הצעה: פארק כפר סבא ייקרא פארק יצחק ולד

ועדת שמות אישרה אמש בפה מלא: פארק כפר סבא ייקרא על שם יצחק ולד

יצחק ולד
מהעירייה נמסר כי עיריית כפר סבא גאה להציע את קריאת הפארק העירוני כפר סבא על שמו של יצחק ולד מראשי העיר המוערכים ביותר בתולדות העיר. ולד בן ה-83, שפירות עשייתו הציבורית עודם מהווים חלק מהותי מכפר סבא, מילא במשך קרוב ל-30 שנה שורה של תפקידים ציבוריים, כאשר בכ-22 שנה מתוכם כיהן כראש העיר”.
עוד נמסר כי “כידוע, ראש העיר לשעבר המוערך והאהוב, הוא שהגה ותכנן את הקמתו של הפארק העירוני כפר סבא. קריאת הפארק על שמו היא סמל להערכה וההוקרה העמוקים שרוחשים כלפיו תושבי העיר, על עשייה ארוכת שנים ובעלת אין ספור תמורות לקידום ופיתוח העיר כפר סבא”.
ולד עצמו נרגש מאוד מהמחווה ומצפה לה. ולד בתגובה “החלטת ועדת השמות לקרוא את שמי על הפארק העירוני, מאד מרגשת אותי. מעולם לא רדפתי ולא פעלתי לקבלת פרס או תואר כזה או אחר. את תפקידי כראש העיר ראיתי כשליחות למען התושבים. כך פעלתי 30 שנה כחבר מועצת העיר ומתוכם קרוב ל-22 שנה כראש העיר. את ההערכה וההוקרה של התושבים קבלתי עם בחירתי ב-4 מערכות בחירות לראשות העיר. וקצת היסטוריה באשר לפארק העירוני – טקס “אבן הפנה” נערך בתקופת כהונתי בהשתתפות מנכ”ל ק.ק.ל. דאז שהבטיח השתתפותם במימון הפרויקט. הוקצה אז תקציב לתחילת העבודות, אך את קידומם השארתי לביצוע לאחר תום כהונתי כראש העיר שהחלטתי על סיומה בסוף 2003. ושוב, מרגש !”.
סגן ראש העיר, עו”ד איתן צנעני “מר יצחק ולד תרם רבות לעיר ולתושביה ואני מברך על ההצעה להנציחו. ראוי שמר ולד יזכה לראות בעודו בחיים את הכבוד וההערכה שרוחשים לו קברניטי העיר ותושביה. אני מאחל למר ולד בריאות, אריכות ימים ונחת ממשפחתו”.
סגן ראש העיר, אורן כהן “בהתרגשות בלתי מוסתרת, הצבעתי בעד הצעת ראש העיר, לקרא לפארק בשמו של יצחק ולד. זוהי זכות שנפלה לפתחי כנבחר ציבור. ההחלטה מכבדת אותנו נבחרי הציבור ומכבדת את כל תושבי כפר סבא. ולד עיצב את דמותה של כפר סבא בשנים של עשייה ברוכה, טובה ויישרת דרך. חזונו ניכר בכל רגע, בכל מקום בעיר”.
חבר המועצה לשעבר, עמירם מילר מסר בתגובה “איני אובייקטיבי בנושא ולד ובבוא יומו ואני מאחל לו אריכות ימים בוודאי יונצח ובצדק. למיטב זכרוני רעיון הפארק החל עוד בתקופת גלר ז״ל קודם על ידי ולד אבל ההשלמה המלאה של הפארק נעשתה על ידי בן חמו ואייל יוניאן. עקרונית יש לדעתי לשמור על הנצחה רק במלוא ימיו של האדם כי אחרת נאבד את האובייקטיביות של הועדה להנצחה”.
יו”ר האופוזיציה, יוסי סדבון “לדעתי יש לקרוא למקום “פארק כפר סבא”. מתנגד לקריאת מקומות על שם אדם בעודו בחיים. בבוא העת ימצאו קברניטי העיר את האופן להוקיר את פועלו של יצחק וולד בדרך כזו או אחרת. מדובר בתקדים שמעולם לא בוצע בכפר סבא. טובת העיר (במנותק מההיבט הפוליטי) הינה לדחות ההצעה. אבקש להוסיף את עובדת הכרוז שפורסם בזמנו במערכת הבחירות המעוררת קושי נוסף לקבל את הצעת ראש העיר”.

