליפות אירופה בכדורגל, אך עדיין אל המגרשים מגיעים תיירים מכל העולם. כל מי שאוהב כדורגל רוצה לקחת חלק בחוויה המדהימה הזאת. אפילו תיירים ממדינות שלא משתתפות באליפות אירופה מגיעים על מנת לחוות את החוויה. המשמעות היא שלכל מדינה שמארחת את היורו מגיעים עשרות מיליוני תיירים מכל העולם. אפשר להגיד בפה מלא כי מדובר על זריקת עידוד גדולה מאוד לכלכלה של המדינה. כאשר תיירים רבים שוטפים את הרחובות ורוכשים מכל הבא ליד. העסקים המקומיים וגם המדינה עצמה מרוויחים מהנושא הזה המון.

 

רייטינג שיא של מאות מיליוני צופים 

אחרי שדיברנו על האנשים שמגיעים לראות את התחרות במו עיניהם, אפשר לדבר על אלה שנשארים בבית. מאות מיליוני צופים מכל העולם מחכים בקוצר רוח שהיורו יצא לדרך. אליפות אירופה בכדורגל מביאה איתה הזדמנות חד פעמית לראות את הנבחרות המובילות ביבשת. המשמעות היא שכל החברות אשר משדרות את היורו גם הן מרוויחות לא מעט. גם כאן אפשר להגיד כי תהיה השפעה מסוימת על הכלכלה של המדינות שמשדרות את המשחקים. לא מדובר על מדינות באירופה בלבד אלא על מדינות בכל רחבי הגלובוס.

 

אליפות אירופה בכדורגל תיערך במספר מדינות

בעבר היינו רואים כי התחרות עצמה נערכת במספר מועט של מדינות. יורו 2020 שבצעם נערך בשנת 2021 בגלל הקורונה אמור להתקיים במספר רב של מדינות. המשמעות היא שההשפעה לא באה לידיי ביטוי רק במדינה אחת שבה נערכים המשחקים. ההשפעה באה לידיי ביטוי במספר רב של מדינות כי היורו פשוט משוחק בהמון מדינות שונות.

 

השפעה חיובית על הכלכלה עד לאליפות הבאה

לא מדובר על זינוק חד פעמי שככל הנראה ייעלם עוד מספר שבועות או חודשים. אליפות אירופה בכדורגל משפיעה בצורה חיובית לאורך שנים על כלכלת אירופה. יש כאלה שאומרים כי ההשפעה תהיה מורגשת כמעט עד היורו הבא. כך שכל עוד המשחקים ממשיכים להביא להתלהבות של אוהדים וצופים מכל העולם, כלכלת אירופה רק תרוויח מהנושא הזה. זה ללא ספק מאפשר ללא מעט מדינות לשמור את הראש מעל המים למרות שנה לא פשוטה.

תגובות