מערכת סולארית – השמש בידינו

השמש, גבירותיי ורבותיי, אחראית על כמעט מאה אחוז מהאנרגיה על פני הכוכב שלנו, וזו המאפשרת לנו ליהנות משאר סוגי האנרגיה, זניחים ככל שיהיו, כגון אנרגיית הרוח, תנועת המים וכיו”ב. כמו החברה הגדולה ביותר, הממשלה הגדולה ביותר, הבנק הגדול ביותר, מי שיודע לעבוד עם החזק והגדול ביותר יכול ליהנות מיתרונות שאחרים פשוט לא יכולים. מערכת סולארית היא כמו זרוע המחבקת את השמש עבורכם, ויוצרת חיבור ביניכם לבין קרני האור, האנרגיה שמגיעה עימם, והיכולת לנצל אותה כאן על פני כדור הארץ.

מינוף האנרגיה הסולארית לצרכי האדם אינו דבר חדש, בטח שלא בישראל. במדינתנו הקטנה כל מבנה מגורים חדש מחויב על פי חוק בהתקנת דוד קולט שמש, והמחקר והפיתוח הישראלי בתחום המערכות הסולאריות הוא מהמתקדמים בעולם, בטח כאשר מדובר במדינה ענייה במשאבי דלקים אחרים כגון נפט ופחם, אך עשירה מאוד בשמש.

איך מערכת סולארית יכולה לשרת אתכם?

מערכת סולארית יכולה לחסוך לכם כסף על ידי אספקת החשמל הדרושה לבית או לבית העסק שלכם, למפעל או למשרד, וזאת על ידי פאנל על הגג או בחצר שלכם, שמקבל את אנרגית השמש ומפיק עבורכם חשמל באופן ישיר ומקומי. בנוסף תוכלו למכור את האנרגיה שאתם מייצרים בחזרה לרשת החשמל, ולקבל תשלום עבור השירות ישירות מחברת החשמל.

  1. המגזר הפרטי – גגות בבתי מגורים הם דוגמא מצוינת לניצול משאב שאינו מנוצל אחרת, לצורך הכנסה פאסיבית לדיירי הבית.
  2. המגזר ציבורי – ברמה הציבורית ישנה אמירה ברורה של אקולוגיה והתחשבות באיכות הסביבה, לצד חיסכון בכספי משלם המיסים כאשר מוסדות גדולים משתמשים באנרגיית השמש ולא משלמים חשבון חשמל.
  3. המגזר העסקי – בעלי עסקים שמחפשים להגדיל את ההכנסות והרווחים שלהם יכולים ליהנות מעסקה משתלמת ובראייה לטווח ארוך, גם בחיסכון בחשמל וגם במכירת החשמל לחברת החשמל.
  4. מגזר תעשייתי וחקלאי – אלו לרוב מחזיקים בשטחי גגות נדיבים במיוחד, ויכולים לבסס עסק נוסף רק על בסיס התקנת מערכת סולארית גדולה שמייצרת ומוכרת חשמל רב.

עוד דרך להרוויח עם מערכת סולארית:

ככל הנראה הדרך הפשוטה ביותר, לכל מי שלא מעוניין להתעסק עם המערכת עצמה, או מחפש פיתרון מהיר לכסף קל, אפשר להשכיר את שטח הגג שלכם בחוזה לטווח ארוך לצורך התקנת מערכת סולארית של החברה המתקינה. חוזים אלו לרוב נחתמים לטווח של עשרים וחמש שנים קדימה, 25 שנה בהם תזכו אתם להכנסה פאסיבית יציבה במיוחד.

אם גובה הגג שלכם עומד בתנאים ובדרישות התקן, ואם גודל הגג שלכם עומד בדרישות של החברה כדי להבטיח פוטנציאל הפקת חשמל משמעותי מספיק בכדי לבסס עליו את התוכנית העסקית של החברה, נותר רק לברר האם הגג שלכם פונה למקום הנכון להתקנת מערכת סולארית, ומה מיקום הגג ביחס למבנה.

תגובות