רוכשים בית או דירה באזור ותיק? דאגו לבדוק את הצנרת

בין אם אתם מתכננים לרכוש בית פרטי או דירה באזור ותיק, חשוב לזכור כי בניינים בני 30 שנה ומעלה עשויים להכיל בעיות צנרת שונות ומגוונות בשל הוותק של הבית. מומחים של איתור נזילות בהרצליה או באזור השרון מעידים על ביקוש גבוה באזור השרון לרכישת דירות ובתים ישנים שיש להם את הקסם שלהם באזורים מצוינים מבחינת אוכלוסייה, אך עם זאת, יש שם סבירות גבוהה לצנרת ישנה שלא הוחלפה מעולם עם שפע של בעיות אינסטלציה, כך שצריך לקחת את הפקטור הזה בחשבון.  

 

הדבר הכי חשוב שמחפשי המציאות הללו לא תמיד זוכרים לבדוק, הוא מצב הצנרת בבית. 

אורך חיים ממוצע של צנרת הוא כ-15 שנים, כך שבשלב כלשהו לאורך הזמן תדרשו להחליף צנרת בבניין או בבית  – עניין שיכול להיות כרוך בעלויות גבוהות של שיפוץ הבית שיכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. 

 

מה כולל שיפוץ בית ישן? 

שיפוץ בית ישן יכול להיות בור ללא תחתית, מאחר ובמידה ומדובר בבית בן 30 שנה ויותר שמעולם לא שופץ, יתכן שתוך כדי השיפוץ תגלו בלאי מאוד גדול של הרבה דברים ותמצאו את עצמכם מחדשים את כל הריצוף, את המטבח ואת חדרי האמבטיה והשירותים, היות וצריך לשבור את כל החיפויים ולפרק הכל כדי לתקן את הצנרת, וסביר להניח שאחרי 20-30 שנה, רוב הסניטריה תתפרק ותצטרכו להחליף הכל. 

אנשים שבאים לקנות בית ישן שאולי חוסך להם במחיר, צריכים לזכור לשאול טרם התקדמות בתהליך הרכישה מתי הבית שופץ לאחרונה אם בכלל, והאם הצנרת הוחלפה בשלב כזה או אחר, על מנת שיוכלו להבין מתי צפויה להם הוצאה של החלפת צנרת בבית ושיפוץ. 

 

איזה ליקויים בצנרת עשויים להימצא בבית בן עשרות שנים? 

הליקויים שעשויים להימצא בצנרת של בית ישן הם רבים ומגוונים, אך במידה והבית בן יותר מ-20 שנים, קחו בחשבון שהדבר הראשון שתצטרכו לעשות טרם מגורים הוא להחליף את הצנרת, מה שעשוי לעלות עשרות אלפי שקלים. 

במידה ותדחו את העניין, יש סבירות גבוהה שהצנרת במצב שחיקה מתקדם, עם חלודה, אולי עם נזילות נסתרות שאי אפשר לראות, ובמידה והכל רקוב וחלש, יש סיכוי גבוה לפיצוץ בצנרת שיכול לגרום לנזק הרבה יותר גדול ויקר שעשוי לגרום אפילו להצפה ולהרס של ריהוט ומוצרי חשמל, ועדיף לנקוט את כל הצעדים כדי לא להגיע למצב כזה

 

איך בודקים את מצב הצנרת בנכס ישן במיוחד באזור השרון לפני רכישה? 

על מנת לוודא שלא תקנו חתול בשק ושלא יהיו לכם הפתעות בהמשך עם הוצאות שלא נגמרות, כדאי להזמין מומחה של בדיקת איתור נזילות בהרצליה או באזור השרון שמכיר את הטיפוגרפיה המקומית, את סוגי המבנים וצורת הבניה, את אופן הנחת הצנרת ואת החולשות של מערכת הצינורות מתוך נסיון עם בתים דומים באזור. 

מומחה של איתור נזילות יוכל לעשות בדיקה יסודית ומקצועית שבודקת את מצב הצינורות הפנימיים והחיצוניים ומוודאת שאין קורוזיה, סדקים, חיבורים רופפים, אטמים או חלקים סדוקים או שבורים שזקוקים להחלפה או נזילות נסתרות שיכולות להעיד על מצב שדורש טיפול מיידי לפני שיתדרדר להוצאה גדולה ומורכבת. 

 

אינסטלטור מנוסה ידע לומר לכם אם כדאי לרכוש את הבית ועד כמה הסיכון שלכם גבוה, עם הערכת מחיר לשיפוץ צפוי כדי שתוכלו לשקלל את המחיר האמיתי של הנכס ולא רק את המחיר שיעלה לכם לרכוש אותו. 

תגובות