יו”ר ההסתדרות סניף כפר סבא שאול דור אומר שהרעיון לקריאת הפארק על שם יצחק ולד הינו מההחלטות הראויות והחשובות ביותר למען עתיד חינוך בני העיר כפר סבא. “תרומתו ויושרו של יצחק ולד למען פיתוח העיר לתרבות חינוך ספורט וקהילה ובתחומים נוספים הינם נר לרגלי התושבים הכמהים למנהיגות מסוגו של יצחק ולד. מנימוקים אלו ועוד אני רואה חשיבות עליונה לקריאת פארק כפר סבא על שם יצחק ולד המוערך ברמות גבוהות בקרב כל האוכלוסייה בכפר סבא. החל מהיום וייקרא שם הפארק ע”ש יצחק ולד שייבדה לחיים טובים בריאים וטובים. אזכיר לכם עוד כי אצטדיון טדי בירושלים נקרא ע”ש טדי קולק בעודו בחייו. ונאחל ליצחק ולד חיים טובים ארוכים ומאושרים בקרב בני משפחתו המפוארת”.

סגן ראש העיר בעבר, ישראל מילוא מנע קריאת הפארק בזמנו על שם ספיר. בעבר רצה ולד שהאצטדיון יקרא ולד אך יהודה בן חמו העדיף להנציח את לויטה.
מאוחר יותר יהודה עצמו ניסה לקרוא לפארק על שם פנחס ספיר ועם התנגדותו של מילוא ירד הנושא מעל סדר היום ונשאר פרק כפר סבא.
ישראל מילוא “יש להניח לפארק כפר סבא כאילו כל ייעודו הוא למצוא לו שם שעשה שניתן לו השם הראוי ביותר לתושבי העיר: פרק כפר סבא.
“אין גאווה גדולה יותר לתושב העיר מלהגיע לפארק כפר סבא ולא “לגני רבינוביץ”. בעבר ניסו להנציח את פנחס ספיר בשם הפארק והתנגדתי בשל אותה סיבה. יש בעיר עוד כיכרות שאין להם שם יש להשאיר את הפארק לתושבי העיר גם בשמו”.
מאת: אירית מרק
בדרך כלל כידוע מנציחים אישים לאחר מותם, בארץ היו מספר מקרים יוצאי דופן. בתל אביב, נקראו הרחובות ביאליק ואחד העם על שם האישים שהתגוררו בבתים שברחובות אלה, עוד בחייהם, וגם רחוב דיזנגוף נקרא על שמו של מאיר דיזנגוף טרם פטירתו. כך גם רחוב בוגרשוב נקרא על-שמו של חיים בוגרשוב עוד בחייו, חרף התנגדותו של בוגרשוב. כדי שלא להיות מזוהה עם הרחוב, עיברת בוגרשוב את שמו ל”בוגר”.
סיטואציה הפוכה הייתה בשכונת רחביה בירושלים, כאשר הרחוב בו התגורר מנחם אוסישקין (שלפני כן היה נקרא הקרן הקיימת) נקרא על שמו בהנחייתו הוא, לרגל יום הולדתו ה-70.
על שמעון פרס נקרא רחוב בראשון לציון עוד בחייו, רחובה הראשי של גן יבנה נקרא בעבר על שמו של בנימין בן אליעזר, אך עקב מחאה ציבורית, הוחלף שם זה. במרץ 2012 נקרא רחוב באור יהודה על שמו של הרמטכ”ל לשעבר, גבי אשכנזי, בעודו בחיים, כמו גם על שם גדעון סער (וזאת למרות התנגדותו של סער). ב-2015 הוחלפו שמות רחובות אלה.
הרחובות על שם ליה קניג ומרים זוהר. וכן מרכז פרס לשלום (שנקרא כך עוד בחייו). השבוע התבשרנו שהמכללה הבינתחומית בהרצליה תיקרא מכללת רייכמן, ע״ש אוריאל רייכמן יבדל״א שיזם והקים אותה.
ביבנה, האמפיתיאטרון הגדול והמפואר של יבנה נקרא לפני שנתיים על שם צבי גוב ארי, שעדיין מכהן כראש העיר.
חבר המועצה ממה שיינפיין “רצוי וראוי להנציח אדם אחרי 120”.

תגובות