תערוכה חדשה של מוריה מור / צבי רייכוורגר “יומן מסע”

“בית האומנים”  רח’ גלר 4 כפר סבא

שעות פתיחת התערוכה: שישי 10:00-13:00, שבת 10:00-13:00 , 17:00-20:00

 

אירועים בתערוכה

  • פתיחה חגיגית 1.9.21 ב- 20:00
  • שיח גלריה עם האוצרת, האמנים והצייר יאן ראוכוורגר, בשבת 11.9.21  ב-11:00 
  • הרצאה משולבת: ד”ר מוריה מור: “ארבעת אלופי הפיסול שלי”, ד”ר צבי רייכוורגר: “תחריטים”, בשבת 18.9.21 ב-11:00

 

-הכניסה לכל האירועים חופשית אך כפופה למגבלות הקורונה באותו יום-

 

מוריה מור / צבי רייכוורגר

“יומן מסע”

31.8.21 – 18.9.21

בתערוכה רחבה ומקיפה מציגים מוריה מור וצבי רייכוורגר, חברי עמותת “אמן בעירו” מיגוון יצירות בסגנון פיגורטיבי ואבסטרקטי מתקופות שונות של יצירה. תוך מסע אל העבר, ריכזנו מספר גדול של יצירות אותן אנו חושפים לבאי התערוכה במטרה לשתפם במסע הזה. רצוננו שהצופה יחוש את חוויית העושר הרב, הגיוון ואיכות העבודות, שיהנה מהדמיון הפורה, יכולת הביצוע וטביעת האצבע האישית ביצירות השניים וכפי שיצרו במהלך שנות ציור ופיסול רבות. 

אין התערוכה מקיפה את כל סגנונות היצירה של השניים, המקום צר מלהכיל. נאלצנו לוותר על חומר מעניין שלבטח יוצג בתערוכות אחרות.

 

מוריה מור (פיסול)

מוריה מור מתמקדת ביצירותיה בעיקר בבני אנוש, דמויות נשים וגברים, ביחסי הגומלין ביניהם ובתהליכי החיים שכולנו עוברים. חוויות החיים המטרידות אותה כמו אמהות, נשיות או מעגל החיים, זקנה מול ילדות ועוד, מוצאות אף הן את ביטוין ביצירותיה, וכן, אהבותיה השונות כמו טבע, ריקוד ותנועה. מוריה משתדלת לבטא תחושות אישיות או מצבים אישיים, כמו לבטים, אהבה או זעקה באמצעות עבודותיה

לעבודות קו זורם, נקי, ודינמי המתאים להיותה אדם אנרגטי ופעיל. 

כיום מפסלת בחומר ולאחר מכן יוצקת בברונזה או בחומרים פלסטיים כמו אקריל או פוליאסטר. התנסתה גם בסיתות אבן ויציקות שיש. כיום היא בתהליך חיפוש דרכים לשילוב חומרים חדשים בעבודות. סגנונה משלב פיגורטיביות וגם אבסטרקט, תוך חיפושים וניסיונות לשילוב הנכון עבורה.

ציטוט מדבריה: “אני אוהבת את העבודה בחומר כיוון שהיא מאפשרת לי חופש, ביטוי של תנועה, תחושות אישיות ודימויי צורות העולות בדמיוני”. 

 

למוריה תארים Msc, pHd בהוראת המדעים, תואר Bsc בביולוגיה, תעודת הוראה. שנים רבות בשדה החינוך וההוראה בתפקידים שונים ומגוונים במערכת הבית ספרית וכן במערכת הארצית, ביניהם: הדרכה פדגוגית במכללות (הכשרת מורים לביולוגיה לבית הספר העל יסודי כיום),  כתיבת תכניות לימודים ויצירת מקצוע חדש לבגרות (מדעי הסביבה) מטעם משרד החינוך והאוניברסיטה העברית ריכוז פדגוגי בית ספרי, הקמת מקצוע הביולוגיה וריכוז צוות ביולוגיה בתיכון צומח, תכנון חדרי המעבדה למדעים השונים בבי”ס תיכון צומח, חינוך, הוראת ביולוגיה והכנה לבגרות, הערכת בחינות בגרות ועוד ועוד…

 

צבי רייכוורגר (ציור והדפס) – רטרוספקטיבה

סגנון הציור של צבי רייכוורגר, משתנה מפיגורטיביות נקייה בעבר ועד לפרשנות מופשטת של קווים וכתמים בהווה והתמזגות מתעתעת של הנושא המרכזי עם הרקע, זאת בשאיפה להשתחרר מהתלות המכבידה של האובייקט, אך מבלי להתרחק ממנו מדי. שאיפה זאת הינה התפתחות זוחלת של שנים וניתן להצביע עליה ביתר שאת לאחרונה. 

ציוריו נעשים צבעוניים ואקספרסיביים יותר עם הזמן. הנחת המכחול הופכת רחבה וחופשית יותר ולאחרונה כתמית. מוטיב חשוב בציוריו הוא חיפוש אחר האור הבוקע מאחורי האובייקטים המצוירים. 

 

בציורים  פָּלֶטת הצבעים שלו עשירה, משטח הציור גדוש בצבע בצורה הָרמונית. לעיתים מתווסף לציורים קונטור כהה ומשיחות דקות שחורות המרמזות על תנועה ויוצרות דו שיח עם תחריטיו מתקופות עבר. 

בתחריטים, נחרטו הקווים במיומנות רבה. הם רכים, דקיקים ועדינים. הענפים והעלים ממלאים את מצע התחריט בסבך עשיר וחושני.

 

צבי, יליד אוקראינה. בימי המשטר הסובייטי – אמנים פעלו תחת עינו הפקוחה של השלטון, שהכיר רק בריאליזם סוציאליסטי. כל היתר היה פסול.  הוא סיים לימודי הנדסה – מה שאפשר לו להתפרנס וצייר בזמנו החופשי

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

הוא עלה ארצה ב- 1972 והשתלב בתחום ההנדסה האזרחית. אחרי פרישתו לגמלאות החל לצייר באינטנסיביות, השתתף בסדנה לתחריטים בתל אביב, נלכד בקסם צבעי הפנדה,הפסטל, גירים וצבעי מים וכיום מצייר גם באקריליק ושמן.

צבי הושפע מהאימפרסיוניסטים שהעריץ, מהפוסט – אקספרסיוניסטים, סזאן, מטיס, ואן גוך, קנדינסקי ואחרים. לעיתים רואים בעבודותיו התכתבות עם צייר זה או אחר מבין אלואביה ממון – אוצרת התערוכה

 

תגובות