הדגשים החשובים לגבי ביצוע הובלות קטנות

אנחנו חיים בעולם דינמי מאוד שמתרחשים בו כל הזמן שינויים. בהתאם גדל גם הביקוש להובלות מכל הסוגים לרבות הובלות קטנות – הובלה של פריט בודד כמו שולחן אוכל או מכונת כביסה, או של מספר פריטים בודדים כמו למשל תכולת דירת חדר צנועה. גם כשמדובר על הובלה קטנה, חשוב להתנהל באופן מושכל על-מנת שהיא תושלם בהצלחה ובעלות מינימלית.

מי מבצע הובלות קטנות?

רוב חברות ההובלה מבצעות גם הובלות של פריטים בודדים, ולפעמים אפילו משלבות הובלה כזו בהובלה גדולה יותר וכך יכולות להציע מחיר אטרקטיבי. במקביל ישנם גם מובילים שזו ההתמחות שלהם – ביצוע הובלות קטנות באמצעות טנדר. מומלץ לפנות לשני סוגי נותני השירות ולקבל מספר הצעות מחיר, כך שיהיה לכם חופש בחירה מרבי.

על מה אסור להתפשר כשמזמינים הובלה קטנה?

כל מי שמזמין הובלת דירה או הובלת משרד דורש מן הסתם אחריות על השירות, ולכל הפחות זהו המצב במרבית המקרים. גם כשנדרשת הובלה קטנה לא כדאי להתפשר על כך – גם כשמדובר “רק” על מקרר או “רק” על ספות, אם ייגרם לפריטים אלה נזק התוצאה תהיה עוגמת נפש ממשית. כשההובלה מבוטחת, כלומר תוכלו לקבל פיצוי במקרה של נזק מכל סיבה שהיא לרכוש שלכם, אתם נהנים משקט נפשי וחבל לוותר עליו.

כיצד נקבעת העלות של ההובלות הקטנות?

ישנם 3 פקטורים משמעותיים בקביעת עלות הובלה קטנה:

א. הפריט/ים שמובילים – יש הבדל מסוים בין למשל הובלה של מכונת כביסה בלבד לבין הובלת מכונת כביסה עם מייבש. גם בין מחיר הובלת ארון 2 דלתות למחיר הובלת ארון 5 דלתות יש הבדל – אם כי בדרך כלל ההבדלים לא מאוד גדולים.

ב. תוספות – אם נדרשים פירוק והרכבה (של ארון, של דלת המקרר וכו’), תהיה תוספת מסוימת למחיר. באופן דומה אם יש צורך במנוף, למשל כדי להוביל פסנתר, ישנו תשלום בנפרד עבורו.

ג. מרחק – וליתר דיוק משך הנסיעה בין נקודת המוצא לבין היעד. אם למשל תזדקקו להובלה קטנה דווקא בשעות הבוקר העמוסות ייתכן שהצעת המחיר תהיה מעט גבוהה יותר, ולכן כדאי לנסות להתגמש מבחינת המועד.

בכל מקרה במרבית המקרים הובלות קטנות מתבצעות בעלות נמוכה למדי ובהחלט משתלמת.

תכנון מוקדם = עלות נמוכה יותר

מרכיב נוסף שעלול לייקר הובלות קטנות הוא דחיפות. יש מקרים שבהם אין ברירה, והצורך הוא מעכשיו לעכשיו או לכל היותר בטווח של מספר שעות בודדות. לפעמים אין ברירה – למשל כשמוצאים סלון יד 2 שמתאים בול לטעם שלכם ובמצב טוב וגם במחיר משתלם, המתנה מיותרת להובלה עלולה להוביל לאובדן ההזדמנות (משום שהמוכר שרוצה להיפטר מהסלון ימהר למצוא קונה אחר).

כשיש ברירה, כדאי להתגמש לגבי המועד וכך לערוך השוואת מחירים מקיפה יותר שמן הסתם תוביל לעלות נמוכה יותר, כולל כאמור מקרים שבהם המובילים ישלבו את ההובלה הקטנה עם הובלה נוספת וכך יוכלו להציע לכם מחיר משתלם במיוחד.

תגובות

תגובות