כל מה שצריך לדעת לפני שפונים לפסיכיאטרית מומחית

בעבר אנשים היו חוששים לספר שהם צריכים ללכת לפסיכיאטר. עבור האוכלוסייה היה נדמה כי רק אנשים עם בעיות חמורות נאלצים להגיע למקום הזה. אך כיום התדמית מעט משתנה, וניתן לראות ביקוש גבוהה לאנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש. זה כבר לא בושה להגיע לטיפול אצל פסיכיאטרית מומחית, ויש כאלה שרואים בזה גאווה. גאווה על כך שהם שמים את עצמם לפני כל אחד אחר. אך מה צריך לדעת לפני שפונים אל איש מקצוע בדמות פסיכיאטר או פסיכיאטרית?

freepic

 

אפשר להתחיל בביקור אצל פסיכולוג

לא תמיד ישנו צורך לפנות ישר אל פסיכיאטרית מומחית, לעיתים ביקור אצל פסיכולוג יכול לסייע. לכן לפני שאתם בוחנים את האפשרות הזאת, תוכלו לבחון אפשרויות אחרות. בסוף אם הפסיכולוג ימליץ לכם לפנות אל פסיכיאטר כדאי לכם לעשות זאת. אך אתם לא צריכים לקחת את האחריות או את ההחלטה הסופית עליכם. תוכלו תמיד לבחון מספר אנשי מקצוע שונים על מנת להבין מי מה אמור לסייע לכם באופן מירבי. ההבדל בין אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש הוא הבדל משמעותי.

 

לא מתפשרים על פסיכיאטרית מומחית

החיפוש אחר פסיכיאטר צריך להיות חיפוש שדומה לחיפוש אחר כל איש מקצוע אחר. אותו איש מקצוע אמור להיות האדם שאמור לחלץ אתכם מהסיטואציה שאליה נקלעתם. מהסיבה הזאת אין מקום לעשות ויתורים או פשרות, תנסו לחפש בצורה הכי קפדנית. בסוף תמצאו את איש המקצוע שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות. רוצים ללכת על בטוח? אתם מוזמנים לפנות אל ד”ר לידיה לרנר פסיכולוגית מומחית.

 

תשתפו את הפסיכיאטר בכל המידע

 

פסיכיאטרית מומחית ככל שתהיה צריכה לקבל מכם את כל האינפורמציה החשובה. הרי היא חייבת להבין מהיכן מגיע שורש הבעיה. אם לא תרגישו בנוח לשתף את הפסיכיאטרית, הטיפול כולו עלול להיות לא אפקטיבי. מהסיבה הזאת אתם צריכים להבין כי לא מדובר על עניין שולי. ככל שתסתירו יותר אינפורמציה, כך הטיפול יהיה פחות מעמיק. תנסו להשאיר את כל הפחדים מאחור, ולהבין כי אתם מוכרחים לעשות את זה בשביל עצמכם.

תגובות