גידול קנאביס למתחילים – למה זה עדיין משתלם בעידן טלגרם?

יש הרבה אנשים שחושבים כי ירידת המחירים שהביא “עידן טלגראס” היא כזו משמעותית שכבר לא שווה לגדל קנאביס בבית, אבל אותם אלו שחושבים כך, כנראה אינם מודעים למחיר הזעום שנדרש לשלם מגדל חכם בעבור כל גרם, שנמוך בצורה משמעותית מזה שמשלם כל לקוח של כל סוחר בכל אפליקציה כזו או אחרת ששולחת משלוחי קנאביס. המחיר הוא הרי אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר בשוק הקנאביס הישראלי, שעד לפני כמה שנים קצרות סבל מתופעה של מאה שקל לגרם שלא זזה לשום מקום במשך למעלה מעשור, אבל עדיין ממש לא כולם מודעים לכמה זול זה יכול להיות לקיים תהליך של גידול קנאביס ביתי אחרי ביקור קצר בחנות הידרופוניקה כדי לרכוש את הציוד.

לאחר תשלום מחירו הראשוני של הציוד, שיכול להשתנות בין חנות הידרופוניקה כזאת לאחרת אבל תמיד מדובר במחיר שווה לכל כיס שנתון גם הוא ללחץ המתמיד של כוחות השוק והצרכנים החופשיים שרוצים לקבל יותר במחיר זול יותר, ההשקעה הכלכלית שכרוכה בגידול קנאביס, בעיקר כזה שנעשה בעזרת מנורת גידול המספקת ייעול אנרגטי מיטבי כמו למשל מנורת LED, היא השקעה נמוכה מאד שלא שווה לאף אחד להתעלם ממנה. למעשה, בהשוואה למחיר שמשלם כמעט כל צרכן באפליקציות כאלה ואחרות, מדובר לכל הפחות בהנחה של חצי מחיר אם לא יותר מכך.

איך זה כל כך משתלם לגדל קנאביס בעזרת מערכת גידול ביתית? פשוט כי המחירים בשוק לעולם לא ירדו לרמה שבה לא יהיה שווה לסוחרים לעבוד. ההיצע הוא אמנם גבוה אבל יש מחיר כלשהו שהשוק לא יורד ממנו בסביבות 30-40 ₪ לגרם במקרה הטוב ביותר עבור הצרכן, כך שזה לעולם לא יוכל להוות תחרות אמיתית למחיר שיכול כל מגדל קנאביס ביתי להפיק לעצמו בהשוואה יחסית. כיוון שבעת גידול קנאביס ביתי ישנה הוצאה של לא יותר מאשר 20 ₪ לגרם הכוללת בתוכה פריסה לטווח הארוך של הציוד ושל חשבון החשמל, ורק הולכת ומצטמצמת ממחזור גידול למחזור גידול עקב ההתייעלות ההמשכית של מערכת שההוצאה הכלכלית עליה היא בעיקר התחלתית וחד פעמית.

למרות שההוצאה הכרוכה בהתחלת תהליך של גידול קנאביס ביתי, כלומר זו שכרוכה בקנייה הראשונית של הציוד בחנות הידרופוניקה כזו או אחרת, היא גבוהה יחסית למחיר של גרם או של כמה גרמים בודדים, כאשר עושים את החישוב לטווח הארוך, בכל מקרה לגופו כמובן בהתאם לרמת השימוש היומית או החודשית של כל אדם מול עצמו, מדובר אפוא בהשקעה כלכלית חכמה. מי שרוצה לגדל יבול ביתי של קנאביס ומוכן לעשות זאת מספר פעמים ברצף כדי לסגל לעצמו את כל ההרגלים הדרושים ולצבור ניסיון בפועל, יוכל לעשות זאת בקלות יחסית ולהגיע די מהר לתוצאות טובות בעזרת כמה מדריכים פשוטים שאפשר למצוא בעזרת חיפוש קצר באינטרנט.

מי שרוצה לדעת האם זה משתלם עבורו לגדל קנאביס בבית, פשוט צריך לשאול את עצמו מהו התקציב החודשי שהוא משקיע ברכישת קנאביס. אם מדובר בתקציב של כמה עשרות שקלים בודדים אז אין טעם לדבר על גידול ביתי, אבל במקרה שהתשובה מתחילה לכלול כמה מאות שקלים ומתקרת לאלף, אולי אפילו חוצה אותו, כנראה שגידול ביתי הוא אפשרות זולה בצורה משמעותית הרבה יותר לעומת קנייה מהשוק החופשי. בדיוק כמו בבישול לעומת הזמנת אוכל וביקור במסעדות, לימוד עצמי של כישורי הבסיס של גידול קנאביס יכול לעזור לכל מי שזה מעניין אותו לחסוך הרבה כסף ולסגל לעצמו תחביב לא רע בכלל תוך כדי התהליך.

מאמר זה נכתב על ידי ירוק הביתה – המגוון הגדול המתקדם והחדשני ביותר בשוק ההידרופוניקה ממיטב היצרנים בארץ ובעולם.

תגובות

תגובות