למה מחיר הזהב בבורסה אמור לעניין אתכם?

בכל מהדרות חדשות מדברים על מחיר הזהב בבורסה. ואם תהיתם למה זה חשוב כל כך ולמה זה צריך לעניין גם אתכם, כאן תמצאו את התשובות!

למה מחיר הזהב מעניין באופן כללי?

יש דברים, שהמחיר שלהם מעניין באופן נקודתי ועולה לכותרות כמו לדוגמה מחיר הקוטג’ והמילקי וכדומה. איכשהו, מחיר הזהב ממשיך להיות בכותרות כבר משחר ההיסטוריה. אז למה זה כך? מפני שהזהב תמיד היה מתכת מבוקשת בעיקר משום שהיא שימשה למסחר מאז ומתמיד ובנוסף, היא גם שימשה ליצירת פריטים מסוגים שונים כשהנפוצים ביותר אלו הם התכשיטים כמו שרשראות, טבעות, צמידים ועוד. אבל למה זה אמור לעניין אתכם? התשובה המפורטת – מיד.

מתי מחיר הזהב בבורסה אמור לעניין אתכם?

כאמור, הזהב יכול להגיע בצורות שונות. חלקן שימושיות יותר, חלקן שימושיות פחות ועם חלקן ממש אין מה לעשות חוץ מלתת להן לצבור אבק בארון או בכספת. במקרה כזה, הדבר הטוב והיעיל ביותר שבאפשרותכם לעשות הוא למכור את הזהב וזה בדיוק השלב, שבו מחיר הזהב בבורסה אמור לעניין אתכם! זאת, מפני שהכסף שתוכלו לקבל תמורת הזהב שלכם תלוי, בין היתר, בערך המנייה שלו בבורסה.

תהליך מכירת זהב 

אחד היתרונות של מכירת הזהב, מלבד האפשרות ליהנות מהערך של הזהב במקום לשמור אותו בבוידעם, הוא הקלות שבה ניתן לעשות זאת. למעשה, הכל קורה במהלך פגישה אחת עם קונה זהב, שבמהלכה הקונה נותן הצעת מחיר ואז הזהב מחליף ידיים ותמורתו המוכר מקבל כסף מזומן.

כדי שהקונה יוכל לתת הצעת מחיר, עליו לבדוק מהו הערך של הזהב המוצע למכירה ואת זה ניתן לבדוק לפי פרמטרים שונים, כששלושת העיקריים והחשובים שבהם הם: משקל הזהב, מידת הטוהר שלו ולא פחות חשוב – מחיר הזהב בבורסה נכון לאותו יום מסחר בורסאי.

בדיקה עצמאית 

אם אתם רוצים להגיע מוכנים לפגישת מכירה של זהב, כדאי שתעשו שיעורי בית! הכוונה היא לכך, שבאפשרותכם לקבל מראש הערכה כללית של שווי הזהב שאתם מציעים למכירה. את הבדיקה הזו ניתן לבצע באופן מאוד פשוט ונוח באמצעות מחשבון זהב וירטואלי. את המחשבון הזה ניתן למצוא בחיפוש מהיר באינטרנט ואליו יש להזין את משקל הזהב ואת מידת הטוהר שלו. המחשבון ישלים מעצמו את מחיר הזהב בבורסה ויבצע את החישוב.

ההערכה הסופית 

חשוב לציין, שהפרמטרים המוזנים אל המחשבון אלו הם הפרמטרים העיקריים להערכת שווי הזהב, אבל הם לא היחידים ולכן החישוב המתבצע על ידי המחשבון מהווה הערכה כללית וראשונית בלבד. הכוונה היא לכך, שיש לזהב עוד מאפיינים שצריך לקחת בחשבון כשבוחנים את הערך שלו מלבד מחיר הזהב בבורסה. לדוגמה, אם מדובר על תכשיט, צריך לקחת בחשבון גם את העיצוב שלו, את האבנים המשובצות בו וכך הלאה.

תגובות