עיריית כפר סבא מעניקה לראשונה בתולדות העיר מענק תמיכה, לעמותה המקדמת תחום מעמד האישה והשוויון המגדרי

במהלך השנה האחרונה, הוטמעו לראשונה בעיריית כפר סבא קריטריונים שיאפשרו לעירייה לתמוך בעמותות הפועלות למען קידום השוויון המגדרי בעיר. מדובר בשיתוף פעולה נרחב בין ראש העיר רפי סער; חברת מועצת העיר ויו”ר מועצת נשים בעירייה, עו”ד עדי לוי סקופ; מנכ”ל העירייה לשעבר, איתי צחר; יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ושיתוף ציבור, טלי רונה, וגזברות העירייה

העמותה הראשונה שזכתה ליהנות ממענק התמיכה של העירייה היא עמותת כ”ן – כח נשים, הפועלת בכפר סבא מאז שנת 2000. כ”ן פעולת למען קידום חברה שוויונית ובמטרה להגדיל את הייצוג הנשי במרחב הציבורי והפוליטי. את התמיכה מהעירייה, קיבלה עמותת כ”ן הודות לפרוייקט “מעורבות אזרחית” שהחל במהלך השנה האחרונה בשיתוף העירייה ויחד עם אגף החינוך, ובית ספר כצנלסון בעיר. שותפים נוספים: אורית גנדל, טובי רוזנברג, נתן קביליס ונירית יצחק.

רפי סער, ראש העיר: “אני גאה להוביל עשייה עירונית שמקדמת את התחום החשוב. מענק התמיכות ניתן לראשונה בתולדות העירייה לקידום תחום השוויון המגדרי מתוך אמונה כי רק באמצעות חינוך ומעורבות קהילתית נגיע לשינוי החברתי המיוחל, שיביא לתמורות באיכות חיי התושב הן מבחינת נשים והן גברים. מהלך זה מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים אותם מקדמת העירייה בתחום, כמו למשל פעילות חינוכית ענפה בקרב הגיל הרך ותלמידי בתי הספר שמעודדת תפישה מגדרית ליברלית ושוויונית יותר”.

חברת המועצה עו”ד עדי לוי סקופ, ויו”ר מועצת נשים בעירייה: “עמותת כ”ן מובילה עשייה כלל ארצית עניפה ורחבת היקף בקידום שוויון מגדרי וקידום מנהיגות נשית. עירית כפר סבא חתמה בנוסף על “חזון הרשות השווה” עם העמותה וזוהי גאווה גדולה עבורנו להעניק תמיכה לעמותה מסוגה לראשונה  בתולדות העיר. נמשיך לפעול כל העת להנהגת הרשות כמודל לשיוויוניות ברמה הארצית ולחתור לקידום ייצוג שוויוני הולם של נשים בשולחן מקבלי/ות ההחלטות”.

את המענק אשר נעמד בכאלפי שקלים קיבלה העמותה בזכות פועלה  לקידום שוויון מגדרי בקרב בני נוער בעיר

מזל שאול, מנכ”לית עמותת כ”ן: “אנו מודות לעיריית כפר סבא על האמון שנתנו בנו ובנושא הכל כך חשוב לקידום שוויון מגדרי. באמצעות מענק התמיכות בכוונתנו לחזק את פועלנו בתחום המגדרי תוך מתן דגש על בני נוער וחיזוק התפישה על חשיבות שילובן של נשים בעמדות מפתח ועידודן להישגיות כבר בגילאים צעירים. מטרתנו היא  להשפיע על התודעה הציבורית להעצמת נשים במרחב הציבורי והפוליטית הישראלית”.

עמותה לקידום שוויון מגדרי אשר נוסדה בשנת 2000. בשנת 2017 עמותת כ”ן נבחרה לתפקיד עמותה מייעצת לאו”ם, לקידום שוויון מגדרי ומעמד הנשים ברחבי העולם. בין פעילותה, קידמה העמותה במהלך השנה החולפת פרויקט בשיתוף פעולה עם תיכון כצנלסון לקידום המודעות לשוויון מגדרי בקרב בני נוער. כמו כן, מקדמת העמותה קורס לעידוד שילובן של נשים בפוליטיקה הארצית והמקומית. על פי נתוני העמותה, כ-25% מבוגרות כל מחזור משתלבות בפוליטיקה הישראלית או במרחב הציבורי, ביניהן ח”כ אמילי מואטי וח”כ נירה שפק (שתיהן חברות מפלגת העבודה); לין קפלן, ראשת העיר תל מונד; וקרן גרין, ראשת העיר קדימה-צורן.

צילום: באדיבות עמותת כ”ן

בתמונות: חברות ומובילות קורס מנהיגות את המחר – כ”ן לפוליטיקה

תגובות